تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۴:۱۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 144847

تکلیف مالزی و یونان برای اسکار ۲۰۲۱ روشن شد و اولی یک فیلم ترسناک و دومی فیلمی را که در جشنواره ونیز حضور داشت، به اسکار می‌فرستد.

به گزارش سینماسینما به نقل از ورایتی، مالزی فیلم «روح» ساخته امیر ازوان را برای بخش بهترین فیلم بلند بین‌المللی اسکار انتخاب کرد. این فیلم در دوره‌ای نامشخص از گذشته رخ می‌دهد و دختری کوچک پیش‌بینی‌های شومی برای خانواده‌ای فقیر می‌کند که در جنگل زندگی می‌کنند.

این فیلم نخستین فیلم بلند ازوان است و نخستین بار سال پیش در جشنواره بین‌المللی فیلم سنگاپور به نمایش درآمد و بعد به جشنواره فیلم آسیایی جوگجا-نتپک و در تابستان امسال به جشنواره فیلم اودین ایتالیا راه یافت.

«روح» که با بودجه‌ای محدود ساخته شده تنها با تمرکز بر ۶ شخصیت شکل گرفته که ۳ نفر آنها کودک و سه نفر بزرگسال هستند. در جشنواره اودین ایتالیا از این فیلم به عنوان یک کشف بزرگ در کارگردانی یاد شده بود.

مالزی از سال ۲۰۰۴ هر سال در رقابت فیلم بین‌المللی اسکار شرکت کرده است.

از سوی دیگر یونان فیلم «سیب‌ها» را به رقابت اسکار می‌فرستد. این فیلم به کارگردانی کریستوس نیکوس اولین تجربه وی در ساخت یک فیلم بلند است و به عنوان فیلم افتتاحیه بخش افق‌های جشنواره فیلم ونیز انتخاب شد و در فهرست جشنواره‌های تلوراید و تورنتو نیز جای گرفت.

«سیب‌ها» داستان مردی را روایت می‌کند که در تلاش است تا در بحبوحه یک بیماری همه‌گیر که موجب فراموشی گسترده می‌شود، حافظه خود را حفظ کند. این فیلم همین هفته در جشنواره فیلم تسالونیکی به نمایش درمی‌آید.

کوهن میدیا ماه پیش امتیاز نمایش این فیلم برای آمریکا را خرید و فیلم در کشورهای مختلف اروپایی نیز به نمایش درخواهد آمد.

«سیب‌ها» در جشنواره ونیز به موفقیت مهمی دست یافت. کیت بلانشت و تیم او در کمپانی «درتی فیلمز» از تهیه‌کنندگان فیلم هستند.

فهرست کوتاه ۱۰ فیلم منتخب برای رقابت امسال بخش فیلم بین‌المللی اسکار ۹ فوریه اعلام می‌شود و از آن میان ۵ نامزد ۱۵ مارس معرفی می‌شوند.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها