مستند بلند «خرامان» به کارگردانی آرش اسحاقی به بخش رقابتی جشنواره نیواورلئان آمریکا راه یافت.
به گزارش سینماسینما، سیامین جشنواره فیلم نیواورلئان ماه اکتبر در ایالت لوئیزیانای آمریکا برگزار میشود. نیواورلئان، یکی از جشنوارههای مورد تایید آکادمی اسکار است که فیلمها در صورت دریافت جایزه در این جشنواره، شرایط حضور در جوایز آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار را پیدا خواهند کرد.
«خرامان» همزمان در جشنواره یاماگاتای ژاپن حضور دارد و پیش از این نیز در جشنواره یوتای آمریکا نامزد دریافت جایزه بوده است. این مستند سال گذشته از دهمین جشن مستقل سینمای مستند، جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد و همچنین نامزد بهترین فیلم بلند در بیستمین جشن بزرگ خانه سینما و نامزد بهترین مستند در دومین آکادمی سینما سینما بوده است.
عوامل این مستند عبارتند از نویسنده، کارگردان و تدوینگر: آرش اسحاقی، تهیه کننده: طلا آزادروش، مدیر تولید: مونا شریفی، فیلمبردار: آریا آزادروش، صدابردار: علیرضا قناتی، پالایش رنگ: رضا تیموری، برگردان: حسن شریفالدین، زیرنویس: رضا تاریوردی، عکاس: میثاق همایونی، روابط عمومی: سپیده حیدرآبادی و پخشکننده: کمپانی ونرا فیلم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- نگاهی به دو مستند؛ از ماجرای صداهای پررنج تا خاطرهبازی با سینما
- جریان نوی مستندهای کره جنوبی؛ فراتر از ملتها، فراتر از سیاست
- «خاکستر» آماده نمایش شد
- برای آرش کوردسالی/ «نفت» از آن سوی «دیوار»
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- «پیکار با پیکر» مستندی درباره تاریخ مجسمهسازی در ایران
- جشن مستقل سینمای مستند افتتاح شد؛ سینمای مستند از جامعه عقب نیست/ مراقب باشید جشن، جشنواره نشود
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ اعضای شورای سیاستگذاری شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت معرفی شدند
- دو فیلم از اردوان زینی سوق در روسیه/ سه مستند ایرانی در جشنواره یکاترینبرگ نمایش داده میشود
- بازگشت جوایز فنی به بخش مسابقه ملی سینماحقیقت
- نسخه تصویری مسترکلاس هانا پولاک منتشر شد/ در فیلمسازی کرامت انسانی را حفظ کنید
- آقای خاص سینمای مستند به «نردبان» آمد
- آرش اسحاقی: راز ماندگاری آثار برجسته سینمایی را باید در شناخت برآمده از پژوهش جستجو کرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





