فیلم «آدو» پیشتاز نامزدهای سی و پنجمین دوره جوایز گویا، مهم ترین جوایز سینمایی در کشور اسپانیا شد.
به گزارش سینماسینما به نقل از هالیوود ریپورتر، نامزدهای سی و پنجمین دوره جوایز گویا معروف به اسکار سینمای اسپانیا اعلام شد و فیلم «آدو» محصول کمپانی نتفلیکس به کارگردانی «سالواردو کالوو» با نامزدی در ۱۴ شاخه، پیشتاز این جوایز نام گرفت.
فیلم «آدو» روایتگر سه داستان مرتبط است که همگی در آفریقا روی می دهد. این فیلم علاوه بر شاخه بهترین فیلم و کارگردانی در شاخه های بهترین بازیگر مرد مکمل (آلوارو سروانتس) و بهترین بازیگر نوظهور (آدام نورو) نیز، نامزد کسب جایزه است.
در شاخه بهترین فیلم جوایز فیلم گویا امسال علاوه بر فیلم «آدو»، فیلم های «آن گم شده است» ساخته «دیوید پرز سانودو»، «عروسی رُزا» به کارگردانی «ایسار بولن»، «دختران» از «پیلار پالومورو» و «مردم طبقه بالا» به کارگردانی «سِسک گای» نامزد کسب جایزه هستند.
«کورپس کریستی» (لهستان)، «پدر» (انگلستان)، «یک افسر و یک جاسوس» (فرانسه) و «سقوط» (انگلستان) نیز در شاخه بهترین فیلم غیر اسپانیایی زبان جوایز سینمایی گویا نامزد کسب جایزه شناخته شدند.
برندگان سی و پنجمین دوره جوایز سینمایی گویا روز ۶ مارس (۱۶ اسفند) به طورت مجازی اعلام خواهد شد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





