محمد تاجیک: خبرگزاری نسیم در گزارشی که به تازگی منتشر کرده با اشاره به بالا بودن آثار فیلمهایی با موضوع خیانت، به سه فیلم مشکل دار جشنواره امسال اشاره کرده است.
به گزارش سینماسینما ،به نوشته این خبرگزاری از جمله این آثار “خشکسالی و دروغ” پدرام علیزاده بوده که نسخه نمایشی آن نیز مبتنی بر طرح مسائلی بوده است. “خشکسالی و دروغ” که از حضور محمدرضا گلزار، پگاه آهنگرانی، علی سرابی و آیدا کیخایی سود می برد داستان یک زوج وکیل را روایت می کند که با ورود همسر قبلی مرد وکیل، زندگیشان دستخوش اتفاقات متعدد می شود. نسیم درادامه نوشته که گویا نقشی که محمدرضا گلزار در “خشکسالی و دروغ” ایفا کرده نیز به اندازه خود مساله ساز بوده است؛ گلزار نقش مرد جوانی را بازی کرده که سعی می کند در ظاهر خود را نسبت به زنان بی تفاوت نشان دهد اما در باطن ماجرا شکلی دیگر دارد!عدم پای بندی کاراکترهای داستان به بسیاری از روابط اخلاقی برآمده از شرع و عرف جامعه باعث شده است این فیلم در شمار آثاری قرار گیرد که تصمیم گیری درباره آن به اداره نظارت ارشاد واگذار شده است.
این در حالی است که پدرام علیزاده کارگردان فیلم خشکسالی ودروغ در گفت وگو با سینما سینما توضیح می دهند که اولا اطلاعات ارائه شده در آن خبرگزاری صحیح نیست و با توجه به اینکه نمایشنامه خشکسالی ودروغ بارها در دولتهای قبل اجرا شده بسیاری از داستان واقعی این نمایشنامه مطلع هستند نمایشنامه ای که فیلم خشکسالی ودروغ بر اساس آن ساخته شده . همچنین اطلاعات ارائه شده درباره شخصیتی که محمد رضا گلزار ایقا می کند مبنی واقعی ندارد.
از سویی دیگر با توجه به اینکه شورای بازبینی به تازگی سرگرم بازبینی فیلمهای اول است هنوز این فیلم توسط شورای بازبینی دیده نشده است .
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





