برنامه «هفت» جمعه شب، با حضور سیدابراهیم عامریان تهیهکننده فیلم هفتاد سی و حمزه صالحی یکی از نویسندگانِ این فیلم، روی آنتن رفت.
به گزارش سینماسینما، در میز نقد سینمای ایران، امیر قادری از فسیل یکی از محصولاتِ قبلی «عامریان فیلم» صحبت بهمیان آورد و نکاتی درباره این فیلم بسیار پرفروش و مورد استقبال مخاطبان، از سوی دو مهمان برنامه، گفته شد.
پس از پخش این برنامه، دو تن از نویسندگانِ فیلمِ «فسیل» که نامشان در عنوانبندی فیلم هم آمده، در یادداشتی دراینباره واکنش نشان دادند:
«لطفا از نردبان فسیل بالا نروید چرا که غصبی است!
سینمای کوچک و نحیف ما که برخی در آن ادعای بزرگی می کنند حالا نجابتش را نیز گم کرده.
متاسفانه در برنامهی سینمایی هفت به تاریخ ۷ دی ماه ۱۴۰۳، نویسندهای به نام آقای حمزه صالحی در رابطه با فیلمنامهی فیلم سینمایی فسیل و در حضور عوامل و کارشناسان برنامه به نحوی صحبت کرده و توضیحاتی ارائه داده است که گویی این فیلمنامه محصول نگارش شخص ایشان بوده است!
کلاه رفعت و تاج سلیمان به هر کل کی رسد حاشا و کلا (مولانا)
تعجب بیشتر جایی رقم میخورد که تهیهکنندهی فیلم فسیل نیز با آقای نویسنده در یک قاب بوده اما از خالقین اصلیاش هیچ نامی به زبان نیاورده است!
چنانکه در اسناد و مدارکِ موجود، فسیل در تاریخ ۲۴ آبان سال ۹۹ از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نویسندگی آرمین طهماسبی، علی باطنی و کریم امینی (کارگردان فیلم) پروانهی ساختی به شمارهی ۴۰۰۰۶۲۳۹ دریافت کرده است.
اگر آقایان مدعی هستند که فسیل مال آنهاست پس وزارت ارشاد کلاهش را بالاتر بگذارد چرا که انگار فیلم دیگری ساخته شده است و مجوز برای فیلمنامهی دیگری صادر شده!
اما هم ما میدانیم و هم مدعیان، که اینطور نیست و تنها دستگاه پروپاگاندای دوستان قدرت بیشتری دارد و حتی در ویکیپدیا برای خود نوشابه باز کردهاند. فقط کافی است متن نهایی فسیل که پروانهی ساخت گرفته با فیلم ساخته شده را روبروی هم قرار داده تا ببینیم آقای صالحی درست میگوید یا که خیر.
خمش کردم سخن کوتاه خوشتر که این ساعت نمیگنجد علالا (مولانا)
در نهایت اینجانبان علی باطنی و آرمین طهماسبی به عنوان خالقین اثر (فیلم سینمایی فسیل) از تمامی اهالی دلسوز سینما خواستاریم که با اینگونه بیاخلاقیها برخورد کنند و نگذارند چنین تبرهایی، به جان اندک نفسهای باقیماندهی سینمای ایران بیفتد.»
منبع: کافه سینما
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- شبنشینی غیرایرانی در هفتِ یلدایی
- «فسیلِ» قاچاق شده آنلاین اکران میشود
- جدیدترین آمار فروش فیلمها/ «فسیل» همچنان پیشتاز گیشه سینماها
- جدیدترین آمار فروش فیلمها/ «هاوایی» در رتبه اول
- افخمی: «بی بدن» را به جای «صبح اعدام» وارد مسابقه کنید
- فسیل ۳۰۰ میلیاردی شد
- گیشه سینما تا ۱۰۰۰ میلیاردی شدن چقدر فاصله دارد؟
- تازهترین آمار فروش سینما/ فقط یک فیلم از پنج فیلم پر فروش گیشه کمدی نیست
- جدیدترین آمار فروش سینماها در آستانه ماه محرم
- به بهانه اکران همزمان ۲ فیلم «فسیل» و «شهر هرت» ساخته کریم امینی
- «فسیل» بیش از ۱۳۶ میلیارد فروخت/ اختلاف میلیاردی در جدول فروش فیلمها
- سید جمال ساداتیان: شاید مجبور شوم فیلم کمدی بسازم/ ایدهآل پلتفرمها «نیسان آبی» است
- ۱۰۵ میلیارد تومان؛ سهم گیشه سینماها در فروردین ۱۴۰۲
- سمفا اعلام کرد؛ چند نفر در تعطیلات نوروزی به سینما رفتند؟
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





