یک مدیر سینمایی در شهر مشهد با بیان اینکه باید بین سینماداران تعامل بهتری صورت بگیرد، گفت: وجود یک رقابت سالم میتواند باعث رشد همه ما شود و نباید این تصور وجود داشته باشد که موفقیت کسی به معنی شکست خوردن دیگری است و اگر یک پردیس سینمایی با اقبال مواجه میشود به معنی افت فروش بقیه سینماها نیست.
به گزارش سینماسینما، پیام دارابی مدیر پردیس سینمایی «اطلس مشهد» که حدود هشت ماه است از افتتاح آن میگذرد در گفتوگویی با بیان اینکه “تعامل بین سینمادارن مشهد خوب نیست” بیان کرد: اگر سینماداران یا مدیران سینما نگاهشان به این صورت باشد که موفقیت هر کدام از آنها باعث برنده شدن دیگری هم میشود و اگر یک پردیس سینمایی با اقبال مواجه میشود به معنی افت فروش بقیه سینماها نیست، میتوان به رونق گرفتن صنعت سینما کمک کرد.
پیام دارابی با تاکید بر اینکه “به نفع همه ماست که صنعت سینما رونق داشته باشد” گفت: بر اساس آمار سایت سینماتیکت ما جمعه شب (۲۰ مهر ماه) توانستیم از نظر تعداد مخاطب، رکورد سینماهای شهرستانها را بزنیم و حدود ۶هزار نفر مخاطب به این سالن آمد اما پس از انتشار این خبر با تعدادی آمارسازی توسط دیگر سینماها مواجه شدیم که باتوجه به پیگیریهای ما از سایتهایی مثل سینماتیکت متوجه شدیم رقم واقعی چیز دیگری است! و در واقع با اعلام این اعداد و ارقام نادرست توسط دیگر سینماها، ما از نظر مخاطبان دروغگو به نظر میرسیم. درصورتی که وجود یک رقابت سالم میتواند باعث رشد همه ما شود و نباید این تصور وجود داشته باشد که موفقیت کسی به معنی شکست خوردن دیگری است.
او اضافه کرد: مشهد چه به لحاظ جمعیت ساکن و چه حضور مسافر و زائر هنوز از نظر صنعت سینما اشباع نشده است و تا زمانی که فیلم خوب باشد اقبال مردمی وجود دارد. میزان حمایتها از طرف وزارت ارشاد و موسسه سینماشهر نیز بسیار خوب است و تفاوت چندانی بین تهران و مشهد ندیدهام. ما فقط باید بتوانیم تعداد مخاطبان سینما را زیاد و اعتماد آنها را جلب کنیم.
وی درباره شرایط و تعداد سالنهای این پردیس سینمایی که فعالیت خود را از سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر آغاز کرده است، توضیح داد: این پردیس سینمایی حدود هشت ماه است که بازگشایی شده و ۱۱ سالن نمایش فیلم دارد که سه سالن آن VIPو یک سالن CIP است. این سالنها مبله هستند و حدود ۲۲ نفر مخاطب را در خود جای می دهند و امکان پذیرایی حتی وعده های غذایی هم وجود دارد. به لحاظ سیستم نمایش هم از بهترین تجهیزات استفاده شده و بلیت نمایش فیلم برای هر نفر در سالنهای اختصاصی ۵۰ هزار تومان است.
پیام دارابی با اشاره به توریستی بودن شهر مشهد گفت: برای سالن CIP از وزارت ارشاد مشهد مجوز گرفتهایم تا بتوانیم فیلمهای خارجی یا حتی ایرانی با ترجمه و زیرنویس عربی داشته باشیم. اکنون بصورت خیلی محدودی مجوز اکران برخی از فیلمهای خارجی نیز صادر شده که با حفظ سانس فیلمهای ایرانی میتوانیم آثار خارجی نیز نمایش دهیم. در سالنهای VIP نیز میتوانیم به درخواست مخاطب فیلمهای روز یا آثار دارای مجوز نمایش که به طور مثال از زمان اکرانشان گذشته است را هم با هماهنگی تهیه کننده فیلم اکران کنیم.
او در پایان بیان کرد: یک سالن تئاتر هم داریم که چند منظوره استفاده میشود اما در برنامهمان است تا یک سالن اختصاصی تئاتر نیز داشته باشیم.
منبع: ایسنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اعتراض سینماداران به کسر مالیات ۲۵ درصدی/ تغییر کاربری میدهیم
- فعالیت سینماها به حالت عادی بازمیگردد
- محمد خزاعی خبر داد: پیگیری جدی سازمان سینمایی برای افزایش ظرفیت بلیت فروشی سینماها
- رئیس انجمن سینماداران: ۸۷ سینما در کل کشور بدهی دارند/ اکثر سینماها کاملا ورشکسته شدهاند
- درخواست شورای صنفی نمایش برای صبر بیشتر سینماداران؛ تعطیل نکنید!
- جزییات طرح حمایتی سازمان سینمایی برای بازگشایی سینماها
- آیا تماشاگر خوب، تماشاگر مرده است؟
- معرفی ۳۰ سینما جهت دریافت وام + فهرست
- مصطفی کیایی: مجبوریم از طریق وکیل و قانون پولهایمان را از سینماداران بگیریم
- یادداشت محمدمهدی عسگرپور/ کرونا، سینما و صف ماسکداران
- «نمایه»/ در «اکران» ز که نالیم، که از ماست که برماست!
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- نگاهی به سینماهای متروک شهر تهران/ سالنهایی که تبدیل به انباری و ورزشگاه شدند
- ضیا هاشمی: سینماداران قصد تسویه حساب گیشه جامجهانی را ندارند
- هفت سینما درآمد نمایش مسابقات جامجهانی را واریز کردند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- حقایقی درباره فیلم یک تکه نان به بهانه پخش آن از شبکه نمایش
- سکانس طلایی/ تصنیف نارایاما
آخرین ها
- نگاهی به فیلم عزیز؛ فیلمی قابل احترام
- عیدی ویژه همراه اول بهمناسبت عید فطر
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- آکادمی اسکار عذرخواهی کرد
- «میراث» در جشنواره هاتداکس رقابت میکند
- تازهترین ساخته هادی محقق به چین میرود/ اولین حضور جهانی «دِرنو» در جشنواره پکن
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- اختصاصی سینماسینما- کنفرانس خبری؛ ۱۰ آوریل/ احتمال حضور جارموش، لینکلیتر، اندرسن، مالیک و برادران داردن در جشنواره کن