یک مدیر سینمایی در شهر مشهد با بیان اینکه باید بین سینماداران تعامل بهتری صورت بگیرد، گفت: وجود یک رقابت سالم میتواند باعث رشد همه ما شود و نباید این تصور وجود داشته باشد که موفقیت کسی به معنی شکست خوردن دیگری است و اگر یک پردیس سینمایی با اقبال مواجه میشود به معنی افت فروش بقیه سینماها نیست.
به گزارش سینماسینما، پیام دارابی مدیر پردیس سینمایی «اطلس مشهد» که حدود هشت ماه است از افتتاح آن میگذرد در گفتوگویی با بیان اینکه “تعامل بین سینمادارن مشهد خوب نیست” بیان کرد: اگر سینماداران یا مدیران سینما نگاهشان به این صورت باشد که موفقیت هر کدام از آنها باعث برنده شدن دیگری هم میشود و اگر یک پردیس سینمایی با اقبال مواجه میشود به معنی افت فروش بقیه سینماها نیست، میتوان به رونق گرفتن صنعت سینما کمک کرد.
پیام دارابی با تاکید بر اینکه “به نفع همه ماست که صنعت سینما رونق داشته باشد” گفت: بر اساس آمار سایت سینماتیکت ما جمعه شب (۲۰ مهر ماه) توانستیم از نظر تعداد مخاطب، رکورد سینماهای شهرستانها را بزنیم و حدود ۶هزار نفر مخاطب به این سالن آمد اما پس از انتشار این خبر با تعدادی آمارسازی توسط دیگر سینماها مواجه شدیم که باتوجه به پیگیریهای ما از سایتهایی مثل سینماتیکت متوجه شدیم رقم واقعی چیز دیگری است! و در واقع با اعلام این اعداد و ارقام نادرست توسط دیگر سینماها، ما از نظر مخاطبان دروغگو به نظر میرسیم. درصورتی که وجود یک رقابت سالم میتواند باعث رشد همه ما شود و نباید این تصور وجود داشته باشد که موفقیت کسی به معنی شکست خوردن دیگری است.
او اضافه کرد: مشهد چه به لحاظ جمعیت ساکن و چه حضور مسافر و زائر هنوز از نظر صنعت سینما اشباع نشده است و تا زمانی که فیلم خوب باشد اقبال مردمی وجود دارد. میزان حمایتها از طرف وزارت ارشاد و موسسه سینماشهر نیز بسیار خوب است و تفاوت چندانی بین تهران و مشهد ندیدهام. ما فقط باید بتوانیم تعداد مخاطبان سینما را زیاد و اعتماد آنها را جلب کنیم.
وی درباره شرایط و تعداد سالنهای این پردیس سینمایی که فعالیت خود را از سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر آغاز کرده است، توضیح داد: این پردیس سینمایی حدود هشت ماه است که بازگشایی شده و ۱۱ سالن نمایش فیلم دارد که سه سالن آن VIPو یک سالن CIP است. این سالنها مبله هستند و حدود ۲۲ نفر مخاطب را در خود جای می دهند و امکان پذیرایی حتی وعده های غذایی هم وجود دارد. به لحاظ سیستم نمایش هم از بهترین تجهیزات استفاده شده و بلیت نمایش فیلم برای هر نفر در سالنهای اختصاصی ۵۰ هزار تومان است.
پیام دارابی با اشاره به توریستی بودن شهر مشهد گفت: برای سالن CIP از وزارت ارشاد مشهد مجوز گرفتهایم تا بتوانیم فیلمهای خارجی یا حتی ایرانی با ترجمه و زیرنویس عربی داشته باشیم. اکنون بصورت خیلی محدودی مجوز اکران برخی از فیلمهای خارجی نیز صادر شده که با حفظ سانس فیلمهای ایرانی میتوانیم آثار خارجی نیز نمایش دهیم. در سالنهای VIP نیز میتوانیم به درخواست مخاطب فیلمهای روز یا آثار دارای مجوز نمایش که به طور مثال از زمان اکرانشان گذشته است را هم با هماهنگی تهیه کننده فیلم اکران کنیم.
او در پایان بیان کرد: یک سالن تئاتر هم داریم که چند منظوره استفاده میشود اما در برنامهمان است تا یک سالن اختصاصی تئاتر نیز داشته باشیم.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اعتراض سینماداران به کسر مالیات ۲۵ درصدی/ تغییر کاربری میدهیم
- فعالیت سینماها به حالت عادی بازمیگردد
- محمد خزاعی خبر داد: پیگیری جدی سازمان سینمایی برای افزایش ظرفیت بلیت فروشی سینماها
- رئیس انجمن سینماداران: ۸۷ سینما در کل کشور بدهی دارند/ اکثر سینماها کاملا ورشکسته شدهاند
- درخواست شورای صنفی نمایش برای صبر بیشتر سینماداران؛ تعطیل نکنید!
- جزییات طرح حمایتی سازمان سینمایی برای بازگشایی سینماها
- آیا تماشاگر خوب، تماشاگر مرده است؟
- معرفی ۳۰ سینما جهت دریافت وام + فهرست
- مصطفی کیایی: مجبوریم از طریق وکیل و قانون پولهایمان را از سینماداران بگیریم
- یادداشت محمدمهدی عسگرپور/ کرونا، سینما و صف ماسکداران
- «نمایه»/ در «اکران» ز که نالیم، که از ماست که برماست!
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- نگاهی به سینماهای متروک شهر تهران/ سالنهایی که تبدیل به انباری و ورزشگاه شدند
- ضیا هاشمی: سینماداران قصد تسویه حساب گیشه جامجهانی را ندارند
- هفت سینما درآمد نمایش مسابقات جامجهانی را واریز کردند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
آخرین ها
- حذف فرهنگ از سبد طبقه متوسط؟/ هزینههای سبد فرهنگی خانواده ۴نفره در تهران چقدر است؟
- نکوداشت زنده یاد اکبر عالمی و بزرگداشت مهدی رحیمیان در آیین معرفی برندگان هفتمین جایزه پژوهش سال سینما
- با پیشتازی «۴۷» و «مخفیانه»؛ نامزدهای جوایز اسکار سینمای اسپانیا معرفی شد
- همزمان با سالگرد اولین نمایش عمومی «قیصر»؛ بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار میشود
- دو خبر از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ زمان بازبینی حضوری و انتخاب نهایی آثار بخش دیگرگونههای نمایشی/ آغاز ثبتنام اصحاب رسانه و منتقدان
- برگزاری نمایشگاه پشت دریای وهم
- حضور همراه اول با مجموعهای از سرویسهای فناورانه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه