سعید حدادیان مداح اهل بیت در یادداشتی به سریال «کیمیا» و ویژگی های آن اشاره و بیان کرد که بسیاری از صحنه های این مجموعه مخصوصا در خرمشهر دل هر ایرانی خداپرست را می لرزاند.
به گزارش سینماسینما، سعید حدادیان مداح اهل بیت در یادداشتی از سریال «کیمیا» ساخته جواد افشار و تهیهکنندگی محمدرضا شفیعی که شب ها از شبکه دو سیما پخش می شود و تاثیر آن سخن گفت. وی درباره این سریال که در سه فاز قبل، دوران دفاع مقدس و بعد از انقلاب ساخته شده، بیان کرده است که دیدن بسیاری از صحنههای این مجموعه به ویژه آنچه مربوط به خرمشهر میشود، دل هر ایرانی خداپرست را لرزانده است.
«آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند…
مدتی است که مجموعه پرطرفدار «کیمیا» شبهای گرم خانوادههای ایرانی را گرمتر میکند. بازخوانی خاطرهها که خود موجب به وجد آمدن نسلهای جدید برای پرسش و به شوق آمدن نسلهای قبل برای پاسخ و شرح بیشتر میشود از یک سو و تجمع حوادث و فراوانی بازیگران بسیار خوب از سوی دیگر موجب سرافرازی هر چه بیشتر این مجموعه شده است.
دیدن بسیاری از صحنههای این مجموعه به ویژه آنچه مربوط به خرمشهر عزیز میشود، دل هر ایرانی خداپرست را لرزاند. یکی از مهمترین ویژگیهای این مجموعه توجه به معرفت، معنویت و عظمت شهید بزرگوار محمد جهانآرا بود که الحق والانصاف تدارک و تنظیم گفتگوها و اجرای بسیار موفق حامد بهداد به زیبایی و رویاییتر شدن هر چه بیشتر این صحنهها انجامید.
البته اگر بخواهیم از بازیهای بسیار حرفهای و هوشمندانه بازیگران زن و مرد این مجموعه تعریف کنیم، باید برای تک تک این هنرمندان محترم قلمفرساییها کرد، اما اجازه بدهید در این مجال به مهمی بپردازم که انگیزه اصلی حقیر در نگارش این چند سطر است.
دیروز دخترانم با شادی و غرور وصفناپذیر نوشته بسیار ارجمند و تامل برانگیز سرکار خانم مهراوه شریفینیا را که مسلماً یکی از قویترین بازیگران جوان روزگار ماست، برایم خواندند. با شنیدن این متن صادقانه و صمیمانه و البته از سوی دیگر حکیمانه، به نظرم رسید بنویسم «ما در حق هنرمندانمان جفا کردهایم!» جفا کردهایم که برایشان زمینههای مناسب برای آشنایی هر چه بیشتر با تاریخ و آرمانهای دفاع مقدس را فراهم نکردهایم. ایران پر است از هنرمندانی که میتوانند مس وجود مخاطب را طلا کنند، به شرط آن که کیمیاگرانی باشند که کیمیا بسازند!»
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





