![](https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1395/6/6/5063634_349.jpg)
علی دهکردی: رشیدی بازیگر نیک و ماندگار است
علی دهکردی بازیگر سینما،تئاتر و تلویزیون گفت: داوود رشیدی بازیگر نیک و ماندگار ما هستند که شخصیتی چند وجهی داشتند. وی بازیگر فوق العاده و بینظیری بود که نامش با شیوه خاص و منحصر به فردش در عرصه سینما و تلویزیون ما ثبت شده است.
وی افزود: رشیدی کارگردان درجه یک تئاتر بود و آثار نمایشی را هم ترجمه می کرد، وی یک مدیر از خود گذشته و فداکار در عرصههای صنفی و هنری بود و دلسوزانه در این عرصه ها کار می کرد.
وی ادامه داد: این روزها کسی از میان ما رفت که متاسفانه به لحاظ شخصیت فرهنگی -هنری،عاطفی و انسانی اش تکرار نخواهد شد.
این بازیگر در پاسخ به این سوال که رشیدی چه تاثیری روی فرهنگ این کشور گذاشت، عنوان کرد: آقای رشیدی بیشترین تاثیر را بر روی تئاتر ایران داشتند، وقتی که بعد از پایان تحصیلات عالیه به کشور برگشتند یک فکر نو و اندیشه جدید را وارد تئاتر کرد و جزو اولین کسانی بود که روش علمی را وارد سینما کرد،
وی تصریح کرد: زمانی که سینما از هنرپیشه های تحصیلکرده خالی بود، رشیدی جزو معدود بازیگرانی بود که با اندیشه آکادمیک وارد این عرصه شد و اعتبار مضاعفی به هنر بازیگری بخشید و حتی در تئاتر بیش از تصور همه ما درخشش داشتند. پس بهتر است افرادی که در حوزه تئاتر همکاری بیشتری با او داشتند نظر بدهند چون من در یک تئاتر با وی همکاری کردم و متوجه شدم که کارگردانی بی نظیر بوده و تمام نمایشهایش در فرم و اجرا با همدیگر متفاوت بودند و به قول سیروس ابراهیم زاده تا آخرین لحظه به دنبال پویایی و نوآوری در تئاتر بود.
دهکردی در پایان خاطر نشان کرد:رشیدی یکی از قله های رفیع هنر و فرهنگ ما بود که متاسفانه از میانمان رفت و جایش تا ابد در میان ما خالی خواهد بود.
بهرام شاه محمد لو: رشیدی یکی از گوهرهای هنر نمایش ایران بود
بهرام شاه محمدلو گفت: حرفهای بسیاری در مورد رشیدی گفته شده البته جا دارد که بیش از اینها در خصوص شخصیت وی صحبت کنیم، من هم اکنون در شرایطی نیستم که درباره رشیدی و خصوصیاتش آنچنان که باید و شاید صحبت کنم اما باید بگویم این بازیگر کشورمان واقعا یکی از گوهرهای هنر نمایش،سینما،تئاتر و تلویزیون بود.
وی افزود: رشیدی که هم اکنون از میان ما پرکشیده و رفته فردی شاخص و بسیار فعال و فعال بخش برای سینما ، تئاتر و تلویزیون بود.
وی ادامه داد:دست اندرکاران تلویزیون به طور مشخص سابقه کارهای رشیدی را می دانستند و به طور قطع می توانند برای وی بزرگداشتی درخور برگزار کنند البته به نظر می رسد که دست اندرکاران تئاتر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت سینمایی نیز باید این کار را انجام بدهند.
این بازیگر بیان کرد: رشیدی در شاخه های سه گانه سینما، تلویزیون و تئاتر نماد و نمونه فداکاری و فعالیت بودند و واقعا به عنوان باجناق و همکار چهل ساله رشیدی میتوانم بگویم در واقع نازنین هنرمندی را از دست دادیم.
![](/wp-content/themes/cinemacinema/img/tel.gif)
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با حکم وزیر ارشاد؛ اعضای جدید شورای پروانه نمایشِ فیلمهای سینمایی منصوب شدند
- آیا فیلمی که پرفروش است میتواند ضد فرهنگ باشد؟ + ویدئو
- از «طوقی» تا «قیصر» در موزه موسیقی بتهوون؛ جلد موسیقی فیلم «قیصر» را کیارستمی طراحی کرده است
- برگزاری یادبود داوود رشیدی در «فیلم و عکس با انرژی»
- نکوداشت صدمین زادروز عزتالله انتظامی برگزار شد؛ عزت الله انتظامی انسانی زندگی آفرین بود/ انتظامی به هر نقشی اعتبار میبخشید
- فیلمتئاتر «دیکته»؛ داوود رشیدی هیچگاه زیر بار سانسور نرفت/ امید تنها راه نجات ما نیست، باید حرکت کنیم!
- نمایش فیلمتئاتر «دیکته» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- در جلسه با روسای صنوف خانه سینما مطرح شد؛ در ارشاد معتقدند سینما را احیا کردهاند/ انگار باید با برخی ژانرها خداحافظی کنیم
- بیتا فرهی به خانه ابدی بدرقه شد
- حمایت ۲۶ صنف سینمایی برای علی دهکردی/ پاسخ مدیرعامل جدید خانه سینما
- علی دهکردی مدیرعامل خانه سینما شد
- هیئت مدیره جدید انجمن بازیگران انتخاب شد/ پژمان بازغی رئیس انجمن صنفی بازیگران شد
- انتشار نسخه ویژه نابینایان «خوشههای خشم» با صدای علی دهکردی
- خبرهایی تازه از سریال «سلمان فارسی»
- تصویربرداری سریال «سلمان فارسی» در شهرک نور ادامه مییابد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- «۱۹۶۸»؛ هیاهو برای هیچ
آخرین ها
- آسیبهای اجتماعی و خنثیبودگی انسانی
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار