یک میلیون بازدید از سایتهای مستهجن بنا بر آمار یکی از استادان دانشگاه تهران، نشان از چه دارد؟ بله، نشان از بحران دیگری دارد که در زیر پوست شهر در حال پیشروی است و طبق معمول نهتنها این عارضه را کتمان میکنیم، بلکه قاعدتا تمامی این میزان بازدیدکننده را منحرف خواهیم خواند و خب بهسلامتی طبق معمول صورتمسئله را با این روش پاک کردهایم! در چهار دهه گذشته به پنهانکردن میزان آسیبهای اجتماعی و نحوه رشد این آسیبها در لایههای زیرین جامعه عادت کردهایم و هیچگاه نخواستیم با اطلاعرسانی صحیح و هدفمند افکار عمومی را حساس کنیم و نتوانستیم این بیماریهای اجتماعی را درمان کنیم! یادمان میرود جامعه و علل بروز و ظهور این عارضههایش به تحقیق و پژوهش و اطلاع افکار عمومی از آسیبهای این عارضهها نیاز دارد و تا افکار عمومی به این آسیبها حساس نشوند، شانسی برای جلوگیری از بسط و گسترش عارضهها نداریم و پس از اطلاعرسانی به افکار عمومی، باید علل و ریشهها به صورت علمی تحلیل شود تا بتوان مراحل درمان را – با یک برنامه جامع در راستای توانبخشی جامعه در زمینه مسائل جنسی و اطلاعرسانی درباره این نیاز طبیعی – پیش برد و راههای طبیعی و در چارچوب آموزههای دینی را برای درمان این عارضهها دنبال کرد! درباره عوارض بحرانزای اجتماعی، خود را به ندیدن و نشنیدن زدن، نشانه بارز مدیریتی است که میخواهد در فضای مجازی جامعه آرمانی را برای خود تصویر کند تا بهزور به همه مردمان بگوید حالمان خوب است! (تلویزیون حکایتش همان فضای مجازی است؛ چراکه وقتی از خانه پایت را بیرون میگذاری شاهد جامعه دیگری هستی که با جامعه تلویزیونی ۱۸۰ درجه متفاوت است!) یک میلیون بازدیدکننده سایتهای مستهجن نشانه یک بیماری فراگیر است که به مسائل جنسی و محدودیتها به صورت زیرپوستی واکنش نشان میدهد و هر کدام از این بازدیدکنندهها وقتی به مرحله اعتیاد به این سایتها میرسند، بمبهای متحرکی هستند که همه را تهدید میکنند. تهدیدی که نشاندهنده فوران نیازهای جنسی است که جامعه و مدیریت اجتماع به جز نهی و پنهانکاری راهحل دیگری برایش ندارد و افزایش طلاق و ازدواج سفید، نشانههای بهکارافتادن این بمبها هستند که در جایجای شهرها و روستاها در حال انفجار است. بترسیم از اینکه تعداد معتادان به این سایتهای مستهجن به میزانی برسد که از هر هشتاد ایرانی یکی به این وضعیت اعتیاد داشته باشد. هر کدام از این معتادان بهراحتی میتوانند به دلیل جذابیتهای جنسی و دیداری، لشکری از طرفداران این نیاز اولیه بشری را بسیج کنند و آنجاست که دیگر خیلی دیر شده است! مواجه با آسیبهای اجتماعی تنها با شعار سامان نمییابد و باید راههای علمی و کارشناسی با اتکا به فقه پویا و بهروز را جویا شویم تا بتوانیم جامعه جنسی را مدیریت کنیم که دنبال پاسخهایش در شبکههای مجازی نباشد! در قدم اول بپذیریم صحبت از مسائل جنسی و راههای مواجهه علمی با آن تابو نیست و چارهای نداریم که جواب روشن به سؤالات نسلی بدهیم که هنوز ذهنش بهشدت درگیر سؤالات جنسی است که پاسخش در این زمانه با فقه پویا و نظرات کارشناسی و علمی باید داده شود و نه با ندیدن و نشنیدن و منحرفخواندن صاحبان سؤالات… . تا دیر نشده -که تا حدودی شده است – متولیان کشور و مراجع دینی با تکیه بر فقه پویا و علوم جامعهشناسی روز پاسخهای روشن را دراینباره پیدا کنند؛ چراکه باید برای مهار این نیاز به صورت طبیعی رفتار کرد و این طبیعی رفتارکردن چالشی جدی برای دولت است و چارهای جز واردشدن به آن نداریم… .
منبع: شرق
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- هشدار برای یک فرونشست سینمایی
- توضیحات امیر حسین علم الهدی درباره اظهاراتش در یک برنامه تلویزیونی
- انتقاد علم الهدی از یک طرح عجیب : فیلمها قرار است بر اساس قرعه کشی در سینماها اکران شوند
- به احترام سینما/یادداشتی از امیر حسین علم الهدی
- انتقاد امیر حسین علم الهدی از استعفای انتخاباتی وزیر آموزش و پرورش
- همه ما در پول کثیف غوطه وریم/یادداشتی از امیر حسین علم الهدی
- چرا روند موفقیت فیلمسازان اول مختل میشود؟/یادداشتی از امیر حسین علم الهدی
- اعتراض تند علمالهدی به حذف فیلمهای هنر و تجربه از راهروهای سازمان سینمایی در زمان حیدریان
- امیر یوسفی یکی از نابغه های سینمای ایران است که روزی از این سرزمین خواهد رفت !
- تهدید جدی برای سینمای اجتماعی / یادداشتی از امیر حسین علم الهدی
- پست اینستاگرامی علم الهدی درباره عصبانی نیستم و طعنه وکنایه به مخالفان این فیلم
- امیرحسین علم الهدی :تلاوت قرآن زنده یاد عبدالباسط تکرار نشدنی است
- واکنش تند امیرحسین علم الهدی به اظهارات اخیر یامین پور
- انتقاد امیرحسین علم الهدی از حذف مستند زندگی فائزه هاشمی از جشنواره سینما حقیقت
- امیرحسین علمالهدی در گفتوگو با سینماسینما/ سیمرغ «هنر و تجربه» آدرس دقیق این سینما را نمایان میکند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





