تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۰۹/۲۷ - ۱۷:۱۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 7624

جشنواره فیلم فجرخانواده بزرگ سینما درحال تکاپو برای آماده شدن برای بزرگترین جشن سینمایی ایران هستند . به گزارش سینما سینما ، به این بهانه سری به دفتر علی سرتیپی تهیه کننده فیلم سینمایی «دراکولا» رفتیم و گفتگویی مفصل با این تهیه‌کننده فعال سینمای ایران زدیم.

آقای سرتیپی امسال چه فیلم‌هایی برای حضور جشنواره فیلم دارید؟
سینمایی «دراکولا» به کارگردانی رضا عطاران را برای جشنواره امسال تهیه‌کنندگی کردم که طی دو، سه روز آینده فیلمبرداری آن به اتمام می‌رسد. فیلم دیگری که من به عنوان پخش کننده فیلم هستم، «بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا است که برای نمایش در سی‌‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر آماده است.

امسال دهه جشنواره را از افراد تئاتری انتخاب کردند نظرتان درباره محمد حیدری دبیر جشنواره امسال و تعامل وی با سینماگران چیست؟

محمد حیدری فردی باهوش از لحاظ اجرایی است و با توجه به دو سالی که وارد سینما شده تعامل خوبی با سینماگران داشته و می‌توان گفت گروه خوبی هم آورده و به نظر می‌رسد که امسال جشنواره خوبی به لحاظ کیفیت و کمیت پیش رو داریم.

چون من پخش کننده و بعضی از فیلم‌ها هستم تعدادی از فیلم‌ها را دیدم و به نظرم فیلم‌هایی با کیفیت خوبی بودند.

با توجه به اینکه امسال هیئت انتخاب فیلم‌ها برای جلوگیری از ایجاد حاشیه، معرفی نشدند، شما با این موضوع موافق هستید؟

از یک لحاظ شاید خوب باشد از این نظر که دوستی و رفیق بازی و این مسائل بر روی انتخاب‌ها تأثیر نگذارد، اما متأسفانه سینمای ایران نمی‌شه چیزی مشخص نباشد.

خود من در حال حاضر حضور تعداد زیادی از افرادی که در هیئت انتخاب هستند اطلاع دارم و در واقع می‌توان گفت همه دست‌اندرکاران و عوامل فبلم‌ها از این موضوع با خبرهستند و خودشان شاید اینجوری فکر می‌کنند که کسی اطلاع ندارد. اما در هر حال خود سینما همه چیز را بزرگ می‌کند و نمایش می‌دهد و چیزی مخفی نمی‌ماند.

حاشیه و حاشیه‌سازی هم جز ارکان اصلی سینما شده در چند سال گذشته، این حاشیه‌سازی‌ها چقدر به نفع سینمای ایران شده تاکنون؟
به نظر من حشایه در ذات سینما است و برای اینکه فیلم مطرح شود برایش حاشیه سازی می‌کنند اما حاشیه هم در نهایت به طور محدود جواب می‌دهد، یعنی در جشنواره‌ها در سال‌های مختلف شما دیدید که به خاطر همین حاشیه‌ها، برای تماشای فیلم صف می‌بندند اما در اکران عمومی فیلم شکست می‌خورد، همین امسال ما «مارادونا» را داشتیم که به سالن‌های فوق‌العاده کشید، اما در اکران عمومی موفق نبود. در نتیجه این حاشیه‌ها در دوران جشنواره جواب می‌دهد.

پردیس سینمایی کوروش سال گذشته، به عنوان بهترین سینمای جشنواره معرفی شد، امسال چه خدماعت و چه برنامه‌هایی را برای مردم ارائه می‌دهید؟

ما ۶سالن سینما که در یک طبقه است را در اختیار جشنواره قرار دادیم، امسال رودی روی عوامل فیلم‌ها با مردم را بیشتر می‌کنیم و در همه سالن‌ها اطلاع رسانی در خصوص فیلم‌ها و موضوع‌های آن را در اختیار مردم قرار می‌دهیم. همچنین سالن‌های سینمای دیگر امکان نمایش یک فیلم در ۲ یا ۳ سالن به طور همزمان ندارد و ما این امکان را برای مخاطبان خود داریم و امیدواریم امسال هم با توجه به ارائه خدمات خوب کیفیت سیستم صدا و تصویر، بتوانیم بهترین سینمای جشنواره شویم.
منبع : باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها