نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «خوب، بد، جلف» به کارگردانی پیمان قاسمخانی در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.
به گزارش سینما سینما، نشست پرسش و پاسخ فیلم «خوب، بد، جلف» با حضور پیمان قاسمخانی نویسنده و کارگردان، عبدالله اسکندری تهیهکنند و طراح گریم، محسن چگینی تهیهکننده، رعنا امینی طراح لباس و حمید فرخنژاد، پژمان جمشیدی، سام درخشانی و رضا رویگری بازیگران این اثر سینمایی با اجرای محمود گبرلو برگزار شد.
در ابتدای این نشست گبرلو با اشاره به درگذشت حسن جوهرچی از حاضران خواست به احترام این بازیگر بایستند و فاتحه بخوانند. در ادامه قاسمخانی درباره روند ساخت این اثر اظهار کرد: تولید این فیلم یک سال قبل شروع شد که بسیار سخت بود، ۶۴ جلسه فیلمبرداری داشتیم و فیلمی را که باید در تابستان میگرفتیم، در زمستان فیلمبرداری کردیم. من هم به عنوان کسی که اولین کار خودم را انجام میدادم، نابلدیهایی داشتم اما با تیم همراهی که کنارم بودند، کار به نتیجه رسید و امیدوارم نتیجه هم مطلوب باشد.
این کارگردان در پاسخ به این سوال که چرا فیلمش را با وجود اینکه آثار کمدی معمولا در جشنوارهها خیلی مورد توجه قرار نمیگیرند، به جشنواره فیلم فجر داده است، بیان کرد: ما فرصتهای اکران مدنظرمان را از دست دادیم و هرچه جلوتر رفتیم، به این فکر کردیم که اگر فیلم را به اکران عید برسانیم، بهتر است. به هر حال فیلم خودمان را دوست داریم و به نظرمان، جشنواره محل مناسبی برای دیده شدن فیلم بود. البته در این شرایط انتظار اقبال خاصی را در جشنواره نداریم، هدف من دیده شدن این فیلم است که اثر تجاری سالمی است.
این فیلمنامهنویس با تاکید بر اینکه برنامه خاصی برای فیلمسازی ندارد، اظهار کرد: برنامه من همچنان همان نویسندگی است، شاید قصد ساخت یک فیلم دیگر را داشته باشم که تا چند سال آینده این اتفاق ممکن است بیفتد و البته فیلمنامه آن جدی خواهد بود.
وی ادامه داد: فعلا در حال کار روی فیلمنامهای کمدی-رمانتیک هستم که قرار است حمید فرخنژاد آن را تهیهکنندگی و کارگردانی کند.
این کارگردان با اشاره به اینکه فیلمش را کمدی تجاری تمیزی میداند، اظهار کرد: به نظر من تحویل گرفته شدن فیلم کمدی در جشنوارهها بستگی مستقیم به هیئت داوران آن دارد. البته فیلمهای زیادی از من در جشنواره نبودند و اگر بودند هم اتفاق خاصی برای آنها نیفتاده است. اینکه اتفاق خاصی برای فیلمهای کمدی در جشنوارهها نمیافتد، مختص ایران نیست، در همه دنیا اینطور است. اما برای من شخصا بسیار خوشحال کننده است که سینمای کمدی بیشتر دیده شود و مورد توجه قرار بگیرد. اصلا شاید بتوانیم یک جشنواره فیلمهای کمدی داشته باشیم!
قاسمخانی با بیان اینکه آثار کمدی سبکهای مختلفی دارند، ادامه داد: در کارهای من آثاری مانند «مارمولک» و «طبقه حساس» هستند که در دسته کمدیهایی با رگههای اجتماعی قرار میگیرند که خود به خود این فیلمها اقبال بیشتری دارند و حتی از عناوین پرمحتوا برای آنها استفاده میکنند، در حالیکه «خوب، بد، جلف» را اثر بیمحتوا میدانند. این فضا در همه دنیا وجود دارد و قرار هم نیست کمدیهای تجاری تمیز جایزه بگیرند، اما من به این سینما علاقه دارم.
این کارگردان همچنین از چند مورد اصلاح در فیلم صحبت کرد و افزود: اصلاحیهایی داشتیم که به روند داستان ضربهای وارد نمیکرد و بیشتر درباره برخی شوخیها بود.
قاسم خانی در بخشی از صحبتهایش با تاکید بر اینکه فیلمنامه اثر را دوست دارد، تاکید کرد که معتقد است کارگردانی آن باید بهتر میشد و خودش تسلط زیادی در این زمینه نداشته است.
این کارگردان که در فیلمش از اسامی واقعی بازیگرها استفاده کرده بود، در اینباره نیز توضیح داد: اصلا دلیل خاصی برای اینکار نداشتیم و بیشتر به این دلیل که فیلم ادامه سریال «پژمان» بود از اسامی واقعی افراد در آن استفاده کردیم.
قاسمخانی که برای نخستین بار کارگردانی فیلم را تجربه کرده، در پاسخ به این سوال که اگر قرار بود فیلمنامه را فرد دیگری برای کارگردانی بدهد، چه کسی بوده، عنوان کرد: انتخاب اول برای کارگردانی این اثر رامبد جوان و بعد حسن فتحی و سروش صحت بودند، اما نوشتن فیلمنامه خیلی طول کشید و دوستان مشغول کار شدند که به همین من هم خیلی اتفاقی آن را قبول کردم. این برای کار اول کارگردانی خیلی انتخاب خوبی نبود و چالش سختی داشتم. کمدی معمایی و پلیسی سادهای نبود و راه خاصی نداشتم به جز اینکه فضای تیمارستانی به آن بدهم که همه انتخابها در آن غلط است. من این فیلم را خیلی دوست دارم، اما قطعا فیلم بعدی من جمع و جورتر است.
اسکندری که تهیهکنندگی این اثر را بر عهده دارد، در پاسخ به شرایط سرمایهگذاری محمد امامی در فیلم عنوان کرد: من فکر میکنم این سوال را باید از آقای چگینی پرسید! چون ایشان پیشکسوت این عرصه هستند.
چگینی نیز دراینباره اعلام کرد: آقای امامی ۵۰ درص در فیلم شراکت دارد و تا زمان مشخص نشدن پرونده قضایی قضاوت کردن در این باره زود است و باید صبر کنیم.
فرخنژاد که همزمان سه فیلم کمدی را آماده نمایش دارد، اظهار کرد: هر بازیگری طبیعتا باید در روند کاری بازیهایش آثار در ژانرهای مختلف را داشته باشد. مدتها قرار بود با پیمان قاسمخانی کار کنم که سال قبل این اتفاق افتاد، امسال به طور اتفاقی «گشت ۲» شروع شد و حتی فیلم «بیحساب» به کارگردانی مصطفی احمدی هم که بازی کردم (و در جشنواره امسال نیست) اما باز هم کمدی است. به طورکلی همزمانی این سه فیلم کمدی خیلی اتفاقی رخ داد، با اینحال فکر میکنم ژانرهای مختلف باید در سبد بازیگری یک بازیگر وجود داشته باشد.
پژمان جمشیدی و سام درخشانی در فیلم «خوب،بد، جلف» شوخیهای بسیاری با شخصیتهای واقعی خودشان میکنند، از همین رو خبرنگاران درباره عواقب این حجم از شوخی و دست انداختن خودشان پرسیدند که آیا به بازخوردی که از مردم خواهند گرفت، فکر کردهاند یا نه؛ در این باره جمشیدی تاکید کرد: هیچ شوخی در فیلم نکرده و هرچه گفته کاملا جدی بوده است. اما درخشانی با بیان اینکه اصلا به بازخورد مردم فکر نکرده است، اظهار کرد: معمولا وقتی با خودت شوخی میکنی، مردم بازخورد بد نشان نمیدهند و حتی دوست دارند. همچنین باید بگویم من بر اساس اعتماد به پیمان وارد این کار شدم و وقتی نتیجه را دیدم، از آن خوشحال هستم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ما اشتباهی شدیم!
- درباره پژمان جمشیدی، فوتبالیستی که درعرصه بازیگری ماندگار شد/ پرکاری پسر بد سینمای ایران
- «تیغ و ابریشم»/ نگاهی به قسمتهای آغازین سریال «هیولا»؛ عطر و بوی یک سریال اثرگذار به مشام میرسد!
- «خوب بد جلف ۲» مجوز ساخت گرفت
- برادران قاسمخانی با مهران مدیری آشتی کردند؟
- ناگفتههایی که پیمان قاسمخانی مطرح کرد: خیلی از شوخیها در «پاورچین» سمبلیک بود
- گفتوگوی تهیهکننده «خوب، بد، جلف» با سینماسینما: به آمار فروش فیلمها دلخوش نباشیم
- نگاهی به فیلم خوب بد جلف/نبوغ هدر رفته
- نمایش «خوب، بد، جلف» همزمان با ایران در کانادا
- دلتنگی حمید فرخ نژاد برای یک کارگردان
- اختصاصی سینماسینما/ پیمان قاسم خانی: اگر یک فیلم را دومیلیون نفر ببینند یعنی زلزله
- «خوب، بد، جلف» در دو روز اول اکران چقدر فروخت؟
- تبریک جالب مهراب به پیمان قاسم خانی همراه با یادی از پلاسکو و وظایف شهرداری
- زمان اکران «خوب،بد،جلف» قطعی شد
- گزارش تصویری روز ششم جشنواره فیلم فجر / نشست خبری فیلمهای «خوب، بد، جلف» و «آذر»
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- معرفی بخشی از فیلمهای جشنواره برلین
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ معرفی آثار راهیافته به بخش مسابقه سینمای ایران
- چهل و سومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ پوستر جشنواره رونمایی شد/ نشان جشنواره عنواندار میشود
- پایان ناامیدکننده سریال مهیار عیار
- یادداشتی به مناسبت زادروز فریدریش دورنمات
- پوستر دوم رویداد فرهنگی-هنری «خوشه پروین» رونمایی شد
- اجتماعی، جنگی، ملودرام/فهرست لورفته از هیأت انتخاب، چه چشماندازی از جشنواره فیلم فجر امسال ترسیم میکند
- برای کامران قدکچیان و روزهای اوجش
- کمدیهای مشنگ سینمای ایران را به کدام سو میبرد؟
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی» اولین ساخته بهرام افشاری /تراژدی بیپایان فقر در سینمای کمدی
- «خانه عروسک»؛ خودشناسی، خودباوری و رهایی
- تام فورد از حرفه مد بازنشسته میشود
- برگزاری کنفرانس مدیریت فناوری و نوآوری با حمایت همراه اول
- واکنش حسن فتحی به جنجال تبلیغاتی «ازازیل»
- ثبات فروش گیشه سینماهای ایتالیا در سال ۲۰۲۴
- پروژه آمبولانس متصل در هفدهمین کنگره طب اورژانس ایران رونمایی میشود
- کیمیایی از تجلیل تا تحلیل
- تبری بهرام بیضایی از شبکه من و تو
- تاکید بر اهمیت کپی رایت فیلمهای خارجی؛ طغیان تهیهکنندگان علیه پخش آگهی در پلتفرمهای نمایش خانگی
- راجر پرَت درگذشت
- فوت بازیگر کهنه کار سینما و تئاتر مکزیک/ امیلیو اچواریا درگذشت
- «پسر انسان» نقد و بررسی شد؛ شخصیتهایی که از آگاهشدن دیگران از گذشتهشان، هراس دارند
- تفاهمنامهای برای پیشگیری از تخلفات در سینما
- «بایکوت» ایرانی در راه بلغارستان
- کدام فیلمها برای جشنواره کن ۲۰۲۵ شانس دارند؟
- مراسم رونمایی فیلم سینمایی برکه خاموش / گزارش تصویری
- جزئیاتی از ارقام قراردادهای یک سریال منتشر شد؛ پولپاشی VODها/ با این روند سینما ورشکسته میشود
- هشدار انجمن تهیه کنندگان مستقل سینما؛ نقش فروشی در سینمای ایران غیرقانونی است
- پنج جایزه برای «انتقام تیرهروزان» از جشنواره فیلیپینی
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول