تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۶/۱۳ - ۱۳:۲۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 95672

محمد مهدی حیدریان گفت: قانون برای همه است و همه باید آن را رعایت کنند.

به گزارش سینماسینما ،محمد مهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی،در خصوص اجرای قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان در حوزه مدیریتی خود گفت: قانون برای همه است و همه باید آن را رعایت کنند. اگر قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان شامل حال من هم بشود، به طور حتم آن را رعایت می‌کنم.

وی در پاسخ به انتقاد کارگردانان سینمای اجتماعی نسبت به اکران بیشتر از حد فیلم‌های طنز، گفت: اغلب سالن‌های سینما متعلق به بخش خصوصی است. ما تعدادی سالن بالقوه داریم؛ البته با کتابخانه‌ها و آموزش پرورش هم صحبت کردیم که به این ناوگان اضافه شوند؛ اما کار عمده اکران فیلم ها را بخش خصوصی انجام می‌دهد.

رئیس سازمان سینمایی افزود: اگر یک ژانر در موقعیتی به دلیل نیاز اجتماعی با اقبال بیشتری برخوردار باشد، همه باید خوشحال باشیم. مهم این است که فیلم در ژانر‌های مختلف داریم. به نظرم قوانین موجود و بازنگری در شیوه‌ اکران، مشکلات بسیاری را حل کرده است.

وی درباره‌ کیفیت فیلم‌های طنز در حال اکران اظهار کرد: وقتی فیلمی بالای ۱۵ میلیارد فروش می‌کند، یعنی چند بار دیده شده و حکایت از رضایتمندی قشری از جامعه دارد. اما اینکه یک ژانر بر کل سینما و ژانرهای دیگر غلبه کند، به ضرر کل سینماست. امیدواریم سیاست‌های ما در جهت حمایت از اکران و تولید فیلم‌ در ژانر‌های مختلف باشد.

حیدریان همچنین، در خصوص مهمترین برنامه‌های پیش روی سینما در آستانه‌روز ملی سینما اظهار کرد: به نظرم سینما گام بلندی را در حوزه اقتصادی برداشته است. علی رغم مشکلات و برخی سخت‌گیری‌ها، سینمای ایران روز‌های پر رونقی را سپری می‌کند. شاخص‌های فروش و جذب مخاطب و سرمایه‌گذاری در زیر ساخت‌های سینما استثنایی است و مهمتر اینکه این روند به همین کیفیت در سال‌های آینده ادامه دارد.

وی ادامه داد: به نظرم مهمترین اتفاقاتی که باید بیفتد، پاسخ به انتظار مردم است؛ یعنی فیلم‌هایی بسازیم که مردم به ایرانی بودنشان افتخار کنند. البته این به این معنا نیست که ما نقصی در جامعه نداریم؛ اما روایت این نقص نباید به گونه‌ای باشد که مردم نسبت به هویتشان دچار تلخی شوند. انتظار ما هم از سینماگران این است که نقد منصفانه کنند.

باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها