تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۵/۲۹ - ۱۰:۵۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 24517

جعفر صانعی مقدممدیر بخش مستند و فیلم کوتاه جشنواره فیلم سلامت گفت: نگاه ما در جشنواره سلامت در انتخاب آثار موضوع محور است و فیلم هایی که درباره سلامت حرفی برای گفتن دارند در این رویداد حضور خواهند داشت.

به گزارش سینماسینما، جعفر صانعی مقدم مدیر بخش مستند وفیلم کوتاه اولین جشنواره فیلم سلامت با اشاره به رویکرد موضوعی اعضای هیات انتخاب در ارزیابی آثار بیان کرد: نگاه ما در اولین جشنواره فیلم سلامت به آثار نگاهی موضوع محور است. ضمن این که تلاش کرده ایم از هر موضوع در این حوزه بهترین و شایسته ترین اثر را به عنوان نماینده انتخاب کنیم. این موضوعات عبارتند از : آلزایمر،ایدز،اعتیاد،خیرین سلامت،اهدای عضو،سبک زندگی،فرزندآوری(سرپرست خوب و سرپرست بد) ،بیماری ام اس ،بیماری اوتیسم،سلامت اجتماعی،خودمراقبتی،سلامت روانی،معلولیت و…

درهمین راستا تصمیم گرفتیم جلسات گفت وشنودی بین فیلمسازان،پزشکان متخصص ومبتلایان داشته باشیم.

وی درباره ملاک های انتخاب آثار افزود: تلاش شده تا فیلم های موضوعی با فیلم هایی از جنس خود مقایسه شوند. مثلا فیلم هایی با موضوع ورزش که تعدادشان نسبت به فیلم های سلامت محور دیگر کم است، با فیلم هایی درباره ورزش سنجیده می شوند. این اتفاق یک مزیت مهم دارد و آن هم این است که می توان پی برد که درباره کدامیک از موضوعات کمتر کار تصویری ساخته شده است و خلاها شناسایی می شود. ضمن این که تلاش کرده ایم تا درباره هر موضوعی در حوزه سلامت یک فیلم در جشنواره شرکت کند.

صانعی مقدم با اشاره به تغییر تدریجی رویکردهای جشنواره فیلم سلامت از ابتدای راه اندازی تاکنون که به زمان برگزاری نزدیک می شود، بیان کرد: در ابتدا بسیاری از موضوعات کلی تر مثل محیط زیست هم که با سلامتی ارتباط مستقیم داشتند در جشنواره مطرح می شد. اما در ادامه وقتی که تعداد آثار خوب دریافتی و درخواست های برای حضور در جشنواره افزایش یافت و همچنین با توجه به این که پیشتر جشنواره فیلم سبز با این محور برگزار شده بود، تعداد این فیلم ها را در جشنواره کم کردیم.

وی درباره اهداف جشنواره فیلم سلامت در اولین گام خود توضیح داد: در بخش فیلم های کوتاه موضوع سلامت اجتماعی اهمیت دارد و این که بتوانیم از سلامتی تعریف درست تر و دقیق تری ارائه کنیم. همینطور برای رسیدن به این هدف با برخی از انجمن ها و کمپین های خودجوش و سلامت محور توافق کرده ایم تا در جشنواره فضایی و فرصتی را برای معرفی خود در اختیار داشته باشند که از دل این حضور می توان به ایرادات و نکات قابل توجه برای دوره های بعد پی برد و از نظر مدیر جشنواره آنچه که درست و نقطه قوت تلقی شود به سیاست های دوره بعد جشنواره فیلم سلامت تبدیل می شود.

مدیر بخش مستند و فیلم کوتاه با اشاره به این که جشنواره فیلم سلامت محل تبادل نظر بیماران، فیلمسازان و انجمن های مردم نهاد است، خاطر نشان کرد: از این طریق می توان فیلم های پخته تری را درباره موضوع سلامتی ساخت و به نمایش گذاشت. این زاویه نگاه یک اثر است که آن را متفاوت از بقیه می کند و ما میخواهیم به این دیدگاه برسیم.

وی با اشاره به افزایش تعداد روزهای برگزاری جشنواره از سه به پنج روز ادامه داد: به تدریج که تعداد فیلم ها و درخواست ها برای شرکت در جشنواره فیلم سلامت افزایش یافت و فیلم های مرتبط و خوب زیادی را در این زمینه پیدا کردیم تصمیم بر این شد تا تعداد روزهای برگزاری به پنج روز افزایش یابد.

نخستین جشنواره فیلم سلامت به ریاست دکتر سیدمحمدهادی ایازی و دبیری دکتر ابراهیم داروغه زاده از ۱ تا ۵ شهریور در پردیس چارسو برگزار خواهد شد.

علاقه مندان می توانند با مراجعه به وب سایت www.honarsalamat.com  و یا کانال تلگرام telegram.me/honarsalamat   اطلاعات بیشتری  دریافت کنند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها