کمال تبریزی گفت: «ایستاده در غبار» قطعا ارزش بیش از یک بار دیدن را دارد و دوست دارم که بارها آن را ببینم و از دیدنش لذت ببرم.
به گزارش سینماسینما، وی در مورد تاثیر این فیلم بر مسئله آزادسازی متوسلیان گفت: موضوعی که «ایستاده در غبار» و محمدحسین مهدویان به آن پرداختهاند میتواند اطلاعات خوبی را در مورد احمد متوسلیان به مخاطبان خود بدهد و این خود یک دلیل است که اگر مردم ما آگاه شوند میتوانند مطالباتی در مورد آزادی احمد متوسلیان و همراهانش داشته باشند تا مسئولین نیز جوابگوی سرگذشت هموطنانشان باشند.
این کارگردان افزود: این فیلم باعث میشود مردم بخواهند و بدانند که در طی این چند سال چه بر سر احمد متوسلیان آمده است.
تبریزی با اشاره به کمپین درخواست برای پیگیری آزادی چهار دیپلمات ایرانی بیان کرد: مخاطبان با دیدن «ایستاده در غبار» حس مسئولیت پیدا میکنند که به این کمپین بپیوندند و از مسئولین بخواهند که در مورد سرنوشت احمد متوسلیان و سه تن دیگر از هموطانمان پیگیرتر باشند و از آنها بخواهند رایزنی بیشتری در این زمینه انجام دهند.
وی تاکید کرد: تشویق مردم توسط هنرمندان و سینماگران و درخواست آنها از مخاطبان برای دیدن فیلم باعث میشود که افراد بیشتری عضو این کمپین بشوند و بخواهند که بالاخره بعد از ۳۴ سال خبر موثقی در مورد این موضوع به آنها داده شود. در حال حاضر سکانس آخر فیلم «ایستاده در غبار» این مساله را به مخاطب تلقین میکند و ذهن مخاطب را درگیر میکند که سرنوشت آنها چه میشود.
کارگردان «امکان مینا» در بخش دیگری از این گفتوگو درباره سبک فیلمسازی «ایستاده در غبار» اظهار کرد: «ایستاده در غبار» یک سبک جدید است که مانند یه اختراع به نام محمدحسین مهدویان ثبت میشود و مدل جدیدی از سینمای مستند و داستانی است که شکل و شمایل خاصی دارد و تا به حال در سینمای ایران و جهان دیده نشده است.
تبریزی در پایان با ابراز خرسندی از ورود نسل جوان به سینما گفت: محمدحسین مهدویان قدم تازهای برداشته و یک فیلم با موضوعیت مهمی را انتخاب کرده است که امیدوارم به درستی این مسیر را ادامه دهد. ما در جوانان فیلمسازمان نیاز به نگاه تازه به سینما داریم و این باعث ایجاد خونی تازه در رگهای سینمای ایران میشود.
منبع:فارس
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- درباره متن و حاشیه داوری جشنواره فیلم فجر؛ کمال تبریزی: حس کردم جلسات داوری شنود میشود/ فشار از بیرون مانع پخش «قاتل و وحشی»
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ داوران مسابقه سینمای ایران معرفی شدند
- اختصاصی سینماسینما/ نامه امیر اثباتی به کمال تبریزی؛ کنجکاوم بدانم قرار است در شورای پروانه نمایش چه گلی به سر سینما بزنید
- با حکم وزیر ارشاد؛ اعضای جدید شورای پروانه نمایشِ فیلمهای سینمایی منصوب شدند
- معرفی داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در فجر۴۳
- داوران آثار داستانی جشنواره فیلمکوتاه تهران معرفی شدند
- در چهارمین شب سینمایی سوره برگزار شد؛ تجلیل از کمال تبریزی، محسن شاهابراهیمی و محمدعلی فارسی
- فصل سوم «سرزمین مادری» از امشب پخش میشود
- چرا «سرزمین مادری» فعلا متوقف است؟
- رقابت ۶۳ اثر داستانی کوتاه در جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- سرنوشت جشنواره ملی فیلم اقوام چه شد؟
- مشارکت بنیاد ایرانشناسی کشور در برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- خودزنی به سبک تلویزیون/ درباره نحوه پخش سریال «سرزمین مادری»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





