تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۸/۳۰ - ۱۲:۵۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 145455

کارگردان فیلم سینمایی «سر به مهر» استفاده از شیوه آنلاین در چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» را روشی مسئولانه برای حفظ سلامت مخاطبان سینمای مستند و عمومی‌تر کردن این رویداد دانست.
به گزارش سینماسینما، هادی مقدم‌دوست نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون درباره تاثیر مستقیم آنلاین شدن فعالیت‌های مختلف روی زیست اجتماعی انسان‌ها، گفت: این که آدم نتواند از خانه بیرون برود غم‌انگیز است. بنابراین اگر برای مواجهه با این وضعیت خاص آماده نباشیم، طبعا مردم دچار اینترنت‌زدگی و ملال خانه‌نشینی می‌شوند. اما اگر تسلط و تحمل این دوران را کسب کنیم و با اشراف و آگاهی از آن گذر کنیم طبعا عوارض کمتری دارد. به هر حال و متاسفانه دوران پاندمی کرونا عوارض سخت و ناخوشایند خود را خواهد داشت. چه بهتر که با دقت این عوارض را شناسایی و برای آنها چاره‌جویی کنیم.
نویسنده فیلمنامه «شعله‌ور» درباره برگزاری آنلاین چهاردهمین جشنواره سینما حقیقت گفت: اینکه در این روزگار کرونایی – هر بخش و حوزه‌ای- توان خود را برای رعایت پروتکل‌ها‌ی بهداشتی صرف کند، کار خوب و حتما مفیدی است. این یعنی آن مجموعه اولویت می‌فهمد و خودخواه و خودرای نیست. این یعنی آدم‌های آن مجموعه رفتاری مترقی دارند و از مفهوم تکلیف و مسئولیت سر در می‌آورند و نگران دیگران هم هستند.
کارگردان سریال «سرباز» ادامه داد: اگر در هر بخش و حوزه که نزد هر فردی است، این احساس مسئولیت و نگرانی وجود داشته باشد و هر فرد یا دستگاه منتظر شروع رعایت از دیگران و یا در حال مقایسه عملکرد خود با دیگران نباشد، ویروس کرونا شکست خواهد خورد. شکست ویروس کرونا احتیاج به عزم جمعی دارد. نمی‌شود برای رعایت نکردن بهانه آورد و ویروس را شکست داد.
مقدم‌دوست درباره استفاده از تجربه برگزاری آنلاین جشنواره در اجرای جشنواره‌هایی که بعد از دوران پاندمی کرونا برگزار می‌شود، بیان کرد: این موضوع در صورتی ممکن است در سال‌های بعد به کار بیاید که به این تجربه آنلاین با نگاهی تحلیل‌گر توجه کنیم و تجربیات برگزاری آنلاین را بر اساس همین هدف (بهره‌بردن در سال‌های پساکرونا) مطالعه و دقت کنیم و ساختارهای برگزاری آنلاین را برای ترکیب با روش حضوری، کاملا حفظ و نگهداری کنیم.
کارگردان فیلم سینمایی «سر به مهر» در پایان گفت: با برگزاری آنلاین امکان حضور افراد در کارگاه‌ها بیشتر می‌شود. امکان نمایش آنلاین برای استفاده بیشتر عموم از تماشای فیلم‌ها می تواند باقی بماند تا میزان بهره‌مندی افراد و حضور طیف‌های متنوع‌تر در یک جشنواره بیشتر شود. به طوریکه افراد دورتر به سالن‌های نمایش هم بتوانند از جشنواره‌‌ها در شهرهای مختلف استفاده کنند و این روش ترکیبی باعث سراسری شدن و حتی جهانی شدن یک جشنواره شود.
مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم، در آذرمـاه ۱۳۹۹ و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید ۱۹ بصورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد کرد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها