دبیر نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی گفت: در این جشنواره تنها معرفی برگزیدگان اهمیت ندارد بلکه به دنبال حمایت از نمایشنامه نویسان هستیم.
به گزارش سینماسینما، بهزاد صدیقی در نشست خبری نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی که با حضور دبیران بخشهای مختلف در سالن مشاهیر تئاتر شهر برگزار شد با بیان اینکه ایده اولیه برگزاری یک جشنواره با نام اکبر رادی به جشنواره نمایشنامهخوانی باز میگردد، اظهار داشت: با برگزاری نشست های بسیار فراخوانی را در بهار آماده کردیم و بعد از رایزنی ها با نهادهای فرهنگی مختلف در شهریورماه منتشر کردیم.
وی با اشاره به اینکه جشنواره در شش بخش صحنهای، نمایشنامهخوانی، مونولوگ، مقالات، لبخند باشکوه آقای رادی و اسناد تصویری برگزار میشود، تصریح کرد: نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی به صورت کاملا خصوصی و با همکاری نهادهای دولتی و غیردولتی برای پاسداری از نام، یاد و اندیشه های اکبر رادی برگزار می شود.
صدیقی با بیان اینکه هدف جشنواره تاثیرگذاری بر نسل جوان است تا با هنرمندی چون اکبر رادی آشنایی بیشتری پیدا کنند افزود: به این ترتیب می توانیم از نمایشنامه نویسان معاصر حمایت کنیم و تنها قصد معرفی برگزیدگان را نداریم بلکه می خواهیم شرایطی فراهم شود تا این افراد در عرصه تئاتر موفق شوند.
به گفته وی، با تمام دشواریها و نقصان هایی که یک جشنواره داراست تلاش می کنیم تا شرایطی ایده آل را رقم بزنیم.
دبیر نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی با بیان اینکه بودجه ای تاکنون دریافت نکرده ایم، خاطرنشان کرد: برآورد برگزاری جشنواره را به شورای اسلامی شهر تهران و مرکز هنرهای نمایشی ارائه کردیم که هر دو نهاد مبلغی را تقبل کردند اما تاکنون چیزی در اختیار ما قرار نگرفته است.
صدیقی مبلغ مصوب از سوی مرکز هنرهای نمایشی را ۴۰۰ میلیون ریال و شورای اسلامی شهر تهران را ۶۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و همچنین افزود: حامی مالی برنامه مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال بابت ساخت نشان اکبر رادی هزینه کرده است.
وی همچنین در خصوص بخش نمایشنامهخوانی با بیان اینکه ۶۱ اثر ثبت شد اما تنها ۵۲ فیلم ارسال شده است، اظهار داشت: بعد از بازبینی، هشت اثر به مسابقه راه یافتند و یک اثر نیز به عنوان میهمان حضور دارد.
وی افزود: از تعداد کل ۲۷ زن و ۳۴ مرد شرکت کننده و با احتساب یک مهمان، ۵ زن و ۴ مرد در این دوره نمایشنامهخوانی حضور خواهند داشت.
صدیقی در خصوص نمایشنامهنویسان معاصر نیز گفت: از ۲۷۸ اثر دریافت شده از سراسر کشور تنها یک نفر در این بخش به نشان اکبر رادی دست خواهد یافت.
** جشنواره تئاتر قلب و مغز تئاتر را مورد هدف قرار داده است
آرش رادی نیز در این نشست با بیان اینکه نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی برخلاف همایشها و برنامههای تئاتر دیگر به حواشی نمی پردازد، اظهار داشت: اصل و بدل جای خود را عوض کرده اند و این روزها شاهد تئاتری نیستیم که بتوان آن را هویت محسوب کرد.
وی افزود: این جشنواره حلقه مفقوده ایست که قلب و مغز تئاتر را هدف قرار داده تا از کلیشه فاصله بگیریم؛ این جشنواره تئاتر هویت است.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- شبی که بهزاد فراهانی وصیت کرد؛ نکوداشت خسرو حکیم رابط برگزار شد
- همزمان با زادروز بهرام بیضایی و سالمرگ اکبر رادی؛ «سرفصل» با یادکردی از نصرتالله نویدی منتشر شد
- تصویری روشن از آدمهای روزگار سپری شده!/ نگاهی به نمایش «پایینِ گذر سقاخانه»
- داستان زیرگذر/ نگاهی به نمایش «پایین، گذر سقاخانه»
- فروپاشی یک خانه پوشالی
- پیام شهرام کرمی به جشنواره تئاتر رادی: نگذاریم صحنه بیگفتوگو بماند
- اعلام آثار راه یافته به مسابقه مونولوگ اکبررادی جشنواره تئاتر اکبر رادی
- همایش بنیاد رادی شناسی فراخوان داد
- تقدیم اجرای «شوایک، سرباز ساده دل» به اکبر رادی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





