به گزارش سینماسینما، فیلم سینمایی«گمیچی» در جدیدترین حضورش در جشنوارههای خارجی دو موفقیت در بخش کارگردانی و بازیگری دست یافت.
این فیلم پس از حضور در دومین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان «مثلث طلایی» هند تندیس بهترین کارگردانی برای مجید اسماعیلی پارسا و بهترین بازیگری را برای مهدی مهاجری کسب کرد.
«گمیچی» روایتگر داستان نوجوانی به نام حسن است که سعی دارد کشتی به گل نشسته پدرش که در دریاچه ارومیه قرار دارد را برای روز تولد او احیا کند که در این راستا با معضلات و مشکلات بسیاری مواجه میشود.
عوامل ساخت این فیلم عبارتند از کارگردان: مجید اسماعیلی پارسا تهیهکننده: جواد قلی زاده؛ نویسندگان: مجید اسماعیلی و امیر عبدی، تدوینگر: اسماعیل منصف، مدیر تصویربرداری: محمد فکوری؛ صدابردار: مهدی اکبریان پور، طراحی و ترکیب صدا: آرش قاسمی، موسیقی: مسعود سخاوت دوست، بازیگران: مهدی مهاجری، مجید دریس، یوسف خداپرست، یوسف بختیاری، حمیده مقدس زاده.
منبع: باشگاه خبرنگاران
برچسبها: مجید اسماعیلی, گمیچی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اولین عکس «استخوانسوز» رونمایی شد/ ادامه فیلمبرداری در تهران
- در نشست «بررسی سینمای اجتماعی» مطرح شد؛ سینمای اجتماعی زاییده تحولات اجتماعی و سیاسی جامعه است
- در موزه سینمای ایران مطرح شد: سینمای دانش بنیان نیاز جدی امروز کشور است
- ابتذال یعنی چه؟/ نگاهی به سریال «گیل دخت»
- در نشست هفته جهانی موزه و میراث فرهنگی در موزه سینما مطرح شد: کیارستمی میگفت مدیون رزمندگان و جانبازان شیمیایی هستیم/ موزهها باید زنده بودن و زندگی را به جامعه منتقل کنند
- اعضای جدید شورای انیمیشن احکام خود را دریافت کردند/ حمیدی مقدم: ورود به بازارهای جهانی یکی از اولویتهای ماست
- رسول صدرعاملی: در هیچ کدام از دولتهای قبل سینمای کودک و نوجوان جدی گرفته نشد
- موزه سینما است یا ارثیه فامیلی؟/ نمک روی زخمِ باز نپاشید آقای اسماعیلی
- با حکم محمد خزاعی؛ تهیهکننده سینما و داور عصر جدید، مدیرعامل موزه سینما شد
- داوران فصل سوم «عصر جدید» معرفی شدند
- نگاهی به یک فیلم/ ناپیدایی «گمیچی»
- گفتوگو با مجید اسماعیلی پارسا،کارگردان «گمیچی» / مسیری برای امید
- نگاهی به «گمیچی» / روایت امید و پشتکار
- تیزر فیلم گمیچی ساخته مجید اسماعیلی پارسا/ ویدیو
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





