تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۴/۰۲ - ۰۲:۱۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 90156

محمد نیک بین معتقد است: عواقب افزایش قیمت دلار را که در کل جامعه می بینید، قطعاً در کار سینما نیز اثر می گذارد.
به گزارش سینماسینما،این تهیه کننده سینما درباره تأثیر افزایش دلار در تعیین بودجه بندی فیلم ها، به بانی فیلم گفت: چند ماه پیش با بودجه ای که داشتیم کارمان را در روالی درست انجام می دادیم. هنوز این گرانی ها شروع نشده بود یا افزایش قیمت دلار به این میزان نبود و خیلی اثر خاصی روی جریان تولید در سینما نمی گذاشت. در یکی- دو ماه گذشته اما شاهد تغییرات اساسی در زمینه افزایش قیمت ارز بودیم. حق الزحمه بازیگران هم که در حد بسیار بالایی، افزایش کاذب داشته است. قطعاً این مسئله در زندگی روزمره همه اثر می گذارد. در بودجه بندی یک فیلم هم قطعا افزایش قیمت ارز تاثیر منفی می گذارد. من به عنوان یک تهی کننده سینمای ایران هنوز نتوانسته ام با این شرایط جدید، برآوردی درست از یک پروژه تازه داشته باشم.
او ادامه داد:البته الان در برخی از ابعاد تولید خیلی با مسائل ارزی در ارتباط نیستیم. مثلاً از نگاتیو استفاده نمی کنیم و در نتیجه نیاز مسائل ارزی مستقیم به آن وصل نیست که بخواهد اثر بگذارد. آن اثرات تورمی است که عواقب افزایش قیمت دلار را در کل جامعه می بینید و قطعاً در کار ما اثر می گذارد.
تهیه کننده فیلم «ملی و راههای نرفته اش» درباره چگونگی مدیریت بر افزایش دستمزد عوامل و خصوصاً بازیگران در شرایط حاضر افزود: آدمی نیستم که دائماً بر سر هر مسئله ای قانون بندی یا محدودیت بگذارم. با این حال وقتی این افزایش ناگهانی پیش می آید، یک سری از پروژه ها طبیعتاً از اینکه بتوانند از یک سری عوامل فیلم استفاده کنند، ناگزیر صرف نظر می کنند. اما اینکه چگونه باید مدیریت شود را نمی دانم. شاید دیگر دوستان راهکاری در ذهن داشته باشند.
تهیه کننده فیلم «تسویه حساب» درباره تأثیر کاهش احتمالی قیمت دلار در آینده را بر جریان فیلمسازی افزود: فکر نمی کنم مسئله کاهش قیمت دلار شدنی و حتی تأثیرگذار باشد و فاکتور مثبتی در جریان فیلمسازی ارزیابی شود. الان فرد درگیر حرفه فیلمسازی نیازمند اقلامی نیست که مستقیماً با دلار سروکار داشته باشد یا آیتم هایی که وابسته به قیمت دلار باشد. بقیه اش در حد همان مسائلی است که در سطح جامعه افزایش یا کاهش به دلیل تورم داریم.
تهیه کننده فیلم «سوپراستار» در پایان خاطرنشان کرد:در کل فکر نکنم این مسئله تأثیر خاصی داشته باشد. تأثیرات مهم همان هایی هستند که در سطح جامعه می بینیم و طبیعتاً همه مردم مجبورند خودشان را با آن تطبیق دهند و فکر کنم روی زندگی مردم اثر بسیار وحشتناکی بگذارد. بیشتر در این رابطه الان فیلمسازانی درگیر هستند که باید به فستیوال های خارجی بروند،اما به دلیل محدودیت در دریافت ارز با شرایطی بدی مواجه شده اند.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها