
خسرو احمدی معتقد است که دلیل استقبال از برنامههای کودک دهه ۶۰ مانند «النگ دولنگ» این بوده است که آنها عمیقتر به نسلی که در حال پرورش بودند نگاه کرده و توجه بیشتری به آنها داشتند.
به گزارش سینماسینما، خسرو احمدی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون که سابقه اجرای برنامه های کودک خاطره انگیزی چون «النگ و دولنگ» را در کارنامه دارد، این روزها با نمایش «زهرماری» به کارگردانی علی احمدی در تماشاخانه ملک روی صحنه می رود.
احمدی که با برنامههای تلویزیونی مانند «النگ و دولنگ» برای بسیاری از متولدین دهه ۶۰ و ۷۰ خاطره سازی کرده است، درباره اینکه کودکان امروزی دیگر مانند گذشته با برنامههای تلویزیونی ارتباط برقرار نمیکنند، گفت: «به نظرم آن زمان یک مقدار محدودتر بود و دو کانال یک و دو بیشتر نبود، الان آنقدر دنیا وسیع شده و با زدن هر دکمهای میتوانیم به آن سر دنیا برویم و برگردیم. به همین دلیل شاید این ارتباط کمرنگتر احساس میشود.»
او افزود: «یکسری اتفاقات دیگر نیز رخ داده، حس من این است که آن زمان ما یک مقدار عمیقتر نگاه میکردیم و توجهمان به نسلی که در حال پرورش بود بیشتر بود. همچنین بر تربیت آدمهایی که وارد حرفه ما یا هر حرفه دیگری در کشور میشدند بسیار تاکید داشتیم. الان هم هست نه اینکه نباشد اما حس من این است که به دلیل وسعت جهان، شاید تفکر جمع و جور نمیشود که بر یک هدف متمرکز باشند.»
این بازیگر درباره ارتباط برخی از کودکان امروزی با برنامههای قدیمی نیز بیان کرد: «بله گاهی که فیلم یا تصویری از «النگ و دولنگ» را در اینستاگرام میگذارند، کاربران کامنتهای زیادی میفرستند و حتی کودکان دهه نودی نیز مینویسند که ما شنیده و دیدهایم که چقدر خوب بوده است. همچنین دهه ۶۰ و هفتادی ها نیز مینویسند که چقدر خوب بود این برنامه و خاطراتمان زنده شد. فکر میکنم دلیلش همان نگاه و توجه عمیقتری بود که داشتیم.»
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نقدی علمی بر عملکرد صدا و سیما
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- سروش صحت و کتاب باز با سالن پر در کانادا؛ آقای تلویزیون! کی ضرر میکند، من یا تو؟
- کانون کارگردانان سینما بیانیه داد؛ نمایش خانگی تعطیل خواهد شد/ هشدار کانون کارگردانان سینما به مجلس
- رفتار غیرمرسوم صداوسیما در قبال یک سریال نمایش خانگی
- آیا سیر تطور نمایش خانگی، کابوسی برای تلویزیون و سینماست؟
- نگاهی به چند مجموعه ماندگار مذهبی؛ چرا این سریالها مدام تکرار میشوند؟
- سلیم غفوری قائممقام معاون سیما شد/ صادق یزدانی حکم گرفت
- آیا وزارت ارشاد همچنان پای مواضع خود میماند؟
- واکنش کارگردان «دینامیت» به نامه ساترا؛ من همچنان به صحت این نامه شک دارم/ این نامه تفرقه برانگیز است
- واکنش تهیهکننده «یاغی» به نامه ساترا/ این نامه تلاشی برای محدود کردن پلتفرمهای داخلی است
- پخشکننده فیلم: «چپ، راست» آماده اکران است/ موضع نامشخص صداوسیما در برابر فیلمها
- گلایه از پخش نشدن تیزرهای «لامینور» در تلویزیون/ مهرجویی: رفتار تلویزیون با سینما شرمآور است
- حامد عنقا: توفیق «مهمونی» طهماسب حسرت دارد نه نگرانی
- رتبهای غیرمنتظره برای سریال «خوشنام»/ پربینندههای تلویزیون در ماه رمضان اعلام شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵





