چند ستاره زن سینمای هالیوود در اعتراض به اجبار جشنواره کن در پوشیدن کفش پاشنه بلند، با پای برهنه روی فرش قرمز این رویداد سینمایی رفتند.
به گزارش سینماسینما، «جولیا رابرتر»، «کریستین استوارت» و «سوزاندن ساراندون» چهرههای مطرح هالیوودی بودند که در اقدامی اعتراضی با پای برهنه و یا با کفش تخت بر روی معروفترین فرش قرمز سینمای جهان رفتند.
«جولیا رابرتز» که امسال برای اولینبار با فیلم «مانی مانستر» ساخته «جودی فاستر» به جشنواره فیلم کن آمده بود، پس از حضور بر روی فرش قرمز و در میانه راه کفشهای خود را درآورد و با پای برهنه مقابل دوربین عکاسان رفت.
در حالیکه مسئولان جشنواره کن اجباری بودن پوشیدن پاشنه بلند در مراسم فرش قرمز فیلمها را تکذیب میکنند، اما بسیاری از زنان حاضر در این جشنواره اعلام کردند در صورتی که بدون کفش پاشنه بلند یا با کفش کف تخت روی فرش قرمز بروند، از حضور آنها در سالن نمایش فیلم جلوگیری میشود.
«سوزان ساراندون» در شب افتتاحیه جشنواره کن برای فیلم «کافه سوسایتی» با کفشهای تخت روی فرش قرمز رفت و «کریستین استوارت» نیز پابرهنه مقابل دوربین عکاسان رفت.
سال گذشته «امیلی بلانت»، بازیگر آمریکایی نسبت به این بدعت در جشنواره کن اعتراض کرده بود اما این اولین باری است که بازیگران طراز اول هالیوودی اعتراض خود را این گونه نشان میدهند.
پوشیدن کفش پاشنه بلند روی فرش قرمز کن سال گذشته نیز حاشیههایی ایجاد کرد، اما جشنواره کن تصریح کرد که هیچ سیاستی برای اجبار پوشیدن کفش پاشنه بلند در جشنواره وجود ندارد.
به گزارش دیلی تلگراف، «تیری فرمائو»، دبیر اجرایی جشنواره فیلم کن در صفحه توئیتر خود اجباری بودن پوشیدن کفش پاشنه بلند روی فرش قرمز کن را بیاساس خواند.
شصتونهمین جشنواره فیلم کن که از ۱۱ می (۲۲ اردیبهشت) با حضور «جورج میلر»، کارگردان استرالیایی فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» در راس هیات داوران رقابتی و با نمایش فیلم «کافه سوسایتی» جدیدترین اثر «وودی آلن» آغاز به کار کرده، تا ۲۲ می (دوم خرداد) ادامه خواهد داشت.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با حضور منصور بهرامی و بوریس بکر؛ نمایش مستند «ناستی» در جشنواره بینالمللی فیلم کن
- محمد رسولاف با «دانه انجیر مقدس» به کن باز میگردد
- کارگردان کانادایی که عاشق فرهنگ ایران شد/ ماتیو رانکین: از سینمای ایران تاثیر گرفتهام
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- یادداشت محمد حقیقت؛ چه کسی به نخل طلا نزدیک میشود؟/ درباره فیلم اول کارگردان زن فرانسوی
- سینماسینما/ گزارش کوتاه محمد حقیقت از نشست مطبوعاتی دبیر جشنواره کن
- برگزاری نشست رسانهای دبیر جشنواره کن؛ فیلمهای حاضر در کن ۲۰۲۴ معرفی شدند/ فیلم کارگردان ایرانی در بخش مسابقه
- به ریاست فیلمساز اسپانیایی؛ هیات داوران هفته منتقدین بینالمللی کن معرفی شد
- کوین کاستنر با «افق» به جشنواره کن ۲۰۲۴ میرود
- مدیر جشنواره کن به سوالات ورایتی پاسخ داد/ از مرگ سینما تا جشنواره سیاسی
- فیلم افتتاحیه جشنواره کن معرفی شد/ آغاز با کمدی
- به انتخاب تماشاگران و به یاد شانتال آکرمن؛ ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن جایزه جدید میدهد
- جورج میلر با «فیوریوسا» به کن میرود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نکوداشت مقام فرهنگی و هنری علی اکبر صادقی؛ هنرمندی که هنر و اندیشه اش رنگ کهنگی نمی گیرد
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد