شب محمد صیاد، عکاس خبری بینالمللی در نوزدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر با نمایش فیلم «آقای صیاد را ول کنید» ساخته مریم ملک مختار و نیز نشست گفتوگو با محمد صیاد و کارگردان فیلم در جشنواره فیلم تصویر ساعت ۱۹ روز پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ در تالار شهناز برگزار میشود.
به گزارش سینماسینما، مستند- پرتره «آقای صیاد را ول کنید» روایتیست منحصر بفرد از چهار دهه گذشته تاریخ ایران از زبان محمد صیاد، عکاس خبری بینالمللی که در سال ۱۹۸۰ بهعنوان عکاس سال آسوشیتدپرس انتخاب شد.
در این مستند ۵۲ دقیقهای، محمد صیاد ماورای سیاست و سیاستزدگیهای رایج، با گویش و تجربههای زیستی خاص خود، شاهد عینی و تصویرگر زمانهای است که روایت میکند.
مراحل ساخت «آقای صیاد را ول کنید!» که حاصل بیش از ۵۰ ساعت گفتگوی ضبط شده با محمد صیاد است، بیش از سه سال به طول انجامیده است.
تدوین این مستند از ترکیب عکسها و خاطرات صیاد از اولین روزهای انقلاب، دوران جنگ تحمیلی و دیگر رویدادهای مهم اجتماعی و سیاسی ایران با رویکردی خلاقانه توسط سهند صمدیان، انجام شده است.
ترکیب صدای فیلم توسط محمدرضا دلپاک انجام شده است و طراحی پوستر و تیتراژ آخرین فعالیت هنری زنده یاد مهرداد ذوالنور است.
«آقای صیاد را ول کنید» که تولید مرکز فیلم تصویر است، در بخش نیمه بلند پانزدهمین جشنواره بینالمللی سینماحقیقت به نمایش درآمد و جایزه دبیر جشنواره را برای سوژه منحصر بهفرد فیلم به دست آورد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





