نسخه ترمیم شده فیلم «شطرنج باد» ساخته محمد رضا اصلانی در پنجاه و هشتمین دوره جشنواره فیلم نیویورک به نمایش گذاشته می شود.
به گزارش سینماسینما، جشنواره فیلم نیویورک ۲۰۲۰، فهرست فیلم های بخش «Rivaval» خود که ویژه نمایش نسخه ترمیم شده آثار کلاسیک سینمای جهان است را منتشر کرد و فیلم «شطرنج باد» به کارگردانی محمد رضا اصلانی در کنار فیلم هایی چون «نفرین» ساخته «بلا تار» (۱۹۸۶)، «گل های شانگهای» به کارگردانی «هو شیائو-شین» (۱۹۹۸) و «در حال و هوای عشق» ساخته «وونگ کاروای» (۲۰۰۰) به روی پرده خواهد رفت.
«شطرنج باد» محصول سال ۱۳۵۵ شمسی، اولین فیلم بلند ساخته محمد رضا اصلانی است که بهمن فرمان آرا تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد، فخری خوروش، محمد علی کشاورز و اکبر زنجانپور بازیگران اصلی هستند. این فیلم پیش از این به عنوان یکی از ۲۵ فیلم بخش کلاسیک جشنواره فیلم کن ۲۰۲۰ نیز انتخاب شده بود.
این فیلم با همکاری بنیاد سینمای جهان (که به ریاست «مارتین اسکورسیزی» به ترمیم آثار بین المللی سینمای جهان می پردازد) بازسازی شده است.
پنجاه و هشتمین جشنواره فیلم نیویورک از تاریخ ۲۵ سپتامبر تا ۱۱ اکتبر (۴ تا ۲۰ مهر ماه) برگزار می شود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رنجِ «شطرنج باد»
- فهرستی از ۱۰۰ فیلم برتر دهه ۱۹۷۰ میلادی/ «شطرنج باد» در رتبه ۳۳
- فیلم کوتاه سینماگر ایرانی در جشنواره نیویورک
- پس از اولین اکران در جشنواره ونیز؛ فیلم جیم جارموش به جشنواره فیلم نیویورک ۲۰۲۵ میرود
- «باد صبا» برای یک آلبوم خانوادگی است/ لاموریس احیا کننده رمانتیسیسم در سینما بود
- فیلم استیو مککویین پایانبخش جشنواره نیویورک ۲۰۲۴ شد
- سینماسینما/ آمار تماشاگران فیلمهای ایرانی در فرانسه/ درخشش یک فیلم هنر و تجربه
- میراث پدر/ نگاهی به فیلم «شطرنج باد»
- مقدسیان به تصویر به عنوان محل تجلی ایده اهمیت میداد/ مقدسیان تفکر عدالتخواهی داشت
- فیلمهای مهم سال به جشنواره نیویورک دعوت شدند
- استنساخ سینما/ نگاهی به فیلم «شطرنج باد»
- شش فیلم ایرانی در جشنواره موزه هنر هیوستون
- معرفی فیلمهای بخش اصلی جشنواره نیویورک
- اصلانی در رونمایی از کتاب «شطرنج باد» مطرح کرد؛ ناسرهها جای سرهها را گرفتهاند/ از توجه به «شطرنج باد» دیگر خرسند نمیشوم
- «شطرنج باد» در خانه هنرمندان ایران رونمایی میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





