کارگردان فیلم سینمایی «هیس دخترها فریاد نمی زنند» معتقد است، رفع آسیب ها و مشکلات اجتماعی فقط با آگاهی و اطلاع رسانی در جامعه رفع می شود و در واقع سینما ابزار قدرتمندی برای تحقق این موضوع است.
به گزارش سینماسینما، پوران درخشنده افزود: ۶ سال پیش فیلم «هیس دخترها فریاد نمی زنند »را ساختم و وقتی اکران شد مسوولان به آن توجه نکردند و فقط مردم با تماشای آن، درد واقعی این فیلم را درک کردند و به من انرژی دادند که به موضوع معضلات اجتماعی بیشتر بپردازم.
وی اظهار کرد: بعضی ها بر این باور بودند که این فیلم سیاه نمایی است ولی مردم با نگاه های خود و بحث و تبادل نظر در مورد داستان «هیس دخترها فریاد نمی زنند» من را در مسیری قرار دادند که به معضلات اجتماعی اهمیت خاصی داده و بیشتر کار کنم.
درخشنده با تاکید بر اینکه علاج واقعه معضلات دردناکی مانند قتل کودکان مظلوم که اخیرا نیز آتنا دختر هفت ساله ای قربانی شده را باید قبل از وقوع پیدا کرد، ادامه داد: معضل و مشکلات آسیب های اجتماعی با آگاهی و اطلاع رسانی در جامعه حل می شود و در واقع سینما ابزار قدرتمندی برای تحقق این موضوع است.
کارگردان فیلم سینمایی «زیر سقف دودی» تصریح کرد: نقش سینما را در رفع آسیب های اجتماعی باید جدی گرفت و طبیعی است فیلمی که ساخته می شود، گوش شنوا نیز داشته باشد و به درستی منعکس شود.
درخشنده با بیان اینکه شفافیت نیز در به تصویر کشاندن معضلات اجتماعی بررسی و پیشگیری از آنها مهم است، گفت: ضرورت دارند فیلم های متعددی درباره آسیب های اجتماعی و پیشگیری از آنها با رعایت ممیزی ها و خط قرمزها، بطور شفاف به مردم نشان داده شود تا آنها هوشیارتر و آگاهانه تر در مقابله با این معضلات رفتار کنند.
وی تاکید کرد: فیلمسازان نیز باید بسیار کنجکاو باشند، یعنی بتوانند ببینند چه مشکل و معضلی در جامعه حاد و نیاز به بررسی و درمان دارد.
به گفته کارگردان فیلم سینمایی «پرنده کوچک خوشبختی» با بیان اینکه سینماگران حساس و فرزند زمانه خود باید باشند، افزود: نقش یک کارگردان این است که به اطراف خود نگاه کند و بیاندیشد که در شرایط کنونی چه فیلمی می تواند بسازد که مشکلی از مشکلات مردم را کمرنگ کند.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- پروانه ساخت سینمایی برای چهار فیلمنامه صادر شد
- مجوز ساخت سینمایی برای ۸ فیلمنامه صادر شد
- واکنشهای سینماگران ایرانی به درگذشت «مادر سینمای آسیا»
- معرفی داوران دو بخش مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- بالاخره در روز هشتم جشنواره اتفاق افتاد؛ معرفی داوران چهل و دومین جشنواره فیلم فجر
- پوران درخشنده : امیدوارم مسئولان پروانه ساخت «هیس پسرها گریه نمیکنند» را هر چه زودتر بدهند
- انگار پوران درخشنده هم باید فیلم فسیل بسازد تا به او مجوز بدهند
- داوران بخش ملی و بینالملل جشنواره۳۵ فیلم کودک معرفی شدند
- داوران جشنواره فیلم ۱۰۰ معرفی شدند
- نمایش بیش از ۱۰ فیلم ایرانی در بنگلادش/ دو ایرانی در جشنواره داکا داوری میکنند
- از سوی معاون اول رئیس جمهور؛ اعضای شورای سینما منصوب شدند
- خوشامد به نسلی که سینما را می شناسد
- معرفی داوران پنجمین جشنواره بینالمللی فیلم پرواز
- عکسی قدیمی از سه فیلمساز زن ایرانی
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما





