کارگردان مجموعه «شام ایرانی» ضمن اظهار بیاطلاعی از تصمیم شبکه نسیم برای بازپخش این مجموعه، از بیتوجهی به سهم ۲۵ درصدی خود در امتیاز پخش آن گلایه کرد.
به گزارش سینماسینما، مجموعه «شام ایرانی» به کارگردانی بیژن بیرنگ این شبها برای دومین بار از شبکه «نسیم» در حال پخش است. این مجموعه سال ۹۰ برای عرضه در شبکه نمایش خانگی تولید شد و اولین بار سال ۹۳ روی آنتن شبکه نسیم رفت.
این مجموعه اگرچه فضای مفرحی دارد اما با لحاظ برخی نکات محتوایی و ساختاری، نسبت به بازپخش تلویزیونی آن ابهاماتی به وجود آمده و حتی برخی چهرههای حاضر در این مجموعه را به واکنش واداشته است. به ویژه که این مجموعه برای شبکه نمایش خانگی تولید شده و طبیعتا پخش آن از تلویزیون رویکردها و ملاحظاتی متناسب با چنین رسانهای را میطلبید.
بیژن بیرنگ در مقام طراح و کارگردان این مجموعه، درباره بازپخش مجموعه «شام ایرانی» و اینکه درباره روند بازپخش آن چه هماهنگیای با وی انجام شده گفت: من اطلاعی از این ماجرا نداشتم. درباره پخش دوباره این مجموعه با من صحبتی نشده و واقعا هم نمیدانم که این مجموعه را به چه صورت در تلویزیون پخش میکنند؛ آیا در آن ممیزی و اصلاحاتی انجام شده یا به همان صورت عرضهشده در شبکه نمایش خانگی روی آنتن میرود.
او با اشاره به امتیاز مادی مرتبط با حق پخش این مجموعه هم عنوان کرد: امتیاز پخش این مجموعه به موسسه «سینما ۲۴» تعلق دارد ولی من هم سهم ۲۵ درصدی از امتیاز این مجموعه داشتم. زمانی که بار اول این مجموعه پخش شد، به مدیر شبکه نسیم اطلاع دادم که من هم ۲۵ درصد از امتیاز تولید این مجموعه سهم دارم؛ به من گفته شد حق و حقوقم پیگیری میشود اما اتفاقی رخ نداد. خوب بود موسسه «سینما ۲۴» این سهم را در محاسباتش لحاظ میکرد.
بیرنگ اضافه کرد: با همه اینها اما خوشحال هستم که این مجموعه باردیگر از تلویزیون پخش میشود.
وی در پایان درباره اینکه خودش چه زمانی قرار است برای تلویزیون برنامهسازی کند، اظهار کرد: من همیشه قصدش را دارم که برنامه بسازم ولی شرایط آنطور که میخواهیم مهیا نیست. بالاخره برنامهسازی بودجه میخواهد، بهخصوص الان که بازیگر و عوامل به راحتی صحنه را ترک میکنند! بدون بودجه نمیتوان کاری را پیش برد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نوستالژی دهه شصت در شبکه نسیم
- «۱۰۰۱» و اهمیت همصدایی در سوگ
- موفقیت پویش «۱۰۰۱ امید» در آزادی ۱۲۵۴ زندانی جرایم غیرعمد
- زمان همه چیز را درست میکند؟/ «۱۰۰۱» جای خود را باز کرد
- صداپیشه «مهمونی» به «۱۰۰۱» پیوست
- «۱۰۰۱» با محسن کیایی میآید
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- مدیر شبکه نسیم مطرح کرد؛ آخرین وضعیت پخش «جنابخان»، «مهمانی» و چند برنامه دیگر
- تلفیق شادی و شایستگی؛ نگاهی به برنامه «آی نسیم سحری عید شد»
- بازگشت یلدایی جنابخان به تلویزیون
- فصل دوم «بگو بخند» تولید میشود/ معرفی داوران
- «همآهنگ» به مرحله استودیو رسید/ رونمایی از داوران و مجری برنامه سرود و موسیقی
- آغاز پخش «همآهنگ» از ۳۰ فروردین
- هیئت انتخاب برنامه تلویزیونی «همآهنگ» معرفی شدند/ پخش از شبکههای افق و نسیم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





