نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «خوب، بد، جلف» به کارگردانی پیمان قاسمخانی در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.
به گزارش سینما سینما، نشست پرسش و پاسخ فیلم «خوب، بد، جلف» با حضور پیمان قاسمخانی نویسنده و کارگردان، عبدالله اسکندری تهیهکنند و طراح گریم، محسن چگینی تهیهکننده، رعنا امینی طراح لباس و حمید فرخنژاد، پژمان جمشیدی، سام درخشانی و رضا رویگری بازیگران این اثر سینمایی با اجرای محمود گبرلو برگزار شد.
در ابتدای این نشست گبرلو با اشاره به درگذشت حسن جوهرچی از حاضران خواست به احترام این بازیگر بایستند و فاتحه بخوانند. در ادامه قاسمخانی درباره روند ساخت این اثر اظهار کرد: تولید این فیلم یک سال قبل شروع شد که بسیار سخت بود، ۶۴ جلسه فیلمبرداری داشتیم و فیلمی را که باید در تابستان میگرفتیم، در زمستان فیلمبرداری کردیم. من هم به عنوان کسی که اولین کار خودم را انجام میدادم، نابلدیهایی داشتم اما با تیم همراهی که کنارم بودند، کار به نتیجه رسید و امیدوارم نتیجه هم مطلوب باشد.
این کارگردان در پاسخ به این سوال که چرا فیلمش را با وجود اینکه آثار کمدی معمولا در جشنوارهها خیلی مورد توجه قرار نمیگیرند، به جشنواره فیلم فجر داده است، بیان کرد: ما فرصتهای اکران مدنظرمان را از دست دادیم و هرچه جلوتر رفتیم، به این فکر کردیم که اگر فیلم را به اکران عید برسانیم، بهتر است. به هر حال فیلم خودمان را دوست داریم و به نظرمان، جشنواره محل مناسبی برای دیده شدن فیلم بود. البته در این شرایط انتظار اقبال خاصی را در جشنواره نداریم، هدف من دیده شدن این فیلم است که اثر تجاری سالمی است.
این فیلمنامهنویس با تاکید بر اینکه برنامه خاصی برای فیلمسازی ندارد، اظهار کرد: برنامه من همچنان همان نویسندگی است، شاید قصد ساخت یک فیلم دیگر را داشته باشم که تا چند سال آینده این اتفاق ممکن است بیفتد و البته فیلمنامه آن جدی خواهد بود.
وی ادامه داد: فعلا در حال کار روی فیلمنامهای کمدی-رمانتیک هستم که قرار است حمید فرخنژاد آن را تهیهکنندگی و کارگردانی کند.
این کارگردان با اشاره به اینکه فیلمش را کمدی تجاری تمیزی میداند، اظهار کرد: به نظر من تحویل گرفته شدن فیلم کمدی در جشنوارهها بستگی مستقیم به هیئت داوران آن دارد. البته فیلمهای زیادی از من در جشنواره نبودند و اگر بودند هم اتفاق خاصی برای آنها نیفتاده است. اینکه اتفاق خاصی برای فیلمهای کمدی در جشنوارهها نمیافتد، مختص ایران نیست، در همه دنیا اینطور است. اما برای من شخصا بسیار خوشحال کننده است که سینمای کمدی بیشتر دیده شود و مورد توجه قرار بگیرد. اصلا شاید بتوانیم یک جشنواره فیلمهای کمدی داشته باشیم!
قاسمخانی با بیان اینکه آثار کمدی سبکهای مختلفی دارند، ادامه داد: در کارهای من آثاری مانند «مارمولک» و «طبقه حساس» هستند که در دسته کمدیهایی با رگههای اجتماعی قرار میگیرند که خود به خود این فیلمها اقبال بیشتری دارند و حتی از عناوین پرمحتوا برای آنها استفاده میکنند، در حالیکه «خوب، بد، جلف» را اثر بیمحتوا میدانند. این فضا در همه دنیا وجود دارد و قرار هم نیست کمدیهای تجاری تمیز جایزه بگیرند، اما من به این سینما علاقه دارم.
این کارگردان همچنین از چند مورد اصلاح در فیلم صحبت کرد و افزود: اصلاحیهایی داشتیم که به روند داستان ضربهای وارد نمیکرد و بیشتر درباره برخی شوخیها بود.
قاسم خانی در بخشی از صحبتهایش با تاکید بر اینکه فیلمنامه اثر را دوست دارد، تاکید کرد که معتقد است کارگردانی آن باید بهتر میشد و خودش تسلط زیادی در این زمینه نداشته است.
این کارگردان که در فیلمش از اسامی واقعی بازیگرها استفاده کرده بود، در اینباره نیز توضیح داد: اصلا دلیل خاصی برای اینکار نداشتیم و بیشتر به این دلیل که فیلم ادامه سریال «پژمان» بود از اسامی واقعی افراد در آن استفاده کردیم.
قاسمخانی که برای نخستین بار کارگردانی فیلم را تجربه کرده، در پاسخ به این سوال که اگر قرار بود فیلمنامه را فرد دیگری برای کارگردانی بدهد، چه کسی بوده، عنوان کرد: انتخاب اول برای کارگردانی این اثر رامبد جوان و بعد حسن فتحی و سروش صحت بودند، اما نوشتن فیلمنامه خیلی طول کشید و دوستان مشغول کار شدند که به همین من هم خیلی اتفاقی آن را قبول کردم. این برای کار اول کارگردانی خیلی انتخاب خوبی نبود و چالش سختی داشتم. کمدی معمایی و پلیسی سادهای نبود و راه خاصی نداشتم به جز اینکه فضای تیمارستانی به آن بدهم که همه انتخابها در آن غلط است. من این فیلم را خیلی دوست دارم، اما قطعا فیلم بعدی من جمع و جورتر است.
اسکندری که تهیهکنندگی این اثر را بر عهده دارد، در پاسخ به شرایط سرمایهگذاری محمد امامی در فیلم عنوان کرد: من فکر میکنم این سوال را باید از آقای چگینی پرسید! چون ایشان پیشکسوت این عرصه هستند.
چگینی نیز دراینباره اعلام کرد: آقای امامی ۵۰ درص در فیلم شراکت دارد و تا زمان مشخص نشدن پرونده قضایی قضاوت کردن در این باره زود است و باید صبر کنیم.
فرخنژاد که همزمان سه فیلم کمدی را آماده نمایش دارد، اظهار کرد: هر بازیگری طبیعتا باید در روند کاری بازیهایش آثار در ژانرهای مختلف را داشته باشد. مدتها قرار بود با پیمان قاسمخانی کار کنم که سال قبل این اتفاق افتاد، امسال به طور اتفاقی «گشت ۲» شروع شد و حتی فیلم «بیحساب» به کارگردانی مصطفی احمدی هم که بازی کردم (و در جشنواره امسال نیست) اما باز هم کمدی است. به طورکلی همزمانی این سه فیلم کمدی خیلی اتفاقی رخ داد، با اینحال فکر میکنم ژانرهای مختلف باید در سبد بازیگری یک بازیگر وجود داشته باشد.
پژمان جمشیدی و سام درخشانی در فیلم «خوب،بد، جلف» شوخیهای بسیاری با شخصیتهای واقعی خودشان میکنند، از همین رو خبرنگاران درباره عواقب این حجم از شوخی و دست انداختن خودشان پرسیدند که آیا به بازخوردی که از مردم خواهند گرفت، فکر کردهاند یا نه؛ در این باره جمشیدی تاکید کرد: هیچ شوخی در فیلم نکرده و هرچه گفته کاملا جدی بوده است. اما درخشانی با بیان اینکه اصلا به بازخورد مردم فکر نکرده است، اظهار کرد: معمولا وقتی با خودت شوخی میکنی، مردم بازخورد بد نشان نمیدهند و حتی دوست دارند. همچنین باید بگویم من بر اساس اعتماد به پیمان وارد این کار شدم و وقتی نتیجه را دیدم، از آن خوشحال هستم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ما اشتباهی شدیم!
- درباره پژمان جمشیدی، فوتبالیستی که درعرصه بازیگری ماندگار شد/ پرکاری پسر بد سینمای ایران
- «تیغ و ابریشم»/ نگاهی به قسمتهای آغازین سریال «هیولا»؛ عطر و بوی یک سریال اثرگذار به مشام میرسد!
- «خوب بد جلف ۲» مجوز ساخت گرفت
- برادران قاسمخانی با مهران مدیری آشتی کردند؟
- ناگفتههایی که پیمان قاسمخانی مطرح کرد: خیلی از شوخیها در «پاورچین» سمبلیک بود
- گفتوگوی تهیهکننده «خوب، بد، جلف» با سینماسینما: به آمار فروش فیلمها دلخوش نباشیم
- نگاهی به فیلم خوب بد جلف/نبوغ هدر رفته
- نمایش «خوب، بد، جلف» همزمان با ایران در کانادا
- دلتنگی حمید فرخ نژاد برای یک کارگردان
- اختصاصی سینماسینما/ پیمان قاسم خانی: اگر یک فیلم را دومیلیون نفر ببینند یعنی زلزله
- «خوب، بد، جلف» در دو روز اول اکران چقدر فروخت؟
- تبریک جالب مهراب به پیمان قاسم خانی همراه با یادی از پلاسکو و وظایف شهرداری
- زمان اکران «خوب،بد،جلف» قطعی شد
- گزارش تصویری روز ششم جشنواره فیلم فجر / نشست خبری فیلمهای «خوب، بد، جلف» و «آذر»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- بخش رسمی جشنواره کن شروع به کار کرد
- درباره آثار ایرج رامینفر/ تکیه بر پشتوانه نظری، برای رسیدن به نقاط قوت
آخرین ها
- رونمایی از فیلم آذر هفت صبح / گزارش تصویری
- همکاری همراه اول و بانک پارسیان برای پیادهسازی سامانه تعاملی سهبعدی هوش مصنوعی
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- میزبانی جشنواره تورین از سه فیلم ایرانی
- روایتی عاشقانه از زهره ومنوچهر
- فروش «گلادیاتور» به ۲۲۰ میلیون دلار رسید/ «شرور» در هفته اول اکران صدرنشین گیشه جهانی سینما شد
- «جسدهای جاندار» در گالری ثالث؛ آثار مسعود کیمیایی تماشایی میشود
- «سلام آنا» به جشنواره داکا میرود
- جایزه فرانسویها برای «در سرزمین برادر»
- دومین جایزه بینالمللی یک بازیگر در یک هفته؛ فروغ قجابگلی، بهترین بازیگر جشنواره آمریکایی شد
- درخواست هواداران: هنگام تماشای فیلم «شرور» فعلاً همخوانی نکنید
- داستان کوتاه/ بومرنگ
- دعوت دبیر جشنواره جاده سبز از مستند سازان
- گزارشی از فیلمهای پرمخاطب جهانی؛ ۱۰ فیلم پرفروش سال ۲۰۲۴ همه دنباله هستند!
- فصل سوم «آقای قاضی» ساخته میشود/ تولید سیتکام در دستور کار سیمرغ
- گزارشی از گیشه سینماها؛ ۳ فیلم کودک و نوجوان در میانِ ۵ فیلم صدرنشین گیشه در هفته گذشته
- بیست و سومین جشن حافظ برگزیدگانش را شناخت/ تقدیر از یک عمر فعالیت هنری مرتضی عقیلی
- «انسان سالم»؛ زنِ سالم
- «لیلی و مجنون»؛ داستانی که در هر عصر روایان خویش را میطلبد
- جشنواره فیلم جهانی آسیایی به «در آغوش درخت» جایزه داد
- انتشار اولین تصویر سعید آقاخانی و آناهیتا افشار در «خاتی»
- نمایش مستند «کارون – اهواز» در جشنواره نیجریهای
- مراسم رونمایی از کتاب «بیتا؛ درختها ایستاده میمیرند» / گزارش تصویری
- درباره آثار ایرج رامینفر/ تکیه بر پشتوانه نظری، برای رسیدن به نقاط قوت
- در آستانه سالگرد درگذشت بیتا فرهی؛ «بیتا؛ درختها ایستاده میمیرند» رونمایی شد
- پایان کار مجید زینالعابدین؛ سرپرست بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- مستند لهستانی از جشنواره هلندی جایزه گرفت/ ایدفا برندگان خود را شناخت
- بخش رسمی جشنواره کن شروع به کار کرد
- نکوداشت مقام فرهنگی و هنری علی اکبر صادقی؛ هنرمندی که هنر و اندیشه اش رنگ کهنگی نمی گیرد