
آری آن روز چو می رفت کسی
داشتم آمدنش را باور
من نمی دانستم
معنی هرگز را
تو چرا بازنگشتی دیگر ؟
آه ای واژه شوم
خو نکرده ست دلم با تو هنوز
من پس از این همه سال
چشم دارم در راه
که بیایند عزیزانم آه
از مجموعه شعر تاسیان از هوشنگ ابتهاج
تاسیان در زبان گیلکی؛ حس دلتنگی برای کسی که دیگه نیست.در زبان بلوچی؛ دلواپس کسی ماندن و در زبان کردی؛ کاربرد از غصه و اندوه دق کردن و دلتنگی شدید
فرزانه متین-خسته شدیم از جمعه های ِخون و خون ریزی ها بی منطق،گردن زنی های بی جا،جنایت های بی سر و ته و بازپرس نماها و در نهایت این حجم از توهین به شعورمان.ممنون از شما خانم پاکروان که با تماشای تنها سه قسمت از سریالِ تان،تاسیان،قصه ی جدیدی را برایمان تعریف می کنید.ممنون از شما که فعالیت های ده شب گوته برای خیلی از مخاطبان که از این مراسم تاریخی ناآگاه بودند،به تصویر در آوردید.ممنون از شما که یاد مرحوم کیارستمی و دوستان عزیزی چون بهرام بیضایی و آن نطق معروفش در شب های گوته برای ما زنده کردید.ممنون از شما،خانم پاکروان،خاطر دکتر علی شریعتی را در اذهان پر رنگ کردید.ممنون از شما که پرتلاطم ترین دوره های تاریخ را برای خیلی از تماشاگران که در آن زمان نزیسته اند و نبوده اند،در قاب تلویزیون نشان می دهید.خانم پاکروان، ممنون، که عشق را برایمان فارغ از تکرار آن در تصویر،ملموس و دیدنی کردید.ممنون از شما که با ظرافت،زن قرمز پوشِ عاشق پیشه را بازنمایی کردید.ممنون از شما که فضای کلتهب دانشگاه آن دوران را به تصویر در آوردید.ممنون از شما که ما را با واژه ی «تاسیان» آشنا کردید.
بعد از «خاتون » سرکش و عاشق منتظرتون بودیم و چه خوش برگشتید این بار با عاشقانه ی تاسیان در روزی روزگاری از ایران
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





