فیلم «هندی و هرمز» به کارگردانی عباس امینی در سه جشنواره بین المللی در کشورهای امارات، ایرلند و ایتالیا به روی پرده میرود.
به گزارش سینماسینما، «هندی و هرمز» به کارگردانی و تهیهکنندگی عباس امینی و نویسندگی حسین فرخزاد و عباس امینی در بخش مسابقه هفتمین جشنواره فیلم شارجه، سیاُمین جشنواره بلفاست ایرلند و فستیوال جهانی یونیسف در فلورانس ایتالیا به روی پرده خواهد رفت.
«هندی و هرمز» پیش از این در ۴۰ جشنواره بین المللی فیلم حضور پیدا کرده است که از جمله آن می توان به جشنواره بینالمللی فیلم برلین، ونکوور، داکا، ادینبورگ انگلستان و ال کینو اشاره کرد. این فیلم همچنین توانسته جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلمهای ایرانی زوریخ، بهترین فیلم و فیلم نامه جشنواره زاکورا، بهترین فیلم نامه جشنواره فیلمهای ایرانی استرالیا در ملبورن و جایزه نتپک جشنواره جهانی فجر را به خود اختصاص دهد.
فیلم سینمایی «هندی و هرمز» که محصول مشترک ایران و جمهوری چک است، با بازیگران بومی ساخته شده و روایتگر داستان هندی و هرمز، دو نوجوانی است که طبق سنت مردم جزیره با هم ازدواج میکنند. آنها درکی از یکدیگر ندارند اما دنیای ناشناخته و جذاب ارتباط با همدیگر، آنها را به همبازیهایی صمیمی تبدیل میکند؛ اما این بازی که نامش زندگی است هر لحظه برای آنها خطرناکتر میشود.
حامد علیپور، زهره اسلامی و محمد بانوج بازیگران «هندی و هرمز» هستند و از سایر عوامل فیلم می توان به مدیر فیلمبرداری: اشکان اشکانی، طراحصحنه و لباس و دستیار کارگردان: آزاده موسوی، صدا بردار: رضا تهرانی و حسین پوررحیمی، تدوین : شهروز توکل و احسان واثقی، آهنگساز : مهران قائدی پور، صدا گذار : مهرشاد ملکوتی، مدیر تولید : حسین فرخزاده، سرمایه گذاران : مهروا اروین، اندره شافر و پوریا حیدری اشاره کرد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «مرز بیپایان» برگزیده جشنواره تفلیس شد
- جایزه بهترین فیلم و بازیگر جشنواره هند برای «مرز بی پایان»
- نمایش «نگهبان شب» در جشنواره تفلیس
- «مرز بیپایان» از جشنواره رتردام جایزه گرفت
- درخشش فیلمهای ایرانی در جشنواره فیلمهای پلیسی فرانسه
- «کشتارگاه» در جشنواره فیلمهای پلیسی/ گفتگوی سینماسینما با عباس امینی/ داستان گوسفندهایی که تبدیل به دلار میشوند!
- معرفی برگزیدگان جشنواره بوسان/ سه فیلم ایرانی برنده جایزه شدند
- راهیابی «من اینجا هستم» به جشنواره فیلم شانگهای
- یک پیشنهاد لذتبخش/ نگاهی به فیلم «کشتارگاه»
- گفتوگو با کارگردان «کشتارگاه»/ همگی در برابر اتفاقات بیحس شدهایم
- گنجی که دهان روح را تلخ می کند/ نگاهی به «کشتارگاه»
- طمع/ نگاهی به فیلم «کشتارگاه» ساختهی عباس امینی
- «کشتارگاه» در راه اکران آنلاین/ عباس امینی: اکران آنلاین، فرصتی برای فیلمهای مستقل است
- روز ششم فیلم فجر نمایش «کشتارگاه» «مردن در آب مطهر» / گزارش تصویری
- متفاوت و زیبا و بهیادماندنی/ نگاهی به فیلم “درباره الی”
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





