یک مدیر سینمایی در شهر مشهد با بیان اینکه باید بین سینماداران تعامل بهتری صورت بگیرد، گفت: وجود یک رقابت سالم میتواند باعث رشد همه ما شود و نباید این تصور وجود داشته باشد که موفقیت کسی به معنی شکست خوردن دیگری است و اگر یک پردیس سینمایی با اقبال مواجه میشود به معنی افت فروش بقیه سینماها نیست.
به گزارش سینماسینما، پیام دارابی مدیر پردیس سینمایی «اطلس مشهد» که حدود هشت ماه است از افتتاح آن میگذرد در گفتوگویی با بیان اینکه “تعامل بین سینمادارن مشهد خوب نیست” بیان کرد: اگر سینماداران یا مدیران سینما نگاهشان به این صورت باشد که موفقیت هر کدام از آنها باعث برنده شدن دیگری هم میشود و اگر یک پردیس سینمایی با اقبال مواجه میشود به معنی افت فروش بقیه سینماها نیست، میتوان به رونق گرفتن صنعت سینما کمک کرد.
پیام دارابی با تاکید بر اینکه “به نفع همه ماست که صنعت سینما رونق داشته باشد” گفت: بر اساس آمار سایت سینماتیکت ما جمعه شب (۲۰ مهر ماه) توانستیم از نظر تعداد مخاطب، رکورد سینماهای شهرستانها را بزنیم و حدود ۶هزار نفر مخاطب به این سالن آمد اما پس از انتشار این خبر با تعدادی آمارسازی توسط دیگر سینماها مواجه شدیم که باتوجه به پیگیریهای ما از سایتهایی مثل سینماتیکت متوجه شدیم رقم واقعی چیز دیگری است! و در واقع با اعلام این اعداد و ارقام نادرست توسط دیگر سینماها، ما از نظر مخاطبان دروغگو به نظر میرسیم. درصورتی که وجود یک رقابت سالم میتواند باعث رشد همه ما شود و نباید این تصور وجود داشته باشد که موفقیت کسی به معنی شکست خوردن دیگری است.
او اضافه کرد: مشهد چه به لحاظ جمعیت ساکن و چه حضور مسافر و زائر هنوز از نظر صنعت سینما اشباع نشده است و تا زمانی که فیلم خوب باشد اقبال مردمی وجود دارد. میزان حمایتها از طرف وزارت ارشاد و موسسه سینماشهر نیز بسیار خوب است و تفاوت چندانی بین تهران و مشهد ندیدهام. ما فقط باید بتوانیم تعداد مخاطبان سینما را زیاد و اعتماد آنها را جلب کنیم.
وی درباره شرایط و تعداد سالنهای این پردیس سینمایی که فعالیت خود را از سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر آغاز کرده است، توضیح داد: این پردیس سینمایی حدود هشت ماه است که بازگشایی شده و ۱۱ سالن نمایش فیلم دارد که سه سالن آن VIPو یک سالن CIP است. این سالنها مبله هستند و حدود ۲۲ نفر مخاطب را در خود جای می دهند و امکان پذیرایی حتی وعده های غذایی هم وجود دارد. به لحاظ سیستم نمایش هم از بهترین تجهیزات استفاده شده و بلیت نمایش فیلم برای هر نفر در سالنهای اختصاصی ۵۰ هزار تومان است.
پیام دارابی با اشاره به توریستی بودن شهر مشهد گفت: برای سالن CIP از وزارت ارشاد مشهد مجوز گرفتهایم تا بتوانیم فیلمهای خارجی یا حتی ایرانی با ترجمه و زیرنویس عربی داشته باشیم. اکنون بصورت خیلی محدودی مجوز اکران برخی از فیلمهای خارجی نیز صادر شده که با حفظ سانس فیلمهای ایرانی میتوانیم آثار خارجی نیز نمایش دهیم. در سالنهای VIP نیز میتوانیم به درخواست مخاطب فیلمهای روز یا آثار دارای مجوز نمایش که به طور مثال از زمان اکرانشان گذشته است را هم با هماهنگی تهیه کننده فیلم اکران کنیم.
او در پایان بیان کرد: یک سالن تئاتر هم داریم که چند منظوره استفاده میشود اما در برنامهمان است تا یک سالن اختصاصی تئاتر نیز داشته باشیم.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- شهر در دست سینمادارها
- اعتراض سینماداران به کسر مالیات ۲۵ درصدی/ تغییر کاربری میدهیم
- فعالیت سینماها به حالت عادی بازمیگردد
- محمد خزاعی خبر داد: پیگیری جدی سازمان سینمایی برای افزایش ظرفیت بلیت فروشی سینماها
- رئیس انجمن سینماداران: ۸۷ سینما در کل کشور بدهی دارند/ اکثر سینماها کاملا ورشکسته شدهاند
- درخواست شورای صنفی نمایش برای صبر بیشتر سینماداران؛ تعطیل نکنید!
- جزییات طرح حمایتی سازمان سینمایی برای بازگشایی سینماها
- آیا تماشاگر خوب، تماشاگر مرده است؟
- معرفی ۳۰ سینما جهت دریافت وام + فهرست
- مصطفی کیایی: مجبوریم از طریق وکیل و قانون پولهایمان را از سینماداران بگیریم
- یادداشت محمدمهدی عسگرپور/ کرونا، سینما و صف ماسکداران
- «نمایه»/ در «اکران» ز که نالیم، که از ماست که برماست!
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- نگاهی به سینماهای متروک شهر تهران/ سالنهایی که تبدیل به انباری و ورزشگاه شدند
- ضیا هاشمی: سینماداران قصد تسویه حساب گیشه جامجهانی را ندارند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





