سینماسینما، فرهاد خالدی نیک:
ظاهراً اخبار و حواشی مربوط به برنامه نود تمامی ندارد. در حالی که انتظار می رفت با حضور علی فروغی،مدیر شبکه سه سیما در برنامه حالا خورشید و پرسش های شفاف و بی رودربایستی رضا رشیدپور،هیاهوها فروکش کرده و شاهد شیرین شدن اوضاع شکرآب شده میان مدیر جوان و مجری محبوب سیما باشیم،اشاره کوتاه فروغی به درخواست مدیر تامین سیما از عادل برای به روی آنتن بردن برنامه نود در ساعت دوازده شب و پس از پخش بازی فوتبال میان اسپانیا-انگلیس،حاشیه ای بر حاشیه های ماجرا افزود. موردی عجیب که با تکذیب صریح عادل فردوسی پور رو به رو شد تا نشانه هایی آشکار از عمق فاصله های میان این دو به همراه داشته باشد. نشانه هایی که با دقت و تامل بیشتر به گفت گوی رشید پور با فروغی نیز می شد به وجود آن ها پی برد. به خصوص آن جا که فروغی بر لزوم رعایت اصول و قواعد کار توسط تهیه کننده و مجری برنامه نود تاکید کرد و به نظر می رسد اختلاف اصلی میان این دو از آن نشات می گیرد. عادلی که در طول این سال ها نشان داده ضمن رعایت خط قرمزها و باید و نبایدهای رسانه ملی،خواهان نوعی استقلال فکری در طرح و بیان سوژه ها و معضلات ورزشی است و کمتر تمایلی به حرف شنوی و پیاده ساختن دستورات دیکته شده دارد. او که یکی از خصوصیات بارزش رک و راست بودن است و حتی برای بهبود اوضاع پیش آمده،حاضر نیست از اصولش عدول کند. با این حال رشیدپور در برنامه اش قول ادامه پخش نود را از مدیر شبکه سوم سیما گرفت. قولی که به احتمال زیاد محقق خواهد شد ولی باید دید کدام اصول در دستور کار تهیه و اجرای نود قرار خواهد گرفت. اصول مدنظر مدیران شبکه یا عادلی که در عین دارا بودن روحیه اصلاح طلبی،اصول گرایی واقعی است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- وداع رسمی عادل فردوسیپور با صداوسیما با تیتراژی ۹۰ ثانیهای
- جبلی در جمع دانشجویان مطرح کرد؛ شبکه خبر را برای «متروپل» به خط کردیم، گفتند بس است!/ تحت فشاریم
- صحبتهای علی فروغی درباره عادل فردوسیپور/ کار فردوسیپور داشت از مدار خارج میشد
- بر سر برنامهای دیگر از عادل فردوسیپور در شبکه ورزش چه آمد؟
- اعتراض شدید نرگس آبیار به عدم صدور مجوز برنامه عادل فردوسیپور/ عادل اعتبار صدا و سیما
- تست گزارشگری عادل فردوسیپور در یک برنامه تلویزیونی + ویدئو
- بازیکن تیم تراکتورسازی تبریز: خیلی از فوتبالیستها دلتنگ عادل هستند
- ضربه فنی!/ «فوتبال برتر» و جای خالی عادل فردوسیپور
- داستان حذف فردوسیپور و برنامه «نود» روی صحنه میرود
- نامه سرگشاده ۱۰۳۳ نفر از خبرنگاران و اهالی رسانه به علیعسکری / نود و فردوسی پور را حفظ کنید + اسامی کامل خبرنگاران
- واکنش مدیرگروه اجتماعی شبکه۳ به اتفاقات امروز: صحبتهای فردوسیپور خلاف اخلاق حرفه ای بود/ سوابق او لطمه خورد
- اول یک سوزن به خودمان بزنیم و بعد…!
- سه رویداد و سه توصیه
- مزدک میرزایی: اختلافی با فردوسیپور ندارم اما برای گزارشگری جام جهانی دعوت نشدم!
- وقتی پویول از میهماننوازی مسوولان تلویزیون تشکر میکند!
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





