نمایشگاه عکس و ویدئوی «در برابر فراموشی» به کارگردانی و کیوریتوری علی پاکزاد با نمایش آثار مستند مربوط به حضور او در افغانستان و اوکراین از اول تیر ماه در سالن ممیز خانهی هنرمندان ایران برگزار میشود.
به گزارش سینماسینما، این نمایشگاه با نمایش عکسهایی از افشین قدبیگی و آثار ویدئویی به کارگردانی علی پاکزاد به رخدادهای پس از حضور طالبان در افغانستان و جنگ اوکراین میپردازد.
علی پاکزاد، روزنامهنگار، منتقد و مستندساز، کار حرفهای خود را از سال ۱۳۸۹ آغاز کرد و در آخرین فعالیتهای خود بهعنوان خبرنگار ارشد روزنامهی شرق و اعتماد رخدادهایی چون جنگ اوکراین، قدرت گرفتن مجدد طالبان در افغانستان و زلزلهی ترکیه و سوریه را پوشش خبری داده است.
او پیشتر مستند «Exit» را دربارهی کودکان مدرسهی شینآباد، ساخته است.
علی پاکزاد در بخشی از استیتمنت نمایشگاه «در برابر فراموشی» نوشته است: «خشونت طلبان، جهان را با کلمهی جنگ آراسته تا در هر نقطهای از جهان، سایهی ویرانی، مرگ و جراحات ماندگار فرصت زندگی مردم را مبدل به رنجهای همیشگی کند…. هدف ما ثبت این وقایع دردناک بوده که نباید تکرار شوند. تصاویری که به عنوان اسناد تاریخی، تمام قد در برابر فراموشی میایستند….»
این نمایشگاه از پنجشنبه، اول تیرماه تا یکشنبه یازدهم همین ماه ادامه دارد.
علاقهمندان به بازدید از نمایشگاه «در برابر فراموشی»، میتوانند هر روز به جز روزهای شنبه از ساعت ۱۷:۰۰ تا ۲۱:۰۰ به نشانی: خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی (فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر، خانهی هنرمندان ایران، گالری ممیز مراجعه کنند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- علی پاکزاد آزاد شد
- علی پاکزاد با خانواده خود تماس گرفت/ خبرنگار شرق بازداشت شد
- رؤیای ایرانی سنخوزه
- ما درون خمره گیر افتادهایم/ نگاهی به آخرین اجرای اثر برجسته لوییجی پیراندللو در ایران
- گفتوگو با علی پاکزاد درباره نمایشگاهش/ «در برابر فراموشی»؛ موضوع مشترک کابل، کییف و تهران
- جمال شورجه در گفتوگو با سینماسینما/ شاید «لاتاری» این هفته پروانه ساخت بگیرد
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





