اصغر فرهادی که تنها فیلم «خانه ای در خیابان چهل و یکم» را در جشنواره امسال دیده است میگوید: چون آثار سینمایی اخیر را ندیدم نمی دانم فیلم های ایرانی چقدر به «جدایی» شبیه شدهاند.
اصغر فرهادی که امشب ۲۰ بهمن ماه برای تماشای فیلم سینمایی «خانه ای در خیابان چهل و یکم» به کارگردانی حمیدرضا قربانی که پیش از این دستیار وی بوده است به کاخ جشنواره فیلم فجر آمده بود گفت: این اثر ساده و بدون تکلف است و نگاهی ساده اما شریف دارد.
وی با اشاره به اینکه تنها این فیلم جشنواره را دیده است افزود: تنها شباهتی که می توان بین من و قربانی پیدا کرد اینکه ایشان دستیار من و از دوستان خوب من است ولی فیلمش اثری کاملا مستقل است و حرف خودش را می زند. به نظر من اثری شریف و بی تکلف است که به صداقت وافادار مانده و به لحاظ عاطفی تاثیر گذار است. این فیلم هیچ اضافه ای نداشت و احساس نکردم که باید چیزی از آن کم یا به آن افزوده می شد.
وی افزود: البته انتظاری جز این نداشتم چون حمیدرضا قربانی سال ها سابقه دستیاری، تدوین و ساخت تله فیلم دارد و من کاملا نسبت به او در این مدت شناخت پیدا کردهام.
این کارگردان در پاسخ به اینکه چرا بعد از فیلم «جدایی» اغلب آثار سینمایی را کپی این اثر می دانند، گفت: خیلی از این فیلم ها را ندیدم و نمی دانم واقعا نسبتی با آثار من دارند یا نه و البته قضاوت در این باره راحت نیست. همین «خانه ای در خیابان چهل و یکم» اگرچه کارگردانش از دوستان نزدیک من است و سال ها سابقه همکاری داریم اما فیلمش هیچ شباهتی به آثار من ندارد.
این کارگردان که فیلم سینمایی «فروشنده» را در دست تولید دارد درباره روند کار توضیح داد: هم اکنون در حال فیلمبرداری هستیم و تا یک ماه آینده به پایان می رسد به همین خاطر تا اکران عید و یا بخش بین الملل فیلم فجر نیز آماده نخواهد شد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «امکان مینا»، «سارا و آیدا»، «خانهای در خیابان چهل و یکم» در اسپانیا
- «فروشنده» در میان پرفروش ترین های فیلم های مستقل در آمریکا
- واکنش تازه و متفاوت ترانه علیدوستی به موفقیت «فروشنده» در اسکار
- روزنامههای ایران بعد از «اسکار» فرهادی چه نوشتند؟
- نگاهی به آمار فروش فیلمها در هفتهای که گذشت
- اولین نمایش «فروشنده» در نیویورک با حضور کارگردان برنده اسکار
- عکس مهناز افشار در اکران مردمی یک فیلم
- هالیوود ریپورتر: اعطای اسکار به فرهادی، بیانیه سیاسی هالیوود علیه «ترامپ»
- فروش هفتگی سینمای ایران/ صدرنشینی سلام بمبئی در هفته اول بهمن
- سخنان عسگرپور درباره «خانهای در خیابان چهل و یکم»
- توصیه اصغرفرهادی برای دیدن یک فیلم/ ویدیو
- فروش هفتگی سینمای ایران/ «سلام بمبئی» همچنان در صدر با وجود افت گیشه
- گفتگوی منتقد ایتالیاییبافرهادی: به تماشای فیلمی بنشینیدکه زبانی عجیب و پاکیزه دارد
- یادداشت علیرضا تابش به مناسبت اکران فیلم «خانه ای در خیابان چهل و یکم»
- خانهای از شن و مه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





