معاونت توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی با همکاری معاونت هنری فرهنگستان هنر، مجموعه نشستهای پژوهشی تاریخ سینمای ایران را برگزار میکند.
به گزارش سینماسینما، به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، معاونت توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی، پژوهشهای انجام شده با موضوعات گوناگون مربوط به تاریخ سینمای ایران را با همکاری معاونت هنری فرهنگستان هنر و در قالب مجموعه نشستهای پژوهشی برپا میکند.
در این نشستها که از ۱۵ مهرماه آغاز میشود، پژوهشگران تاریخ سینمای ایران، بررسیها و تحلیلهای خود پیرامون موضوعاتی همچون: تعریف و طبقهبندی قصههای فیلمهای ایرانی، نظریه و نظریهپردازی، تاریخ گرافیک، نقد و موسیقی در سینمای ایران، نظام ستارهای و ستارهسازی و … را در نشستهای تخصصی ارائه میکنند.
در مرحله نخست مجموعه نشستهای پژوهشی تاریخ سینمای ایران، ۱۲ نشست با حضور ۹ پژوهشگر برگزار میشود و در برنامههای آتی این برنامه تخصصی، پژوهشگران برجسته دیگر تحقیقات خود را ارائه خواهند کرد.
مرکز هنرپژوهی نقش جهان میزبان این رویداد سینمایی است و نشستها طبق برنامه و با همکاری این مرکز دوشنبه هرهفته ساعت ۱۶ برپا میشود.
جدول برنامه، موضوعات و اسامی پژوهشگران به زودی منتشر خواهد شد.
لازم به ذکر است؛ شرکت در این نشستها برای پژوهشگران، دانشجویان و عموم علاقهمندان آزاد است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- گفتگو با حسن حسینی درباره کتاب راهنمای فیلم سینمای ایران (بخش اول)/ بیداری از خواب دگماتیسم
- نگاهی به تاریخ سینمای ایران؛ میرزا ابراهیم خان عکاسباشی
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ تاثیرپذیری از نقاشی در سینمای دهه سی
- مرور تاریخ سینمای ایران در قالب نشستهای پژوهشی
- کشف یک فیلم نامرئی/ فیلمی به سفارش ساواک
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





