تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۰۶/۲۴ - ۱۱:۵۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 1989

انجمن تهیه کنندگان مستقل سینمای ایرانشورای مرکزی انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران طی نامه‌ای سرگشاده به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مدعی شد که آنچه بنام «شورایعالی سینما» تشکیل شده، اکثریت گرایش‌ها و سلایق اهالی سینما را نمایندگی نمی‌کند.

به گزارش “سینماسینما” متن این نامه که خطاب به علی جنتی نوشته شده به شرح زیر است:

«با سلام و تشکر از زحماتی که تاکنون متقبل شده‌اید، از آنجا که اخیراً تشکیل شورایعالی سینما با حضور ریاست محترم جمهوری مطرح و تلاش می‌شود با جوسازی خبری، ایشان را ترغیب به حضور در چنین شورایی نمایند، مراتب ذیل را به اطلاع می‌رسانیم:

۱ همانگونه که در نامه مورخ ۱۶ اردیبهشت سال گذشته شورایعالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران به اطلاع رسید، این شورا در دولت دهم، شورائی با ترکیبی جناحی و بعضاً نمایشی بود. اگر چه بسیاری از این افراد هر کدام به تنهایی ارزش و احترام داشتند اما سمت و سوی اصلی و برآیند ترکیب شورا، بیشتر جناحی و نمایشی بود به همین دلیل نیز نتیجه ملموسی به بار نیاورد.

۲- با حضور دولت تدبیر و امید جناب آقای دکتر روحانی، انتظار می‌رفت همهٔ امور مملکت و از جمله مسائل سینما نیز با‌‌ همان منش اعلام شدهٔ «تعدیل» سامان گیرد و حرکت به سوی صلاح و نجات باشد. متاسفانه در خصوص موضوع این نوشته یعنی «شورایعالی سینما»‌‌ همان رویکرد یک جانبه در ترکیب اعلام شده، خودنمایی کرد و همچنان باقی‌ماند.

۳- ما اسامی اعلام شده برای «شورایعالی سینما» را از اعضای محترم و موثر سینمای ایران می‌دانیم، ولی این ترکیب در برگیرنده همهٔ گرایش‌ها و سلایق سینمایی نیست.

۴- همانگونه که قبلاً نوشته بودیم مقصود از همه گرایش‌ها و سلایق سینمایی این است که «شورایعالی سینما» می‌بایست محل ارائه نظریه‌های مختلف و متنوع در خصوص هنر – صنعت سینما باشد و ترکیب اعضای شورایعالی نیز می‌بایست جامع متنوع صاحب نظران سینما با گرایش‌های مختلف باشد. به گونه‌ای که مصوبات این شورا بتواند اثرات قانونی و عملی در عرصه سینما داشته و راهگشای مشکلات سینما گردد.

۵- ما همچنان انتظار داریم برای جلوگیری از بی‌اثر تلقی شدن «شورایعالی سینما» و نیز برای امید آفرین شدن این شورا ترکیب اعلام شده با حضور گرایش‌های متنوع سینما و صاحب‌نظران مجرب سینمایی، تکمیل و ترمیم گردد تا همهٔ اهالی سینمای ایران، به جای جناحی و نمایشی دیدن شورا، به همه جانبه بودن و تاثیر گذاری آن بنگرند و امیدی دوباره در دل‌هایشان جوانه زند.

ما امیدواریم ریاست محترم جمهوری تا حضور همهٔ گرایش‌ها، از حضور در چنین شورایی خودداری نمایند. برای شما و همکارانتان در هیات محترم دولت آرزوی موفقیت و پیروزی داریم.»

برچسب‌ها: ,

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها