تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۱۰/۰۷ - ۰۹:۰۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 128005

شهریار بحرانی برای اولین بار در سینمای ایران دکوپاژ اولیه سکانس های پرهزینه فیلم اخیرش را با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در استودیو مجازی انجام می دهد.

به گزارش سینماسینما، به نقل از روابط عمومی پروژه؛ این اقدام برای شبیه سازی، مطالعه از درون، بررسی رنگ و نور، زوایای دوربین و زمان بندی دقیق قبل از فیلمبرداری، توسط دکتر میثم احمدی متخصص هوش مصنوعی به عنوان مدیر پروژه فوق انجام می گیرد.

در این فرآیند به کمک هوش مصنوعی صحنه  مورد نظر، بازسازی شده و با استفاده از عینک های واقعیت مجازی( Virtual Reality یا VR) قابل رؤیت می شود. در این مرحله از ساخت فیلم  تورج منصوری مدیر فیلمبرداری، عبدالحمید قدیریان مدیر هنری و امیر کاملان زرگر زرین مدیر جلوه‌های ویژه بصری «آفتاب نیمه شب»، بحرانی را همراهی می کنند.

شایان ذکر است که تاکنون در فیلم های دفاع مقدس و یا مشابه از جلوه های ویژه کامپیوتری و میدانی بهره گرفته شده است. اما بحرانی در «آفتاب نیمه شب» با توجه به  موضوع بکر و خاصی که به تصویر می کشد، به منظور کاهش هزینه صحنه های پیچیده آن و استانداردسازی فیلم از واقعیت مجازی بهره می گیرد. این موضوع برای نخستین بار در صنعت فیلمسازی کشور در حال اجراست. در حالی که قوی ترین و پرهزینه ترین فیلم های اخیر هالیوود و سینمای جهان با استفاده از این تکنولوژی ساخته شده اند.

بحرانی بنا دارد تا پس از اتمام پروژه «آفتاب نیمه شب» از هوش مصنوعی و استودیو مجازی (پروداکشن مجازی) در فرآیند تولید سریال «ملک سلیمان نبی (ع)» نیز در سطح وسیع تری  استفاده  کند.

در خلاصه داستان «آفتاب نیمه شب» آمده است: « این فیلم سرگذشت مردان بلندبالایی است که پس از پاییز ۶۳ با تلاش و مشقت، در روزگار تنهایی و مظلومیت، مجاهدانه جنگیدند.»

فهرست برخی از عوامل فیلم سینمایی «آفتاب نیمه شب» از این قرار است: تهیه کننده و کارگردان: شهریار بحرانی، جانشین تهیه کننده و مجری طرح: محمدرضا رمضانی فرانی، نویسنده: سیدمحمد حسینی، مدیر هنری:  عبدالحمید قدیریان، مدیر فیلمبرداری: تورج منصوری، فیلمبرداران: سعید صادقی، مصطفی دالایی، مرتضی اکبری، عکاس: نادر فوقانی، مشاور تهیه کننده: محمد صادق آذین، مدیر تولید: فرهاد کی‌نژاد، بازیگردان: محمد حاتمی ، دستیار اول کارگردان: یعقوب غفاری، طراح صحنه و لباس: علی نصیری نیا، طراح چهره پردازی: سید جلال موسوی، تدوین: مهدی اسدی، صدابردار: سیدمحمود محمودکاشانی، جلوه‌های ویژه بصری: امیر کاملان زرگر زرین، جلوه‌های ویژه میدانی: ایمان کرمیان، مدیر برنامه ریزی:  مجید حقی طارونی، برنامه ریز: منصور میرشکاری، منشی صحنه: ابوالفضل زحمتی، مستندسازی پشت صحنه: مسعود قندی، مدیر تدارکات: مسعود شرفی کیا، روابط عمومی: سمانه احمدی.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها