ابوالحسن داودی گفت: با تمام شدن مراحل فنی فیلم «هزارپا» درصورتی که شرایط مناسب باشد، آن را برای اکران نوروزی ارائه میکنم.
به گزارش سینماسینما، این کارگردان سینما که اخیرا فیلم «هزارپا» را ساخته ، اما متقاضی نمایش آن در جشنواره فیلم فجر نبود، درباره وضعیت اکران این فیلم بیان کرد: «هزارپا» مراحل نهایی خود را طی میکند و تقریبا تا دو هفته آینده صداگذاری و دیگر اقدامات فنی آن به پایان میرسد و درصورت مساعد بودن اوضاع آنرا برای اکران نوروزی ارائه خواهیم کرد.

داودی درباره نمایش ندادن فیلم خود در جشنواره فجر هم اظهار کرد: مشکل من رساندن فیلم به جشنواره نبود چون از ابتدا اعلام کرده بودم براساس تجربه و تشخیص خودم ترجیح میدهم «هزارپا» بدون نمایش در جشنواره فجر به اکران عمومی برسد؛ این در حالی است که بسیاری دیگر از فیلمهایم در زمان شرکت در جشنواره و نیز اکران عمومی با استقبال مخاطبان روبرو شده است اما برای این فیلم به نظر بهتر بود بی واسطه جشنواره پس از ساخت به اکران عمومی برسد.
او ادامه داد: این مسئله هم ارتباطی به خوب یا بد بودن جشنواره فجر ندارد چون جشنواره فیلم فجر به هر حال ویژگیهایی دارد که برای بعضی فیلمها مفید است و برای برخی دیگر از فیلمها مفید نیست. برای من براساس تجربه مستقیمی که داشتم و اینکه فیلم «زادبوم» با وجود چهار جایزهای که از همین جشنواره گرفت، دچار حاشیه شد و چند سال در محاق توقیف قرار گرفت، عقل حکم میکرد که از یک سوراخ دوبار گزیده نشوم.
داودی درباره پخشکننده فیلم «هزارپا» هم گفت: با توجه به اینکه آقای سرتیپی در ساخت فیلم مشارکت داشته، مسئولیت پخش بر عهده ایشان قرار گرفته است.
وی همچنین درباره برخی شایعات مبنی بر اینکه بیشتر، فیلمهایی که در جشنواره موفق به کسب جایزه شدند امکان نمایش در اکران نوروزی را پیدا میکنند، اظهار کرد: بنا به تجربه و سابقهای که در شورای صنفی نمایش دارم میگویم که ابراز چنین محدودیتی برای دیگر فیلم ها کاملا غیرقانونی است چرا که در هر زمانی از جمله اکران نوروزی وقتی قرار است فیلمی اکران شود براساس عرضه و تقاضایی که میان صاحب فیلم و سینمادار وجود دارد کارها دنبال میشود و در این میان شورای صنفی نمایش حق دخالت ندارد بلکه فقط نظارت میکند؛ بنابراین چنین مسائل و اظهاراتی براساس قانون و قاعده نیست و اگر اتفاق بیفتد یا براثر فشارها، و اعمال نظرهای بیرونی و فراقانونی است و یا قاعده ای غیرقانونی بر اساس منافع که قابل بررسی و پیگیری است.

منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ماه رمضان، افزایش قیمت بلیت یا ترامپ؟ ماجرای گیشه نوروزی سینما و انتظاراتی که برآورده نشد
- ۲ میلیون تماشاگر طی ۵ هفته؛ آیا گیشه سینماها در اکران نوروزی ناکام ماند؟
- «موسی کلیمالله»؛ دومین فیلم پرفروش اکران نوروزی
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- گزارشی از فروش فیلمهای روی پرده؛ یک فیلم کمدی پیشتاز گیشه سینماها/ برنده سیمرغ مردمی ۱۴۰۳ در رده هفتم
- اعلام فیلمهای اکران نوروز ۱۴۰۳/ ۴ فیلم جشنواره فجر ۴۳ در نوبت اکران قرار گرفت
- اجرای طرح «اکران شبانه» سینماها در تعطیلات نوروز
- رایزنی برای ادامه اکران چند فیلم در نوروز
- پیشبینی همایون اسعدیان از گیشه فیلمهای جشنواره فجر و اکران نوروزی
- پاسخ همایون اسعدیان به حاشیههای اکران، بلیت نیمبها و …/ بلیت سینما ۱۰۰ هزار تومان میشود؟
- سمفا اعلام کرد؛ چند نفر در تعطیلات نوروزی به سینما رفتند؟
- یک اتفاق عجیب؛ پخش تلویزیونی یک فیلم در حال اکران
- همه آنچه میخواهید از اکران نوروز۱۴۰۲ بدانید/گیشههای چشم به راه!
- «بچههای طوفان» جایگزین یکی از فیلمهای اکران نوروزی شد
- اسامی فیلمهای اکران نوروزی اعلام شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





