آیدین سیار سریع در ستون طنز روزانه خود مطلبی را پیرامون نامزدی اسکار اصغر فرهادی و واکنش جواد شمقدری و بهروز افخمی منتشر کرده است.
به گزارش سینماسینما، این طنزنویس در اینباره نوشته است:
شبکه اجتماعی اینستاگرام در روزهای اخیر امکان پخش زنده و ارتباط تصویری با فالوئرها را برای همه فراهم کرده که جا دارد از همین جا برای ملت شریف ایران صبر جمیل آرزو کنیم. دیروز هم اکانت اینستاگرام رئیس جمهور ظاهرا قصد امتحان کردن این امکانات جدید را داشته که ناغافل دستش به گزینه های اشتباهی خورده و باعث شده که فالوئرهای ایشان چند لحظه ای با کفش و جوراب حضار ارتباط زنده تصویری داشته باشند.
امید داریم چهره های محبوب ملت هم از این امکان جدید برای ارتباط تصویری با مخاطبان خودشان استفاده و آنها را از گمراهی خارج کنند. برای شروع آقای عباس جدیدی می تواند شیوه جدا کردن شاخ بز بدون احتیاج به سناریو را برای هنرمندان توی خونه تشریح کند.
*
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران گفته: «ساختمان بیمارستان لولاگر خشتی است و مقاومت کافی را ندارد.»
از مسئولین خواهشمندیم هرچه سریعتر فکری به حال این بیمارستان کنند. در مرحله اول وجود بیمارستانی به نام لولاگر و همچنین وجود فردی به عنوان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران را تکذیب کنند. در مرحله بعد هم خدا بزرگ است. بالاخره یک اتفاقی می افتد.
*
دبیر شبکه ملی تحقیقات سرطان ضمن اشاره به نگرانی مردم از تاثیر پارازیتها در افزایش ابتلا به سرطان گفته: شواهد ما بسیار کم و محدود است و هنوز در مرحلهای نیستیم که به صورت قطعی در باره آن صحبت کنیم.
ضمن عرض سلام و تهیت و ارسال خسته نباشید خدمت دوستان، عرض می کنیم جای هیچگونه عجله نیست. آرام آرام تحقیقات را پیش ببرید، ما هر وقت مبتلا به سرطان شدیم اطلاع می دهیم.
*
فروشنده نامزد نهایی اسکار برای فیلم های خارجی شد. یکی از سوالاتی که برای هموطنان ایجاد شده این است که ما الان باید چه کار کنیم؟
عرض شود که اگر علاقمند به سینما هستیم باید خوشحال شویم. اگر علاقمند به نظریات توطئه هستیم باید ناراحت شویم چون هالیوود از این طریق در پی ترویج بی غیرتی در میان ماست. اگر بهروز افخمی هستیم باید هر چی دم دستمان هست بشکنیم و بعد خودمان را بیندازیم در آغوش فراستی و سه مرتبه بگوییم: نمی خوام! اگر شمقدری هستیم باید سریع زنگ بزنیم به آکادمی اسکار و به بچه ها سفارش کنیم که هوای اصغرو داشته باشن. اگر کارگردان فیلم اولی هستیم باید دوربین روی دست بگیریم و دستگاه کپی از اصغر را روشن کنیم. اگر منتقدیم باید سر تکان دهیم و برای افت کیفیت هر ساله ی سینمای جهان افسوس بخوریم.
*
و در پایان:
معاون کل نظارت بر فرآورده های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: گاهی خمیرمرغ در تولید کالباس و سوسیس ، همبرگر و حتی کباب کوبیده استفاده می شود درحالیکه استفاده از خمیرمرغ در این فرآورده ها ممنوع است.
در این راستا جمعی از گربه ها طی تجمعی اعتراض آمیز از انکار نقش خود در تهیه سوسیس و کالباس انتقاد کرده و خواهان سهمی برابر با مرغ جهت تولید کالباس ها و سوسیس های گوشت (!) شده اند. در این زمینه یک گاو و یک گوسفند نیز در حالی که از وضعیت بوجود آمده اعلام نارضایتی می کردند به خبرنگار ما گفتند: ما هم که کلا این وسط هیچ نقشی نداریم! بقیه جانداران نیز طی نامه ای سرگشاده از صاحبان کارخانه های سوسیس و کالباس خواستند تا به طور مساوی از آنها در محصولات خود استفاده کنند.
وجود بیمارستان فرسوده تکذیب می شود.
صفحه روزانه #شهرونگ ▪️هفت بهمن ۹۵
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- در آمریکا تب اسکار بالا میرود
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- اولین اخبار غیر رسمی درباره فیلم اصغر فرهادی
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- سه فیلمساز ایرانی در آکادمی داوری؛ فیلمهای بینالمللی واجد شرایط اسکار معرفی شدند
- «فروشنده» در آینه مکتب نقد عمیقگرا / فیلمی که مخاطبانی فراگیر دارد
- موفقیت «یک تصادف ساده» در گیشه سینماهای فرانسه و آمریکا
- «ارتفاع پست»؛ پرواز اضطراب و امید بر فراز خاکِ ایران
- درباره انتخاب نماینده ایران برای معرفی به آکادمی اسکار/ تا خورشیدی بالای سرت، چه وقت دوام بیاورد
- یادداشت محمد حقیقت/ رکوردشکنی «یک تصادف ساده» در فرانسه/ نگاهی به فروش فیلمهای سه فیلمساز مهم
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





