کانادا «پسر بامزه» و ژاپن «مادران حقیقی» را برای رقابت در بخش فیلم بلند بینالمللی اسکار ۲۰۲۱ معرفی کردند.
به گزارش سینماسینما به نقل از هالیوود ریپورتر، درامی ساخته دیپا میهتا که داستانش در سریلانکا میگذرد از سوی کانادا برای شرکت در رقابت اسکار بهترین فیلم بلند بینالمللی انتخاب شد.
«پسر بامزه» اقتباسی از رمانی درباره بزرگ شدن به قلم شیام سلوادورای از سوی کانادا به اسکار میرود.
براندون اینگرام، نیمی هاراسگاما، علی کاظمی، آگام دارشی و آروش نادا بازیگران این فیلم هستند که قرار است از ۴ دسامبر در کانادا اکران شود.
این فیلم در سریلانکا فیلمبرداری شده و داستانش در دهههای ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میگذرد و تصویرگر پسر نوجوانی به نام آرجی است که در حالی که تنشهای سیاسی بین اقلیت تامیلیها و اکثریت سینهالیها در حال افزایش است، در خانواده و جامعهای دارد رشد میکند که تفاوتهای بیرون از نرمهای اجتماعی را برنمیتابد.
فیلمنامه این فیلم را میهتا و سلوادورای نوشتهاند.
همچین به نوشته ورایتی، ژاپن فیلم «مادران حقیقی» ساخته نائومی کاواسه را برای رقابت در بخش بهترین فیلم بینالمللی اسکار نود و سوم برگزید.
این فیلم که با اقتباس از رمان تسوجیمورا میوکی ساخته شده با تمرکز بر زوجی با بازی ناگاساکو هیومی و اویا آزاتا شکل گرفته که یک بچه را به فرزندی میپذیرند و سالها بعد، با درخواست مادر بچه روبرو میشوند که میخواهد فرزندش را پس بگیرد.
این فیلم که امسال با لیبل فستیوال کن از آن استقبال شد در جشنواره تورنتو برای نخستین بار به نمایش درآمد و از ۲۳ اکتبر در ژاپن روی پرده سینماها رفت.
آخرین بار که فیلمی از ژاپن به عنوان فینالیست در بخش فیلم بینالمللی اسکار انتخاب شد «دلهدزدها» ساخته کورئیدا هیروکازو در سال ۲۰۱۹ بود. تاکنون تنها فیلم «عزیمتها» ساخته تاکیتا یوجیرو در سال ۲۰۰۹ برنده اسکار شده است.
گرچه کاواسه به طور مرتب در جشنواره کن حضور دارد و کارش را سال ۱۹۹۷ با دریافت دوربین طلا برای «سوزاکو» شروع کرده اما معمولاً خیلی مورد علاقه منتقدان و تماشاگران ژاپنی نیست. با این حال فیلمهای نادری از وی در ژاپن نیز پرفروش شدهاند که «لوبیای شیرین» در سال ۲۰۱۵ درامی با بازی کیکی کرین از جمله آنها بوده است.
پیش از این کشورهای دیگری نیز نمایندگان خود را معرفی کردهاند که آلبانی با درامی با عنوان «درِباز» ساخته فلورنس پایاس، کرواسی با «فوق برنامه» ساخته ایوان گوران-ویتِس، فلسطین با «غزه عشق من» ساخته طرزان و عرب ناصر، پاناما با «هدف مشروع» ساخته لوییس فرانکو برانتلی و لوییس پاچِکو، کره جنوبی با «مردی که کنار ایستاده است» ساخته وو مین-هو و رومانی با فیلم مستند «گروهی» ساخته الکساندر ناناو از جمله آنها هستند.
مهلت معرفی فیلم منتخب هر کشور به آکادمی اسکار برای رقابت در این بخش یکم دسامبر ۲۰۲۰ (۱۱ آذر ۱۳۹۹) است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیشبینی اسکاری سردبیر هالیوود ریپورتر؛ فیلم پناهی برای اسکار چقدر شانس دارد؟
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- جعفر پناهی خطاب به آکادمی اسکار: انحصار دولتی در انتخابِ نماینده بخش بینالمللی را بشکنید
- گلایه حامد بهداد از کمیته انتخاب فیلم برای اسکار؛ سر «پیر پسر» را بریدید
- زنجیره بیانیهها درباره اسکار ادامه دارد؛ حمایت۸۰ سینماگر دیگر از تصمیم خانهسینما
- فیلم جعفر پناهی در راه آکادمی؛ فرانسه «یک تصادف ساده» را به اسکار فرستاد
- یورش نظامیان اسرائیلی به خانه فیلمساز برنده اسکار
- ۵ نامزد برای معرفی به اسکار اعلام شد
- خانه سینما از کمیته اسکار خارج شد؛ نقشی در این کمیته نداریم/ آرزوی موفقیت برای فیلم معرفی شده
- ژاپن «کوکوهو» را به اسکار میفرستد
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ بلغارستان «تاریکا» را به اسکار میفرستد
- برای رقابت در اسکار ۲۰۲۶؛ «شیفت آخر» نماینده سوئیس شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
آخرین ها
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان
- پیوند نوستالژی و نقد اجتماعی در «سینما شهر قصه»
- سیویکمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه؛ نامزدی ۲ سینماگر ایرانی/ «بیگانه» نامزد ۶ جایزه شد





