معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی میگوید: جلسات بررسی مجدد فیلمهایی که در اکران مشکل داشتند درحال برگزاری است اما تاکنون درباره هیچ فیلمی تصمیمگیری نشده است.
به گزارش سینماسینما، حبیب ایلبیگی با اشاره به آخرین وضعیت کمیتهای که برای رسیدگی به فیلمهای مشکلدار و توقیفی در سازمان سینمایی شکل گرفته است، گفت: ما در این کمیته فیلمها را بررسی میکنیم و درباره آنها گفتوگو میکنیم اما این فیلمها هرکدام دارای مسائل و مشکلاتی مختص به خود است و باید اصلاحاتی انجام بدهند و مسئله هر فیلم با فیلم دیگر تفاوت دارد.
وی با اشاره به اینکه در جلسات دو گروه از فیلمها در اولویت بررسی هستند، گفت: برخی از فیلمها قبلاً توانسته بودند پروانه نمایش بگیرند اما فرصت نمایش نداشتند یا به هر دلیلی امکان نمایش پیدا نکردند. برخی فیلمهای دیگر نیز با مجوز ارشاد ساخته شده بودند اما نتوانسته بودند پروانه نمایش لازم را کسب کنند. ما در جلسات کمیته این دو گروه را ابتدا بررسی میکنیم و طبیعی است که اولویت ما فیلمهایی است که در یکی دو سال گذشته دچار مشکل شدهاند. البته به مرور به فیلمهای متأخر نیز میرسیم.
ایلبیگی ادامه داد: گروهی از فیلمها هستند که بدون پروانه ساخت و بدون مجوز وزارت ارشاد ساخته شدهاند. از آنجا که براساس قانون؛ وزارت ارشاد در قبال این فیلمها تعهد و مسئولیتی ندارد، بررسی وضعیت امکان نمایش آنها در اولویت نیست.
وی در پاسخ به این سوال که گفته میشود مشکلات فیلمهایی همچون خانه پدری، کاناپه، رستاخیز، عصبانی نیستم، خانه دختر، ارادتمند نازنین بهاره تینا و آشغالهای دوستداشتنی در این کمیته بررسی و حل شده است، گفت: تاکنون چند جلسه برای حل مشکل فیلمهایی که جزو دو گروه اول هستند، برگزار شده و بحثهای بسیاری درباره این فیلمها صورت گرفته اما تصمیم نهایی درباره هیچ فیلمی گرفته نشده و هیچ فیلمی از توقیف خارج نشده است.
منبع: ایلنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بررسی توقیف و انتظار ۶ ساله اکران «قاتل و وحشی»
- توقیف فیلم سینمایی «آنتیک» بهدلیل کپیبرداری غیرمجاز
- ۱۸ فیلم سینمایی بدون مجوز ساخته شده/ ساخت فیلم «بدون مجوز» قابل کنترل نیست
- گشت ارشاد فکری در سینما/ بیانیه کانون کارگردانان سینما در واکنش به حمله به خانه کارگردان جوان
- نماوا دوباره بیانیه داد؛ پیگیری حل مسائل از مراجع قانونی
- بیانیه ساترا درباره توقف پخش سریال «سووشون»
- واکنش کارگردان به توقیف سریالش و فیلتر نماوا/ نرگس آبیار: در برابر این حذف بیرحمانه، سکوت نخواهیم کرد
- پس از انتشار اولین قسمت «سووشون»؛ نماوا فیلتر شد
- یادداشت کیوان کثیریان/ نامهای به ساترا؛ جهانِ تصویر، تحت کنترل شماست
- وحید آگاه، وکیل دادگستری: اخذ مجوز تولید و پخش از ساترا مبنای قانونی ندارد
- معمای پیچیده یک سریال؛ قسمت چهارم «تاسیان» بدون مجوز، منتشر شده است
- آخرین وضعیت انتشار سریال «تاسیان»
- اقدام اعتراضی فیلیمو نسبت به توقیف سریالش؛ انتشار ۳ قسمت نخست «تاسیان» در یوتیوب
- توقیف را چه کسی در دامان فرهنگ ما گذاشت؟/ بیانیه اعتراضی کانون کارگردانان سینما در پی پخش نشدن قسمت جدید «تاسیان»
- خبرگزاری قوه قضاییه اعلام کرد؛ سریال «تاسیان» توقیف شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





