سینماسینما، علی پاکزاد – میثاق زارع بازیگر سینما و تئاتر گفت: «متاسفانه کسانی در سینما هستند که اجازه نمیدهند بعضی از فیلمها دیده شوند. «بیوگرافی» یکی از آن فیلمهای آبرومندی بود که دیده نشد.»
به گزارش سینماسینما، میثاق زارع بازیگر سینما و تئاتر در فیلمهای «زار» به کارگردانی نیما فراهی و فیلم «بیوگرافی» به کارگردانی فاطمه ثقفی حضور پیدا کرد. زارع در فیلمهای «لرد» و «عصبانی نیستم» به کارگردانی محمد رسول الف و رضا درمیشیان نیز حضور داشته است.
زارع بازیگر سینما درباره بازیگری در این حوزه گفت: «سال ۸۳ از موسسه کارنامه فارغ و التحصیل شدم. بعد به دنبال تئاتر رفتم و سعی کردم که در این حوزه تمرین کنم و تجربه به دست بیاورم. اصولا انتخابهایی که در این سال ها داشته ام و خودم در انتخاب آن صدر صد دخیل بودم، به نظرم واقعی و لذت بخش بوده است. اما به طبع انتخابهای دیگری هم بودند که متاسفانه آنها را نمی پسندیدم و دوست نداشتم. اما فیلم «لرد» و «عصبانی نیستم» از آن فیلم هایی بودند که نقشم را خیلی دوست داشتم. اصولا این مدل بازیگری را می پسندم. نیازی نیست که میثاق زارع دیده شود. بلکه آن شخصیت مورد نظری که در فیلم بازی می کند باید دیده شود. در فیلم «زال» فکر میکنم نقش متفاوتی داشتم به این دلیل که دیالوگ در آن نقش پر رنگی نداشت و بازی چشم و صورت در آن مو ج می زد. انتقال ترس به مخاطب در فیلم «زار» بسیار حائز اهمیت بود.»
او ادامه داد: «اصولا بازیگری دیالوگ و اکت نیست بلکه ریاکشن اهمیت ویژه ای دارد. این موضوع در سینمای ما کم رنگ است. البته منظور من این نیست که در این حوزه عملکرد خوبی دارم، اما سعی می کنم مرکز قابل قبولی داشته باشم. به این دلیل که تئاتر را تاثیر گذار و مهم می دانم زمانی که در سینما کاری نداشته باشم قطعا تئاتر بازی می کنم. چند اجرا در سال اخیر داشته ام «سه روایت از زندگی»، «برای کلاه آهنی ها»، «مافیا» و «دعوت» شهاب حسینی تئاتر هایی بوده اند که حضور داشته ام و برایم ارزشمند بوده اند و هیچ کار سینمایی انجام ندادم. زمانی که پیشنهاد خوب وجود ندارد ترجیح می دهم در تئاتر حضور داشته باشم اگر تئاتر هم نباشد ترجیح می دهم که اصلا کار نکنم.»
بازیگر فیلم «بیوگرافی» درباره هنرو تجربه گفت: «هنرو تجربه برای تمام جوانان سینماگری که به سینما علاقه داشتند یک فرصت بود و توانست به آنها این امید را تزریق کند که بتوانند کار کنند و دیده شوند. اما نمی دانم که اکنون چه اتفاقی رخ داده. متاسفانه دیگر تبلیغات خوبی در این حوزه برای فیلم ها رخ نمی دهد و مانند گذشته اتفاقات خیلی خوبی را شاهد نیستیم. «بیوگرافی» چهارماه اکران بود اما مخاطب قابل توجهی نداشت. زیرا مردم نمی دانستند که چنین فیلمی اکران است و می توانند آن را تماشا کنند. اطلاع رسانی خوبی صورت نگرفت. هنرو تجربه باید به شرایط گذشته برگردد. یک زمان بود که فیلم های بدنه سینما هم مایل بودند که در هنرو تجربه اکران شوند و آنجا هم دیده شوند. اکنون فیلم هایی در هنرو تجربه ای داریم که تبلیغات گسترده ای برای آنها می شود و فروش بسیار خوبی هم به دست می آورند همه هم می دانیم و نیازی نیست نام آن برده شود. باید همه فیلم ها در هنرو تجربه دیده شوند.به نظر من «بیوگرافی» دیده نشد. «بیوگرافی» فیلم بدی نبود و بسیار هم آبرومند بود.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





