علی مطهری نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی و فرزند شهید آیت الله مطهری مهمان این هفته برنامه تلویزیونی «دست خط» بود.
به گزارش سینماسینما ،در بخشهایی از این مصاحبه ،مطهری به سوال جالبی درباره سینما پاسخ داد .
سوال : در سینما چطور میبینید؟ فیلمهایی که در سینمای ما اکران میشود دغدغههای فرهنگی ما را پوشش میدهد؟
مطهری: همه فیلمها را نمیبینم، ولی گاهی فیلمها را میبینم و اصرار دارم حتماً باید ببینیم. حتی من به کمیسیون فرهنگی پیشنهاد کردم هر فیلمی که قرار است نمایش داده شود، حتما قبل از آن کمیسیون آن را تماشا کند. البته ما نمیخواهیم در کار اجرایی دخالت کنیم. ما این را بیان میکنیم و خیلی مواقع عمل میشود و گاهی مواقع هم استقبال نمیشود. نمیخواهیم در کار اجرایی هم دخالت شود و ببینیم و بگوییم این اکران بشود یا خیر، ممکن است نظر بدهیم. وگرنه کار با شورای مربوطه است ولی ما باید این فیلمها را ببینیم.
خیلی جاها فیلمها را دیدیم و فیلمهای خوبی هم داریم ولی فیلمهای سطح پائین هم داریم که مثلا ادبیات خوبی ندارند و کلمات خوبی در آنها بکار نمیرود و آثار تربیتی خوبی ندارند. با این نقاط ضعف هم باید مبارزه شود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش مطهری به پیشنهاد وزیر خارجه آمریکا: صداوسیما نباید درخواست پمپئو برای گفتگو را رد کند
- واکنش علی مطهری به حواشی ماجرای ستاره اسکندری
- انتقاد علی مطهری از فیلمهایی که به کمتر از ۵ درصد جامعه می پردازند
- تذکر رهبر انقلاب به صداوسیما در پی پوشش اخبار پرونده محمدعلی نجفی
- واکنش تند علی مطهری به کنارگذاشتن فردوسی پور از برنامه نود
- مارموز برای نمایندگان مجلس نمایش داده شد /واکنش علی مطهری به فیلم کمال تبریزی
- اسیرصحنهسازیهای خطرناک شبکه های ماهواره ای نشوید/ یادداشتی از سید علی میرفتاح
- انتقاد علی مطهری از پخش حواشی فینال جامجهانی از سوی تلویزیون | آغوش جنسی نبود اما نباید پخش می شد
- انتقاد علی مطهری از حذف نام شجریان در صداوسیما
- صدا و سیما باز هم گل کاشت، البته همچنان در زمین خودی/ از سانسور حرفهای مطهری تا مستندی درباره تلگرام
- تقدیر علی مطهری از به وقت شام
- مطهری :بخش خبر سیما، برخلاف اخلاق رسانه ای مایل نیست مخالفت عربستان با اقدام ترامپ را اعلام کند
- نظر علی مطهری درباره وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد
- دیدگاه علی مطهری درباره دو فیلم «ماجرای نیمروز» و «اکسیدان»
- علی مطهری: جایزه اسکار امتیازی برای سینمای ایران است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





