تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۱۲/۲۲ - ۱۳:۳۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 152584

جنایت‌ بی‌دقت«جنایت بی‌دقت» به کارگردانی شهرام مکری در بخش سینمای جهان چهل‌وپنجمین جشنواره فیلم هنگ‌کنگ حضور خواهد داشت. هفت فیلم دیگر از فیلمسازان ایرانی هم در این جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش سینماسینما، این فستیوال که از دوازده فروردین به مدت دو هفته برگزار می‌شود در بخش سینماى جهان، هشت فیلم ایرانی «جنایت بى‌دقت» به کارگردانى شهرام مکرى، «منطقه پایانى» به کارگردانى بردیا یادگارى و احسان میرحسینى، «خط فرضى» به کارگردانى فرنوش صمدی، «مجبوریم» به کارگردانى رضا درمیشیان، «رادیولوژى یک پرتره» به کارگردانى فیروزه خسروانى، «دشت خاموش» به کارگردانى احمد بهرامى، «پسر-مادر» به کارگردانى مهناز محمدى و همچنین فیلم کوتاه هجده دقیقه‌اى «پنهان» آخرین ساخته جعفر پناهى را به نمایش خواهد گذاشت.

دو فیلم «رادیولوژى یک پرتره» و «دشت خاموش» در بخش مسابقه فیلم‌هاى اول و دوم این فستیوال هم به نمایش درمی‌آیند.

این جشنواره از قدیمى‌ترین فستیوال‌هاى آسیایی است و امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، امکان دعوت از میهمانان خارجى را نخواهد داشت. دربخش‌هاى دیگر این فستیوال مرورى بر سینماى ژاپن و بخش رقابتى فیلمسازان جوان چین هم به چشم می‌خورد.

«جنایت بی‌دقت» به تهیه‌کنندگی نگار اسکندرفر محصول موسسه فرهنگی هنری کارنامه است و پخش جهانی آن را نسرین میرشب در کمپانی «دریم لب» بر عهده دارد. این فیلم پیش از این در بخش رقابتی جشنواره هایی نظیر ونیز و شیکاگو به نمایش گذاشته شده و جایزه هوگوی نقره ای شیکاگو را بدست آورد. فستیوال های ویناله، توکیو فیلمکس، مد فیلم، شارجه، داکا و…. از دیگر جشنواره هایی هستد که «جنایت بی دقت» در آنها حضور داشت.

 

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها