فرزانه متین-خجالت نکش ۲ با عنوان جدایی قنبر از صنم در ژانر کمدی به کارگردانی رضا مقصودی در ادامه قسمت اول از ۱۶ خرداد۱۴۰۳ راهی پرده نقره ایی شد.از آنجا که قسمت اول این فیلم،سیمرغ بهترین کارگردانی فیلم اول را برای مقصودی به ارمغان داشت او درصدد برآمد که قسمت دوم این فیلم طنز را بسازد.شایان ذکر است که خجالت نکش ۲ که در سال ۱۳۹۷ به اکران درآمد،نظر افراد زیادی را به خود جلب کرد.از ابتذال و اضافه کاری به دور بود به دلیل سوژه جدید ،فضای داستانی متفاوت و بازی خوب زوج شبنم مقدمی و احمد مهران فر در جایگاه طنز،اثری قابل تامل بود.
فیلم خجالت نکش ۲ که با اسم جدایی قنبر از صنم نامیده می شد در همان ابتدا حاشیه هایی را به وجود آورد.استفاده از عنوان«جدایی قنبر از صنم»که به نظر می رسید از روی عنوان«جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی به عنوان اثری کمدی برداشت شده،انتقاداتی را در پی داشت که تهییه کننده این برداشت را نادرست خواند و سرو صداها خوابید.
در خجالت نکش ۲ بازیگرانی چون احمد مهران فر،شبنم مقدمی،بهرنگ علوی و بهاره کیان افشار به ایفای نقش پرداختند.
.
با توجه به این که خجالت نکش ۲ در روز نخست اکرانش بالای ۵ میلیارد فروش داشت ودر سه روز اول نمایشش ،بیش از ۷۰ هزار نفر را راهی سینما کرد اما یک کمدی نازل وضعیف را از خود به نمایش گذاشت.
داستان فیلم از آنجا شروع می شود که قنبر و صنم،یک زوج روستایی سن و سال دار که دارای فرزند شدند(خجالت نکش۱) در همان روستا با دختر کوچکشان در حال زندگی هستند اما بدشانسی و دردسرهای قنبر تمامی ندارد تا این که قنبر برای حل مشکل به سراغ یک دکتر قلابی در اینستاگرام می رود ودکتر به او می گوید ریشه مشکلات در روزی بود که آندو عقد کرده اند چرا که آن روز،قمر در عقرب بوده و برای رهایی از مشکلات باید از یکدیگر طلاق بگیرند و در روز سعدی مجدد عقد کنند.آن دو به دور از چشم بقیه،طلاق می گیرند اما به دلیل فوت محضردار ،عقدشان به تعویق می افتد که زمینه ساز اتفاقات دیگری می شود.
تمام موقعیت هایی که باعث می شود تبسمی بر لب مخاطب بنشید،دعوای بین قنبر و صنم،فحش دادن و دمپایی پرت کردن است.بازی ها به شدت ضعیف است و شخصیت پردازی صورت نگرفته است .این زوج دوست داشتنی هیچکدام حتی به تنهایی نتواسته اند بازی قوی از خود نشان دهند در صورتی که هر کدام از آنها قابلیت آن را دارند که بار طنز را به دوش بکشند.فیلمنامه مستحکم نیست و به قولی سطحی است.در این اثر نه چندان کمدی به مسائلی از قبیل خرافه پرستی،طلاق و ازدواج مجدد و فرار از خانه که تبدیل به یک سنت در روستا شده ،پرداخت شده است که نه تنها به موقعیت طنز فیلم کمکی نکرده بلکه از منظر اخلاقی ،اثر را مبتذل کرده است.البته در فیلم اشاره به شیادان فضای مجازی نیز شده اما تاثیر و آسیب هایش به دلیل تم کمدی ،چندان موثر نیست.
دعوای زن وشوهر در آثار سینماییمان که موقعیت طنز را بوجود آورد چندان کم نبوده فیلم هایی چون همسر،عینک دودی،آتش بس۱و۲و…اما متاسفانه خجالت نکش ۲ در این زمینه موفق عمل نکرده است.
مقصودی پایان بندی فیلم را به شیوه ای در آورده که گویا می خواهد خجالت نکش ۳ را هم بسازد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
آخرین ها
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان
- پیوند نوستالژی و نقد اجتماعی در «سینما شهر قصه»
- سیویکمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه؛ نامزدی ۲ سینماگر ایرانی/ «بیگانه» نامزد ۶ جایزه شد





