جمعی از سینماگران خواستار عدم انحصار در عرصه نمایش خانگی و تقویت مدل های مختلف عرضه نمایش فیلم شدند.
به گزارش سینماسینما، متن کامل بیانیه این سینماگران به شرح زیر است:
«بی هیچ تردیدی توسعه مدلهای مختلف کسبوکار در صنعت فیلمسازی باید با افزایش حق انتخاب مردم، کاهش هزینه برای تمامی انواع کاربران و بینندگان فیلم و سریال با هر میزان تماشا و نیز گسترش بازار این هنر-صنعت همراه باشد و الزام و اجبار وبسایتها، پلتفرم ها و اپلیکیشنهای خصوصی و استارتاپها و ترافیک اپراتورها به استفاده از مدل دستوری که به توسعه فساد و رانت و کاهش حق انتخاب مردم منجر می شود ضربات جبران ناپذیری به کسبوکارهای خصوصی این حوزه وارد خواهد ساخت.
ما بر این باوریم وظیفه مسئولان تقویت مدل های مختلف کسب وکار عرضه نمایش آنلاین برای گسترش و تنوع سایت ها ، پلتفرم ها ، استارتاپها و اپلیکیشن ها است تا تماشاگران محصولات سینمای ایران بتوانند بر اساس سلیقه خود آزادانه دست به انتخاب بزنند نه اینکه شرایط خاصی بر آنان تحمیل شود.
ما معتقدیم شکوفایی و خلاقیت در عرصه هنر تنها با تنوع و ایجاد عرصه رقابتی بوجود خواهد آمد نه با انحصار.
همچنین می بایست شرایطی ایجاد شود تا بیشترین درآمد به جای واسطه ها به صاحبان و تولیدکنندگان آثار پرداخت شود تا تماشاگران اطمینان یابند درآمد فیلم ها به تولیدکنندگان آثار پرداخت خواهد شد و با کوتاه شدن دست واسطه ها صاحبان آثار با خیال راحتی به تداوم راه و ساخت آثار خلاقانه همت گمارند.»
مرتضی شایسته ،مهدی فخیم زاده ،علیرضا داوود نژاد ،کیومرث پوراحمد ، سید غلامرضا موسوی ،منیژه حکمت ، مهرداد فرید،علی ژکان، عبدالرضا کاهانی،مجید برزگر ،خسرو امیرصادقی ،علی سرتیپی،محمدمتوسلانی ، رضادرمیشیان،امید الف امیدی،محمد احمدی،جلیل اکبری صحت،حمید اعتباریان،حسن آقاکریمی، حسن امجدی مقدم،حبیب الله بهمنی،فریدون بخشایش،روح الله برادری،حسین تهرانی،سیروس تسلیمی،اصغر توسلی،مجید جوانمرد،اکبرخامین،سید جلال الدین دری، محسن دامادی،امیرشهاب رضویان،سیروس رنجبر،ساسان سالور،سامان سالور،رضا سبحانی،آرش سجادی حسینی،غزاله سلطانی، حجت سیفی،یوسف صمدزاده،صدیقه صحت،مجیدصدیقی،محمد عرب،سلیمان علی محمد،علی غفاری،بایرام فضلی،کامران قدکچیان،رهبر قنبری،حسن قلی زاده،حسین قناعت،بهرام کاظمی،علی محمد کاظمی،بهمن کامیار،غلامرضا گمرکی،منصور لشکری قوچانی،حسن نجفی،اصغرنصیری،مرتضی متولی،بهرام محمدی پور،مجیدرضا مصطفوی،حسن مصطفوی،ابراهیم مختاری،احد میکائیل زاده،شهرام مسلخی،فرهاد مهرانفر،اسماعیل میهن دوست،داود موثقی،خسرو ملکان،امیرشروین و….»
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- عسگرپور: رئیسجمهور دستور بازنگری دهد/ این مصوبه موجب رانت و انحصار است
- نامه پلتفرمهای نمایش خانگی به رییس جمهور
- رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت: به ازای هر ثانیه نمایش استعمال دخانیات در تولیدات نمایشی، جریمه ۲۱۰ میلیونی اعمال شود
- درآمد ۲۲ هزار میلیاردی اپراتورهای اینترنتی از محل پلتفرمها
- تاکید بر اهمیت کپی رایت فیلمهای خارجی؛ طغیان تهیهکنندگان علیه پخش آگهی در پلتفرمهای نمایش خانگی
- درباره «بازنده» / لبه تاریکی
- تهیهکننده سینما مطرح کرد: کوچ سینماگران حرفهای به پلتفرمها و فیلمهایی که تعطیل میشوند
- ملبورن، ادینبورو، کلگری و نیوزیلند؛ «کیک محبوب من» در چهار جشنواره بینالمللی
- اطلاعیه شورای ورزش سازمان صداوسیما در پی حواشی اخیر
- در پاسخ به توهین مدیر پلتفرم نماوا تعلل نکنید؛ نامه سرگشاده یک انجمن سینمایی به شورای صیانت خانه سینما
- نظارت سازمان سینمایی به نمایش آثار سینمایی خارجی در پلتفرمها
- پخش سریال «حشاشین» در ایران ممنوع شد
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- صحبتهای یک مجری درباره ممنوعیت کار در تلویزیون و دعوت دوباره
- با ابلاغ رئیسجمهور؛ اعضای کمیته تدوین سیاستهای شبکه نمایش خانگی منصوب شدند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





