محمد نیک‌بین تهیه‌کننده سینما اظهار داشت: ستاره شدن در سینما فرمول خاصی ندارد و نمی‌توان همه بازیگرانی که امروز تبدیل به ستاره شده‌اند را حاصل یک فرمول دانست اما قطعاً یک بازیگر برای رسیدن به جایگاهی که به آن استار یا سوپراستار بگویند باید چند ویژگی منحصر به فرد داشته باشد. بازی خوب، چهره و فیزیک بدنی در رسیدن یک بازیگر به این جایگاه بسیار تأثیرگذار است.

نیک‌بین خاطرنشان کرد: علاوه بر این مشخصات یک ستاره سینمایی باید شخصیتی داشته باشد که در شأن یک ستاره باشد و از این شخصیت همانند فیزیک و چهره‌اش مراقبت کند. ما در سینمای کشورمان ستاره‌هایی داریم که قطعاً حضورشان در یک اثر می‌تواند مهر تأییدی بر کیفیت بالای آن باشد و طبیعتاً مردم نیز از فیلم‌هایی که این بازیگران در آن حضور دارند استقبال می‌کنند اما تعداد بازیگرانی از این دست در سینمای ما چندان زیاد نیست.

وی افزود: مطمئناً بازیگرانی که به عنوان استارهای سینمایی بتوان از آنها در سطح بین‌الملل عنوان کرد و آنها را دارای شهرتی جهانی دانست در سینمای ما بسیار کم است یا حتی وجود ندارد اما با توجه به بضاعت سینمای کشورمان می‌توان چنین انتظاری را از آن نداشت و به بازیگران خودمان که در سطح کشور شهرت و محبوبیتی بالا دارند نیز ستاره گفت.

این تهیه‌کننده در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مراقبت‌هایی که یک ستاره سینمایی باید از خود و جایگاهش در نظر داشته باشد انتخاب فیلم‌ها و نقش‌هایی است که برای ایفای آنها در نظر می‌گیرد. یک ستاره باید در انتخاب نقش‌هایش وسواس به خرج دهد. شاهد هستیم که رسمی در سینمای ما باب شده که بر طبق آن بازیگران مطرح در یک یا دو سکانس ایفای نقش کرده و سپس به دلیل تضمین فروش دستمزد بالایی نیز دریافت می‌کنند.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «تسویه حساب» اظهار داشت: مطمئناً با این سیاست اعتماد مردم نسبت به ستاره‌ها از بین می‌رود و از طرفی نباید فراموش کرد که مردم همانقدر به بازیگر یک فیلم اهمیت می‌دهند برای کیفیت فیلم و فیلمنامه نیز توجه دارند و مطمئناً فیلمی که کیفیت چندانی نداشته باشد و تنها از حضور چند ستاره بهره گرفته باشد نمی‌تواند به فروش چندان بالایی فکر کند.

نیک‌بین در پایان گفت: بررسی مسائل تأثیرگذار در تبدیل شدن یک بازیگر به یک ستاره سینمایی نیاز به تحلیل و آسیب‌شناسی دقیقی دارد که نمی‌توان به طور کامل در یک مصاحبه آن را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار داد اما قطعاً مراقبت و وجود ویژگی‌هایی خاص در یک بازیگر لازمه ستاره شدن و ستاره ماندن هستند که باید به آنها توجه کرد.

برنا