فیلمهای منتخب منتقدان همیشه پیشنهادهای خوبی برای مخاطبان نیستند و گاهی اختلاف زیادی بین معیارهای آنها برای انتخاب یک فیلم خوب وجود دارد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از اسکرین رنت، هنر وابسته به تمایلات شخصی هر فرد و به نوعی خصوصی است. در زمینه سینما عموما با این مواجه هستیم که منتقدان فیلمی را نمیپسندند، اما همان فیلم در بین مخاطبان محبوب است. اما معکوس این قضیه نیز وجود دارد که با کمک آمار سایت «راتن تومیتوز» میتوان به آنها دست پیدا کرد.
درصد دقیق امتیاز فیلمها همیشه مشخص نیست، اما یک میانگین قابل اطمینان در اختیار ما قرار میدهد. در اینجا با فیلمهایی آشنا میشوید که بین امتیاز آنها از سوی منتقدان و مخاطبان اختلاف زیادی وجود دارد.
بچههای جاسوس «Spy Kids»

این فیلم سینمایی به کارگردانی رابرت رودریگز ساخته شده و با وجود نقش آفرینی بازیگران مشهوری مثل آنتونیو باندراس، الن کامینگ و الکسا وگا امتیاز آن از نگاه مخاطبان ۴۶ درصد ثبت شده است. این در حالی است که میانگین امتیاز منتقدان این فیلم ۹۳ درصد است.
جادوگر «The Witch»

رابرت اگرز یکی از کارگردانهای مدرن ژانر وحشت است. او برای ایجاد یک داستان شگفت انگیز فضایی خاص را در فیلم هایش خلق میکند. این فیلم سینمایی از نوع فیلمهای ترسناک با روند آهسته است و بیشتر روی تعلیق متمرکز میشود تا روی ترسهای ناگهانی. میانگین امتیاز مخاطبان به این فیلم ۵۳ درصد است که ممکن است به خاطر همین، سرعت روایت پایین و عدم جذابیت آن برای مخاطب باشد. منتقدان امتیاز ۹۰ را برای این فیلم ثبت کرده اند. البته فیلم جدید اگرز به نام «فانوس دریایی» در ژانر وحشت استقبال بیشتری از سوی مخاطبان داشت.
درود بر سزار! «Hail, Caesar!»

فیلمهایی که توسط برادران کوئن ساخته میشود، معمولا مورد پسند مخاطبان و همینطور منتقدان است که به همین دلیل از کارگردانهای برجسته سینما محسوب میشوند. اما این فیلم آنها که جورج کلونی نیز در آن بازی کرده نتوانست جای خود را در بین مخاطبان سینما پیدا کند و آنها امتیاز ۴۴ درصد را برای این اثر ثبت کرده اند. منتقدان هم بر خلاف سینمارو ها به این فیلم امتیاز ۸۶ را داده اند. «لبوفسکی بزرگ» فیلم دیگر این دو کارگردان است که از طرف منتقدان و مخاطبان مورد استقبال قرار گرفت.
او در شب میآید «It Comes At Night»

باز هم مخاطبان نسبت به فیلم ترسناکی که در طول نمایش حرکت خاصی انجام ندهد احساس ناخوشایندی داشتند و به آن امتیاز ۴۴ از صد را دادند. میتوان گفت به این دلیل که چند ماه قبل از اکران این فیلم، فیلم برنده اسکار «برو بیرون» ساخته اسپایک لی اکران شده بود، انتظار مخاطبان از این نوع فیلمهای ترسناک بالا رفته بود. امتیازی که منتقدان به «او در شب میآید» داده اند ۸۷ درصد است.
مورچهای به نام زی «Antz»

معمولا مخاطبان با انیمیشنهای کمپانی دریم ورکز ارتباط خوبی برقرار میکنند، اما این انیمیشن محصول سال ۱۹۹۸ که وودی آلن صدا پیشه آن است مورد توجه مخاطبان قرار نگرفت. در همان سال کمپانی پیکسار انیمیشن «زندگی یک حشره» را اکران کرده بود که بیشتر مورد استقبال قرار گرفت. مخاطبان امتیاز ۵۲ و منتقدان امتیاز ۹۳ را به انیمیشن مورچهای به نام زی داده اند.
ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین «Indiana Jones & The Kingdom Of The Crystal Skull»

در چهارمین فیلم از مجموعه فیلمهای سینمایی ایندیانا جونز، هریسون فورد در نقش اصلی حضور دارد. شایا لابوف نیز دیگر بازیگر این فیلم است و برخلاف آنکه بازیگر با استعدادی است در فیلمهای بلاک باستر موفق عمل نمیکند. در این یک مورد که مخاطبان امتیاز پایینی به فیلم داده اند (۵۴ از صد) نباید علت را از آنها جویا شد بلکه منتقدان باید توضیح دهند که چرا امتیاز بالایی به این فیلم داده اند.
کینگ کونگ «King Kong»

این فیلم که بازسازی اثر کلاسیک کینگ کونگ در سال ۱۹۳۳ بود، بیش از ۳ ساعت زمان داشت , به نظر میرسد برای مخاطبان خسته کننده باشد. از نظر آنها پیتر جکسون، کارگردان فیلم، چیز جدیدی برای ارائه نداشته است. منتقدان برای این فیلم امتیاز ۸۴ را ثبت کرده اند.
به سوی ستارگان «Ad Astra»

شاید شگفت آورترین و تازهترین فیلم در این لیست، به سوی ستارگان باشد که با امتیاز ۴۰ از صد، مشخص می شود به هیچ وجه به مذاق مخاطبان خوش نیامده است. اگرچه اتفاقات جالب و مهیجی در فیلمها افتاد که از جمله آنها میتوان به حضور راهزنان در ماه اشاره کرد. داستان این فیلم حتی با بازی برد پیت هم برای سینما روها جذاب نشد. اگر بخواهیم فیلم فضایی دیگری را مقایسه کنیم، مخاطبان سینما به فیلم «میان ستاره ای» بیش از منتقدان علاقه داشتند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





