بازیگر، کارگردان هالیوودی و فعال حقوق بشر در ونکوور از تمام مسئولان و سیاستمداران خواست قدمهایی فعالانه و جدی در مقابله با خشونت و سوءاستفاده جنسی بردارند.
آنجلینا جولی در یک سخنرانی قدرتمند برای مسئولان حفظ صلح سازمان ملل که در ونکوور گردهم آمده بودند، از مذاکرهکنندگان بینالمللی خواست نقش خود را در پیشگیری و تنبیه خشونت جنسی جدیتر بگیرند.
جولی خشونت جنسی را «یک مانع اساسی برای دستیابی به برابری زنان و حقوق انسانی کامل» خواند و از حضار خواست خشونت جنسی را به عنوان یک سلاح بشناسند و نقش خود را برای جلوگیری از به وقوع پیوستن آن تمام و کمال ایفا کنند.
او گفت: خشونت جنسی از یک گلوله ارزانتر است و عواقبی طولانیمدت و ماندگار دارد که با پیشبینیپذیری منزجرکننده آشکار میشود و همین باعث میشود تا این حد به طور بیرحمانهای تاثیرگذار باشد.
او این سخنان را در قالب سخنرانی اصلی «کنفرانس وزارتی دفاع از صلحبانی سازمان ملل» در ونکوور ایراد کرد و همان طور که خودش اشاره کرد، حرفهای او در دورانی بیان میشوند که تضادهای فعلی آشکارا نشاندهنده این هستند که چطور از خشونت جنسی به عنوان یک سلاح استفاده میشود.
او به آوارگی دستهجمعی مسلمانان روهینگیا که در میانمار به وقوع میپیوندد اشاره کرد و گفت: خود سازمان ملل مدتی پیش اعلام کرد که تقریبا تکتک مهاجران زنی که از کمپهای موقتی واقع در بنگلادش فرار کردهاند، بازمانده یا شاهد خشونت جنسی از جمله تجاوز هستند.
جولی گفت: این تجاوز و حملهای است که به منظور شکنجه کردن، ایجاد وحشت، مجبور کردن مردم به گریختن و تحقیر کردن آنها طراحی شده و کاملا به سوءاستفاده از قدرت مرتبط است. این رفتاری جنایتکارانه است.
جولی همچنین اشارهای به گستره عظیم ادعاهای سوءاستفاده جنسی علیه مردان قدرتمند در هالیوود کرد. این نخستین صحبتهای جولی درباره این موضوع پس از مصاحبهاش با نیویورک تایمز درباره تجربه بدی که با هاروی واینستین داشت بود.
این بازیگر، کارگردان و فعال حقوق بشر در سازمان ملل گفت: در بیشتر موارد چنین جنایتهایی علیه زنان با خنده دیگران مواجه میشوند و آنها میخواهند آنها را در قالب بزهکاریهای کوچکی به تصویر بکشند که توسط کسانی صورت میگیرند که یک بیماری یا نیاز عظیم دارند و نمیتوانند خود را کنترل کنند. اما مردی که با زنان بدرفتاری میکند، چنین فردی نیست. او یک سوء استفادهگر است.
او از رهبران بینالمللی انتقاد کرد که با تجاوز و حمله جنسی مثل محصولی ناگزیر از تضادهای خشونتوار برخورد میکنند و طوری با آن رفتار نمیکنند که انگار یکی از مسایل مرکزی است که صلحبانان باید با آن مواجه شوند و آن را تنبیه کنند.
جولی گفت: حتی اگر این را قبول کنیم که خشونت جنسی یک جنایت است که به عنوان یک سلاح مورد استفاده قرار میگیرد، خیلیها هنوز به سادگی بر این باور هستند که نمیتوان کاری در مورد آن انجام داد. سخت است، اما غیرممکن نیست. ما قوانین، سازمانها و تخصصهای مورد نیاز در زمینه جمعآوری مدارک و شواهد را داریم. میتوانیم مجرمان را شناسایی کنیم. چیزی که الان موجود نیست، اراده سیاسی برای انجام این کار است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- آنجلینا جولی: غزه از زندانی در فضای باز در حال تبدیل شدن به یک گور دسته جمعی است
- آنجلینا جولی خواستار کمک به ترکیه و سوریه شد
- معرفی پروژه جدید آنجلینا جولی/ بازی در نقش یک خواننده افسانهای اُپرا
- شکایت متقابل آنجلینا جولی از برد پیت
- آنجلینا جولی: همکاری برد با کسی که به من تعرض کرد برایم سخت بود
- آنجلینا جولی از نحوه خروج آمریکا از افغانستان ابراز شرمساری کرد
- آنجلینا جولی با انتشار یک پست حمایتی از مردم افغانستان به اینستاگرام پیوست
- آنجلینا جولی نقاشی چرچیل را گران کرد
- آنجلینا جولی «رفتار نامعقول» را میسازد
- معرفی پروژه جدید آنجلینا جولی/ روایتی از بیماری ALS
- پردرآمدترین بازیگر زن جهان کیست؟/ تبعیض بین دستمزد مردان با زنان بازیگر
- سکانس طلایی/ بچه اشتباهی
- مروری بر واکنش برخی از هنرمندان خارجی به بحران کرونا/ شهرت و ثروت، در خدمت آسیبدیدگان از کرونا
- پیشتازی فیلم جدید آنجلینا جولی از «جوکر»
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما





