کمال تبریزی گفت: «ایستاده در غبار» قطعا ارزش بیش از یک بار دیدن را دارد و دوست دارم که بارها آن را ببینم و از دیدنش لذت ببرم.
به گزارش سینماسینما، وی در مورد تاثیر این فیلم بر مسئله آزادسازی متوسلیان گفت: موضوعی که «ایستاده در غبار» و محمدحسین مهدویان به آن پرداختهاند میتواند اطلاعات خوبی را در مورد احمد متوسلیان به مخاطبان خود بدهد و این خود یک دلیل است که اگر مردم ما آگاه شوند میتوانند مطالباتی در مورد آزادی احمد متوسلیان و همراهانش داشته باشند تا مسئولین نیز جوابگوی سرگذشت هموطنانشان باشند.
این کارگردان افزود: این فیلم باعث میشود مردم بخواهند و بدانند که در طی این چند سال چه بر سر احمد متوسلیان آمده است.
تبریزی با اشاره به کمپین درخواست برای پیگیری آزادی چهار دیپلمات ایرانی بیان کرد: مخاطبان با دیدن «ایستاده در غبار» حس مسئولیت پیدا میکنند که به این کمپین بپیوندند و از مسئولین بخواهند که در مورد سرنوشت احمد متوسلیان و سه تن دیگر از هموطانمان پیگیرتر باشند و از آنها بخواهند رایزنی بیشتری در این زمینه انجام دهند.
وی تاکید کرد: تشویق مردم توسط هنرمندان و سینماگران و درخواست آنها از مخاطبان برای دیدن فیلم باعث میشود که افراد بیشتری عضو این کمپین بشوند و بخواهند که بالاخره بعد از ۳۴ سال خبر موثقی در مورد این موضوع به آنها داده شود. در حال حاضر سکانس آخر فیلم «ایستاده در غبار» این مساله را به مخاطب تلقین میکند و ذهن مخاطب را درگیر میکند که سرنوشت آنها چه میشود.
کارگردان «امکان مینا» در بخش دیگری از این گفتوگو درباره سبک فیلمسازی «ایستاده در غبار» اظهار کرد: «ایستاده در غبار» یک سبک جدید است که مانند یه اختراع به نام محمدحسین مهدویان ثبت میشود و مدل جدیدی از سینمای مستند و داستانی است که شکل و شمایل خاصی دارد و تا به حال در سینمای ایران و جهان دیده نشده است.
تبریزی در پایان با ابراز خرسندی از ورود نسل جوان به سینما گفت: محمدحسین مهدویان قدم تازهای برداشته و یک فیلم با موضوعیت مهمی را انتخاب کرده است که امیدوارم به درستی این مسیر را ادامه دهد. ما در جوانان فیلمسازمان نیاز به نگاه تازه به سینما داریم و این باعث ایجاد خونی تازه در رگهای سینمای ایران میشود.
منبع:فارس
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- درباره متن و حاشیه داوری جشنواره فیلم فجر؛ کمال تبریزی: حس کردم جلسات داوری شنود میشود/ فشار از بیرون مانع پخش «قاتل و وحشی»
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ داوران مسابقه سینمای ایران معرفی شدند
- اختصاصی سینماسینما/ نامه امیر اثباتی به کمال تبریزی؛ کنجکاوم بدانم قرار است در شورای پروانه نمایش چه گلی به سر سینما بزنید
- با حکم وزیر ارشاد؛ اعضای جدید شورای پروانه نمایشِ فیلمهای سینمایی منصوب شدند
- معرفی داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در فجر۴۳
- داوران آثار داستانی جشنواره فیلمکوتاه تهران معرفی شدند
- در چهارمین شب سینمایی سوره برگزار شد؛ تجلیل از کمال تبریزی، محسن شاهابراهیمی و محمدعلی فارسی
- فصل سوم «سرزمین مادری» از امشب پخش میشود
- چرا «سرزمین مادری» فعلا متوقف است؟
- رقابت ۶۳ اثر داستانی کوتاه در جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- سرنوشت جشنواره ملی فیلم اقوام چه شد؟
- مشارکت بنیاد ایرانشناسی کشور در برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- خودزنی به سبک تلویزیون/ درباره نحوه پخش سریال «سرزمین مادری»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





