نرگس آبیار، کارگردان فیلم سینمایی «نفس» که برنده دو جایزه بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر کودک در جشنواره بینالمللی لیستاپاد بلاروس شد، با حضور در سفارت ایران در آن کشور، پاسخگوی رسانههای بلاروسی بود.
به گزارش سینماسینما، نرگس آبیار به همراه آنجیلیکا کراشوسکایا، رئیس جشنواره لیستاپاد و ایگور سوکمانف، رئیس بخش کودک و نوجوان این جشنواره، به دعوت سفارت ایران در مراسم بزرگداشت این کارگردان ایرانی در بلاروس در گفتوگو با برخی از رسانههای بلاروسی درباره فیلم «نفس» از مسائل فرهنگی ایران نیز سخن گفت.
آبیار در مصاحبهای با شبکه تلویزیونی STV گفت خوشحال است که در این جشنواره به بازی ساره نورموسوی، هنرپیشه نوجوان فیلم «نفس» توجه شده است.
او با یادآوری موقعیت بسیار مهم جشنواره لیستاپاد افزود: «فیلم یکی از مهمترین ابزار نزدیکی افکار و تفاهم بینالمللی است.»
این کارگردان ایرانی با بیان اینکه دو کشور ایران و بلاروس ظرفیتهای فراوانی برای استفاده از این امکان فرهنگی را دارند، گفت: «ایران و بلاروس میتوانند در پروژههای ساخت فیلم مشترک نیز با هم همکاری کنند.»
کارگردان ایرانی همچنین خبر داد که برای سال آینده جشنواره لیستاپاد بلاروس به عنوان هیات ژوری ( هیات داوران) دعوت شده است.
آبیار در پاسخ به سوال شبکه تلویزیونی ONT درباره وضعیت زن ایرانی در فعالیتهای فرهنگی یادآور شد که در حوزه کشورهای خلیج فارس، ایران از بیشترین آزادیهای فرهنگی برای فعالیت اجتماعی و فرهنگی زنان برخوردار است و حتی بسیار بیش از برخی از کشورهای غربی برای اینگونه فعالیتها فراغ بال و آزادی عمل دارد.
در این مراسم، ساکمانف، رئیس بخش کودک و نوجوان جشنواره لیستاپاد نیز به برخی زمینههای فرهنگی بخصوص توسعه همکاری های ایران و بلاروس در جشنواره های فیلم در دو کشور تاکید کرد.
بیست و چهارمین جشنواره فیلم مینسک، لیستاپاد از تاریخ ۱۲ آبان آغاز شد و تا ۱۹ آبان (امروز) ادامه دارد.
«نفس» در بخش مسابقه فیلمهای کودک و نوجوان این جشنواره که با شعار«حقیقت، عشق و زیبایی» در حال برگزاری است، عنوان بهترین کارگردانی را دریافت کرد و ساره نورموسوی، بازیگر خردسال فیلم نیز بهترین بازیگر کودک جشنواره فیلم بلاروس شد.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «بامداد خمار»؛ عشق، طبقه و زبان تصویر
- هفت اثر جدید در راه شبکه نمایش خانگی
- نرگس آبیار خدای زدن به دل ماجراست
- «شبی که ماه کامل شد» به هند رفت
- نگاهی به سریال «سووشون» اقتباسی از رمان سیمین دانشور/ قابهای زیبای شیراز
- «بامداد خمار»؛ از کتاب ممنوعه تا پلتفرمهای سینمای خانگی
- پرداختن به آیین و فرهنگهای قشقایی در سریال تاریخی «سووشون»
- «بامداد خمار» مهرماه منتشر میشود
- نرگس آبیار، رییس هیئت داوران فستیوال TRT شد
- بیانیه ساترا درباره توقف پخش سریال «سووشون»
- واکنش کارگردان به توقیف سریالش و فیلتر نماوا/ نرگس آبیار: در برابر این حذف بیرحمانه، سکوت نخواهیم کرد
- پس از انتشار اولین قسمت «سووشون»؛ نماوا فیلتر شد
- با انتشار نامهای سرگشاده؛ نرگس آبیار از شورای پروانه نمایش استعفا داد
- با حکم وزیر ارشاد؛ اعضای جدید شورای پروانه نمایشِ فیلمهای سینمایی منصوب شدند
- تهیهکننده سریال «بامداد خمار»: حاشیه همیشه هست/ هدف همه ما مخاطب است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش





