رییس شورای صنفی نمایش خانه سینما جشنواره جهانی و فضای ایجاد شده در این جشنواره را فرصت مناسبی برای سینماگران و علاقهمندان به سینما به منظور ارتباط و گفتوگو با سینماگران جهان دانست.
به گزارش سینماسینما، همایون اسعدیان درباره حضور هنرمندان و اهالی سینما در جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: اینکه جشنواره جهانی توسط خود اهالی سینما و تهیهکنندگان و کارگردانها و دستاندرکاران سینما برگزار میشود، بسیار کار خوب و شایستهای است. دوستان ما در سینما برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره طرحها و ایدههایشان را ارائه کردهاند و سال گذشته هم شاهد بودیم که دارالفنون را یکی از کارگردانهای سینما مدیریت کرد؛ این موضوع باعث شکلگیری ارتباط خوب بین سینماگران و یک حرکت مثبت است که طی این ۲ سال صورت گرفته است.
او ادامه داد: امسال هم مانند سال گذشته بیشتر مدیریتها با اهالی سینما است، نه مدیرانی که آشنایی با سینما ندارند. این ایده خوبی بوده که در سال گذشته نتایج مثبت آن را دیدهایم.
کارگردان «یک روز بخصوص» اظهار کرد: سینماگران علاقه زیادی برای حضور در جشنواره دارند اما همانطور که میبینیم بیشتر علاقهمندان به سینما و کسانی که تحصیلات در رشته هنر دارند به جشنواره میآیند که وقت کافی برای حضور در برنامههای جشنواره را دارند.
او افزود: من و بقیه همکارانم به دلیل مشغلههایی که داریم کمتر میتوانیم حضور داشته باشیم، اما من از هر فرصت کوتاهی استفاده می کنم و در جشنواره حضور مستمر خواهم داشت.
اسعدیان با اشاره به فضای ایجاد شده در جشنواره برای ارتباط با سینماگران جهان گفت: حضور در کاخ جشنواره و دیدن مهمانان خارجی معتبر که رضامیرکریمی دعوت کرده و مصاحبت با آنها قطعا لذتبخش خواهد بود. طبیعتا من هم سعی میکنم حضور داشته باشم، اما با تشکیل باشگاه جشنواره برای دانشجویان و علاقهمندانی که وقت کافی دارند ظرفیتهای خوبی ایجاد شده که میتوانند به خوبی از این فضا و شرایط ایجاد شده بهره ببرند.
رییس شورای صنفی نمایش درباره گزارشی که هفته گذشته دبیر جشنواره جهانی به سینماگران ارائه داد، گفت: میرکریمی وظیفه نداشت که توضیح دهد، اما به جای اینکه به مدیران دولتی فقط یک گزارش مکتوب بدهد، آمد در خانه سینما و به اهالی سینما گزارش جشنواره را ارائه داد. این کار باعث شد که اهالی سینما حس سهیم بودن در جشنواره را داشته باشند و بدانند که میتوانند نظراتشان را بگویند.
او افزود: در جشنواره جهانی حسهای خوبی وجود دارد و رضا میرکریمی در ایجاد این حسها بیشترین تاثیر را داشته و به خوبی این کار را انجام داده است، باید به او تبریک گفت.
سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ۸-۱ اردیبهشت ۱۳۹۶(۲۸ تا ۲۱ آوریل ۲۰۱۷) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار میشود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در نشست خانه سینما مطرح شد؛ بازداشت هنرمندان، حذف پروانه ساخت و پویش آب
- مراسم گرامیداشت روز ملی سینما برگزار شد؛ سینمای متفاوت را خفه نکنید/ صدای ما، صدای مردم است
- اسعدیان: خانه سینما بنگاه کاریابی نیست/ حسینی: سند ملی سینما را قبول نداریم
- همایون اسعدیان مدیرعامل خانه سینما شد
- همایون اسعدیان مطرح کرد؛ «پیر پسر» پروانه نمایش دارد ولی قراردادی در شورای صنفی نمایش ندارد
- فیلمی در نوبت عید فطر به اکران اضافه نمیشود/ اسعدیان: پیشنهاد شورای صنفی نمایش برای بلیت، بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان بود
- نامه یک دستیار کارگردان به همایون اسعدیان/ به ماجرای فساد در سینما، پلتفرم و تلویزیون، کلانتر نگاه کنید
- دبیر شورای صنفی نمایش مطرح کرد: اکران عیدفطر به جای اکران نوروز ۱۴۰۴/ ارائه طرحی برای تغییر قیمت بلیت سینما
- «دایی جان ناپلئون» وفادارانهترین اقتباس سینما است/ هزینه سانسور ادبیات کمتر از سانسور سینما است+ ویدئو
- همایون اسعدیان مطرح کرد؛ از دعوا بر سر اکران ۱۰ فیلم کمدی تا اجبار در دادن یک حق وِتو
- به مناسبت عید سعید فطر؛ شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، بهرام افشاری و هانده اَرچل روی پرده سینماها
- رایزنی برای ادامه اکران چند فیلم در نوروز
- پیشبینی همایون اسعدیان از گیشه فیلمهای جشنواره فجر و اکران نوروزی
- همایون اسعدیان: نمیدانم چرا وزیر ارشاد دوست دارد هر هفته حرف بزند؟/مسئولین شبها مسابقه دارند که فردا چه بگوییم تا مردم بیشتر عصبانی شوند!
- گفتوگوی کیوان کثیریان با همایون اسعدیان و سعید عقیقی در برنامه «خط فرضی»: عدهای دوست ندارند چهره واقعی جامعه را در سینما ببینند/ معاصر بودن از دموکراسی و احترام به حق دیگران میآید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





