نمایشگاه عکس و ویدئوی «در برابر فراموشی» به کارگردانی و کیوریتوری علی پاکزاد با نمایش آثار مستند مربوط به حضور او در افغانستان و اوکراین از اول تیر ماه در سالن ممیز خانهی هنرمندان ایران برگزار میشود.
به گزارش سینماسینما، این نمایشگاه با نمایش عکسهایی از افشین قدبیگی و آثار ویدئویی به کارگردانی علی پاکزاد به رخدادهای پس از حضور طالبان در افغانستان و جنگ اوکراین میپردازد.
علی پاکزاد، روزنامهنگار، منتقد و مستندساز، کار حرفهای خود را از سال ۱۳۸۹ آغاز کرد و در آخرین فعالیتهای خود بهعنوان خبرنگار ارشد روزنامهی شرق و اعتماد رخدادهایی چون جنگ اوکراین، قدرت گرفتن مجدد طالبان در افغانستان و زلزلهی ترکیه و سوریه را پوشش خبری داده است.
او پیشتر مستند «Exit» را دربارهی کودکان مدرسهی شینآباد، ساخته است.
علی پاکزاد در بخشی از استیتمنت نمایشگاه «در برابر فراموشی» نوشته است: «خشونت طلبان، جهان را با کلمهی جنگ آراسته تا در هر نقطهای از جهان، سایهی ویرانی، مرگ و جراحات ماندگار فرصت زندگی مردم را مبدل به رنجهای همیشگی کند…. هدف ما ثبت این وقایع دردناک بوده که نباید تکرار شوند. تصاویری که به عنوان اسناد تاریخی، تمام قد در برابر فراموشی میایستند….»
این نمایشگاه از پنجشنبه، اول تیرماه تا یکشنبه یازدهم همین ماه ادامه دارد.
علاقهمندان به بازدید از نمایشگاه «در برابر فراموشی»، میتوانند هر روز به جز روزهای شنبه از ساعت ۱۷:۰۰ تا ۲۱:۰۰ به نشانی: خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی (فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر، خانهی هنرمندان ایران، گالری ممیز مراجعه کنند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- علی پاکزاد آزاد شد
- علی پاکزاد با خانواده خود تماس گرفت/ خبرنگار شرق بازداشت شد
- رؤیای ایرانی سنخوزه
- ما درون خمره گیر افتادهایم/ نگاهی به آخرین اجرای اثر برجسته لوییجی پیراندللو در ایران
- گفتوگو با علی پاکزاد درباره نمایشگاهش/ «در برابر فراموشی»؛ موضوع مشترک کابل، کییف و تهران
- جمال شورجه در گفتوگو با سینماسینما/ شاید «لاتاری» این هفته پروانه ساخت بگیرد
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





