تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۳/۱۳ - ۱۸:۴۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 136764

«جورج کلونی» در واکنش به قتل یک شهروند سیاه‌پوست به دست افسران سفیدپوست پلیس آمریکا، خواستار اقدام فوری علیه همه‌گیری نژادپرستی در این کشور شد.

به گزارش سینماسینما، به نقل از گاردین، این هنرپیشه، کارگردان، تهیه‌کننده و فعال آمریکایی با انتشار مقاله‌ای در دیلی بیست با اشاره به ماجرای قتل جورج فلوید شهروند سیاه‌پوست آمریکایی خواستار ایجاد تغییرات سازمان‌یافته در اجرای قانون، عدالت کیفری و رهبری سیاسی در آمریکا شد و بر ضرورت اقدام فوری در مبارزه با همه‌گیری نژادپرستی در این کشور تاکید کرد.

این ستاره هالیوودی که دو جایزه اسکار و سه جایزه گلدن گلوب را در کارنامه هنری خود دارد، در بخشی از این یادداشت می‌نویسد: تردیدی وجود ندارد که جورج فلوید به قتل رسید، دیدیم که چگونه آخرین نفس‌هایش را در دستان چهار افسر پلیس کشید.

کلونی در ادامه واکنش جسورانه میلیون‌ها نفری که از سراسر جهان در اعتراضات به این اتفاق شرکت می‌کنند، را ستود: نمی‌دانیم این اعتراضات چه زمانی فروکش خواهد کرد. امیدواریم که فرد دیگری جانش را از دست ندهد. اما همچنین می‌دانیم که چیز زیادی تغییر نخواهد کرد. خشم و استیصالی که بار دیگر در خیابان‌هایمان شاهدش هستیم، یادآور آن است که به عنوان یک کشور از گناه اصلی برده‌داری چندان رشد نکرده‌ایم.

وی افزود: بیماری همه‌گیر در کشور ما این (نژادپرستی) است و با گذشت ۴۰۰ سال هنوز واکسنی برای آن کشف نکرده‌ایم.

این بازیگر ۵۹ ساله در پایان یادداشت خود از مردم خواست تا در انتخابات آتی ریاست جمهوری در این کشور، ترامپ را از کاخ سفید بیرون کنند: ما به سیاست‌گذاران و سیاستمدارانی نیاز داریم که به فکر برقراری یکسان عدالت برای تمام شهروندانشان باشند؛ نه رهبرانی که هیزم به آتش نفرت و خشونت می‌ریزند. تنها یک راه برای ایجاد تغییرات پایدار در این کشور وجود دارد که آن هم شرکت در انتخابات است.

جرج فلوید اوایل هفته جاری در اثر بدرفتاری یکی از ماموران سفیدپوست اداره پلیس مینیاپولیس به هنگام بازداشت، جان خود را از دست داد. مرگ این شهروند سیاه‌پوست با موجی گسترده از اعتراضات علیه رفتار بی‌رحمانه پلیس آمریکا با شهروندان آفریقایی-آمریکایی همراه شد.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها