بازیگر سریال «معمای شاه» گفت: الویس پریسلی سیاسیترین خواننده زمان خودش بود، در طول زمان آدمهای زیادی ادای الویس را در آوردهاند اما هیچکس موقعیت او را پیدا نمیکند.به گزارش سینماسینما، حسام نواب صفوی گفت: در ابتدا باید بگویم که ۲۰۰ تا ۳۰۰ سال پیش اصلاً امریکا وجود نداشت، برای مثال در زمان صفویه نامی به نام آمریکا در جهان موجود نبود. سیستم امریکا به این صورت بود که هرکسی که می آمد ملیت امریکایی میگرفت در صورتی که در اصل امریکا متعلق به سرخ پوستان بوده است.
او درخصوص شباهت خود به الویس ادامه داد: الویس پریسلی سیاسی ترین خواننده زمان خودش بود، در طول زمان آدم هایی زیادی ادای الویس را در آورده اند اما هیچکس موقعیت او را پیدا نمی کند.
بازیگر فیلم «آس و پاس» الویس را فردی ضد نژادپرستی دانست و تاکید کرد: الویس شخصی بسیار سیاسی بود و همواره علیه فضای نژاد پرستی می خواند. مارتین لوترکینگ رئیس جنبش سیاهپوستان امریکا در آن زمان مصاحبه ای به نام «رویایی دارم» داشت. در سال ۱۹۶۸ لوتر کینگ توسط عده ای نژادپرست و افراطی کشته شد.
او افزود: الویس پریسلی در همان سال و بعد از ترور لوترکینگ آهنگی به نام «اگر بتوانم رویایی داشته باشم» را خواند. این آهنگ اثری کاملاً انتقادی به سیاست های نژادپرستانه امریکا بود و الویس در گروه خود چندین سیاهپوست داشت.
بازیگر سریال معمای شاه با اشاره به نفرت الویس از رژیم پهلوی تصریح کرد: نکته جالبی که در مورد الویس وجود دارد این است که انگشتری توسط محمدرضا پهلوی به الویس داده شد. بعد از اتفاقات و کشتار های صورت گرفته توسط رژیم پهلوی، الویس به نشانه اعتراض این انگشتر را به درون دستشویی پرت کرد.
نواب صفوی با توصیف الویس به عنوان خوانندهای با دغدغه های انسانی خاطرنشان کرد: فقط شباهت من با الویس علاقه ای در من نسبت به او ایجاد نکرده، بلکه نوع نگاه او و حرکت های سیاسی او بود که مرا به او علافهمند ساخته است. الویس چند سال قبل از انقلاب فوت کرد و هیچ موضعی نسبت به انقلاب اسلامی نداشته است. این شخص موضعی کاملاً انسانی داشته که اگر موضعی ضد ایرانی داشت برای من تماماً رد شده بود.
منبع: میزان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اختصاصی سینماسینما/ شانس زیاد فیلم «الویس» برای نمایش در افتتاحیه هفتادوپنجمین جشنواره کن
- آیین تجلیل از افتخارآفرینان سینمای ایران در عرصه بینالملل ۱ / گزارش تصویری
- واکنشهای انتقادی کاربران به پست مناسبتی حسام نواب صفوی
- «الویس پریسلی» پاییز ۱۴۰۰ به سینماها میآید
- رقابت حسام نوابصفوی، نرگس محمدی و بازیگران خارجی در یک مسابقه تلویزیونی
- راهحل پیشنهادی حسام نوابصفوی برای رفع مشکل کمکاری بازیگران
- این آهنگ جامجهانی بود یا تیتراژ معمای شاه۲/روایت روزنامه شهروند از استقبال منفی از آهنگ سالار عقیلی
- انتقاد حسام نواب صفوی از لیلا حاتمی
- اظهارات حسام نوابصفوی پس از دریافت عنوان پلیس نامحسوس
- هژیرآزاد: ۱۳ میلیون از «معمای شاه» طلب دارم/ کسی در سازمان پاسخگو نیست
- محمدرضا ورزی: «ایراندخت» فضایی عاشقانه دارد/ وفاداری به تاریخ در «ستارخان»
- حسام نواب صفوی وکیل «آهوی پیشونی سفید۲» شد
- سریال زندگی الویس پریسلی ساخته میشود
- نام شهرک سینمایی «غزالی» تغییر میکند/ تصاویر
- نوابصفوی: آمریکا باید به ایران یارانه بدهد/رقصشمشیر بوش، ترامپ و نوابصفوی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





