تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۱۱/۲۹ - ۰۲:۱۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 184622

مستندهای «حوزه استحفاظی» و «آراپیک» و فیلم سینمایی «نگاه خیره اولیس» در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

به گزارش سینماسینما، پنجمین برنامه «مستندات یکشنبه» که ذیل مجموعه سینماتک خانه‌ هنرمندان ایران به پخش فیلم‌های مستند می‌پردازد، به نمایش دو فیلم مستند «حوزه استحفاظی» ساخته آراپیک باغداساریان و «آراپیک» به کارگردانی مرتضا آکوچکیان اختصاص دارد.

این برنامه روز یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ از ساعت ۱۷ در سالن استاد شهناز برگزار می‌شود.

پس از نمایش فیلم نیز نشست نقد و بررسی با حضور امیر اثباتی طراح و فعال صنفی هنر برگزار می‌شود.

مستند «آراپیک» که پیش از این «ستاره‌ای روشن اما دور» نام داشت، یک مستند ۴۸ دقیقه‌ای است که در سال ۱۳۹۵ ساخته شد. این فیلم پرتره‌ای متفاوت از آراپیک باغداساریان طراح، تصویرگر، فیلمساز و مترجم فقید ایرانی است که آسیه مزینانی تهیه‌کنندگی آن را به‌عهده داشته است. «حوزه استحفاظی» نیز مستندی کوتاه ساخته آراپیک باغداساریان است که در سال ۱۳۵۰ ساخته شده‌ست.

همچنین پانصدوبیست و نهمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۷ به نمایش فیلم نگاه خیره اولیس به کارگردانی تئو آنجلوپولوس محصول ۱۹۹۵ اختصاص دارد.

پس از نمایش فیلم نیز، نشست نقد و بررسی با حضور نوید پورمحمدرضا، نویسنده و منتقد سینما و دکترای شهرسازی از دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

فیلم داستان یک کارگردان مهاجر یونانی را روایت می‌کند که پس از ۳۵ سال زندگی در آمریکا به کشورش بازگشته تا ظاهراً در نمایش آخرین فیلمش شرکت کند. اما هدف اصلی او یافتن سه حلقه فیلم است که احتمالاً نخستین تصاویری است که پایه‌گذاران سینمای مقدونیه، یعنی برادران ماناکیس در دهه ۱۹۰۰ از زندگی روستاییان گرفته‌اند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها