تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۴/۳۱ - ۱۹:۰۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 92786

فیلم سینمایی ‘بچه های آسمان’ به کارگردانی مجید مجیدی در ‘باشگاه فیلم منداوا’ در موزه میراث ملی پاکستان در اسلام آباد به نمایش در آمد.

به گزارش سینماسینما ‘اعجاز گل’ از فعالان عرصه سینمای پاکستان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا در اسلام آباد با بیان اینکه گسترش روابط در حوزه هنر هفتم می تواند دو ملت مسلمان، برادر و همسایه را به یکدیگر نزدیکتر کند، گفت: زبان هنر سینما فراتر از مرزهای جغرافیایی عمل کرده و می تواند قلوب مردم را به یکدیگر پیوند بزند.
وی یادآور شد که پیش از این نیز فیلم های سینمایی ایران در شهرهای مختلف پاکستان به نمایش درآمده است و گفت: فیلم ‘بچه های آسمان’ به کارگردانی ‘مجید مجیدی’ روز شنبه سی ام تیرماه در ‘باشگاه فیلم منداوا’ در موزه میراث ملی پاکستان در اسلام آباد به نمایش در آمد.
این فعال عرصه سینمای پاکستان اضافه کرد: این فیلم با استقبال مناسب علاقه مندان به صنعت سینمای ایران مواجه شد.
وی بر توسعه همکاری دو کشور در زمینه هنر هفتم و صنعت سینما بین دو کشور تاکید کرد و گفت: زمینه برای ساخت فیلم های مشترک که فرهنگ و تمدن دو ملت را بازگو کند بیش از پیش فراهم است.
اعجاز گل با بیان اینکه سال ها پیش از این قرار بود، فیلم مشترک ایران و پاکستان با موضوع علامه اقبال لاهوری ساخته شود، افزود: دلیل توقف این پروژه هر چه باشد، لازم است با رفع موانع اجرای این طرح، در مسیر همکاری دوجانبه فرهنگی اقدام کرد.
‘بچه های آسمان’ نخستین فیلم ایرانی است که به عنوان پنج نامزد نهایی جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان در سال ۱۹۹۸ انتخاب شد و همچنین چهار جایزه از جمله جایزه فیپرشی جشنواره بین المللی فیلم مونترال را به دست آورد.
بچه های آسمان روایتگر ماجرای برادر و خواهری است که یک جفت کفش شان را با همدیگر به اشتراک گذاشته اند.
بچه های آسمان در کشورهای آمریکا، برزیل، هنگ کنگ، ژاپن، استرالیا، سنگاپور، لهستان، آرژانتین، آلمان، اسپانیا، هلند، مکزیک، نروژ، مالزی، فرانسه، بلژیک، یونان و کره جنوبی به نمایش درآمد.
به گزارش ایرنا هنرمندان و دست اندرکاران سینمای پاکستان، هنر هفتم در ایران را به عنوان یکی از عرصه های مهم و جذاب در بین صنایع فیلم جهان ارزیابی می کنند که توانسته است با خلق داستان های جذاب و بهره گیری از تکنیک های منحصر به فرد، جایگاه ویژه ای در میان علاقه مندان این صنعت در دیگر کشورها به ویژه شبه قاره و پاکستان کسب کند.
آذرماه سال گذشته بود که جشنواره فیلم ایران با حضور خانم مریم اورنگ زیب وزیر وقت اطلاع رسانی، رسانه ها و میراث ملی پاکستان، ‘مهدی هنردوست’ سفیر ایران در پاکستان، گروهی از هنرمندان و دست اندرکاران صنعت سینمای پاکستان و جمعی از علاقه مندان به صنعت سینما در مرکز هنرهای ملی پاکستان آغاز به کار کرد.
در جشنواره ذکر شده، فیلم های «خیلی دور خیلی نزدیک» به کارگردانی رضا میرکریمی، «بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، «یک حبه قند» به کارگردانی رضا میرکریمی، «رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داوودی و «کفش هایم کو؟» به کارگردانی کیومرث پوراحمد به نمایش در آمد.
جمهوری اسلامی ایران در کنار کشور چین یکی از مهم ترین کشورهای آسیا در عرصه صادرات فیلم به شمار می رود و در رتبه بندی جهانی نیز سینمای ایران در مقام ممتازی قرار دارد.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها