
آری آن روز چو می رفت کسی
داشتم آمدنش را باور
من نمی دانستم
معنی هرگز را
تو چرا بازنگشتی دیگر ؟
آه ای واژه شوم
خو نکرده ست دلم با تو هنوز
من پس از این همه سال
چشم دارم در راه
که بیایند عزیزانم آه
از مجموعه شعر تاسیان از هوشنگ ابتهاج
تاسیان در زبان گیلکی؛ حس دلتنگی برای کسی که دیگه نیست.در زبان بلوچی؛ دلواپس کسی ماندن و در زبان کردی؛ کاربرد از غصه و اندوه دق کردن و دلتنگی شدید
فرزانه متین-خسته شدیم از جمعه های ِخون و خون ریزی ها بی منطق،گردن زنی های بی جا،جنایت های بی سر و ته و بازپرس نماها و در نهایت این حجم از توهین به شعورمان.ممنون از شما خانم پاکروان که با تماشای تنها سه قسمت از سریالِ تان،تاسیان،قصه ی جدیدی را برایمان تعریف می کنید.ممنون از شما که فعالیت های ده شب گوته برای خیلی از مخاطبان که از این مراسم تاریخی ناآگاه بودند،به تصویر در آوردید.ممنون از شما که یاد مرحوم کیارستمی و دوستان عزیزی چون بهرام بیضایی و آن نطق معروفش در شب های گوته برای ما زنده کردید.ممنون از شما،خانم پاکروان،خاطر دکتر علی شریعتی را در اذهان پر رنگ کردید.ممنون از شما که پرتلاطم ترین دوره های تاریخ را برای خیلی از تماشاگران که در آن زمان نزیسته اند و نبوده اند،در قاب تلویزیون نشان می دهید.خانم پاکروان، ممنون، که عشق را برایمان فارغ از تکرار آن در تصویر،ملموس و دیدنی کردید.ممنون از شما که با ظرافت،زن قرمز پوشِ عاشق پیشه را بازنمایی کردید.ممنون از شما که فضای کلتهب دانشگاه آن دوران را به تصویر در آوردید.ممنون از شما که ما را با واژه ی «تاسیان» آشنا کردید.
بعد از «خاتون » سرکش و عاشق منتظرتون بودیم و چه خوش برگشتید این بار با عاشقانه ی تاسیان در روزی روزگاری از ایران
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





